Fredag 08:54

63 3 1
                                    

OSCAR M
Han duschade alltid i kokhett vatten. Det hade han gjort sedan han var liten, och hans mamma hade alltid skällt på honom för att det hade blivit imma på spegeln. Men det var ett sätt för honom att tänka, slappna av. Och att slappna av var något han verkligen behövde. Han kunde inte bli av med bilden på Oscar och Malin. Han hade smugit ut från garderoben, men han hade lika gärna kunnat gå lugnt och stilla, smällt i dörrar. Oscar och hans tjej var helt uppslukade varandra. Han hade inte svarat på Oscars sms eller telefonsamtal efter det. Kunde inte förmå sig till det.
Han hoppade ur duschen, torkade sig snabbt innan han lindade handduken kring sina höfter. Gick ut ur badrummet, stönande när han insåg att han glömt torka ryggen. Han struntade i det, tog ändå på sig en tröja. Såg på sin mobil. Två nya samtal och ett röstmeddelande från Oscar. Han bet sig löst i läppen, innan han lyssnade på meddelandet.
"Fan Oscar, det var inte såhär det skulle bli. Snälla ring tillbaka.. Så jag får höra din röst."
Han suckade irriterat, knäppte jeansen. Gick ut i vardagsrummet, tog upp cigarettpaketet. Som han senare insåg var tomt. Han hade börjat röka mer. Brydde sig inte om att försöka sluta. Hans tankar avbröts när hans mobil började ringa, okänt nummer.
"Aa det är Oscar Molander."
"Oscar, det är jag.. Oscar."
Han var tvungen att kväva ett skratt. Hela namnsaken var komisk.
"Vad vill du?"
"Dig. Eller alltså. Jag vill träffa dig."
Han bet sig löst i läppen, såg Oscar framför sig. Kunde inte hindra leendet som spred sig.
"Och jag vill träffa dig."
Med dem orden la han på luren.

Hide and seek // Oscar M & Oscar EWhere stories live. Discover now