Måndag 21:02

71 1 2
                                    

OSCAR E
Det hade inte ens gått en halvtimme innan Fredde hade Oscar i sitt grepp. Han hade som förstenat sett på när dem hade börjat hångla. Sett Fredde tafsat på honom. Och det gjorde ondare än han någonsin hade haft. Helst hade han velat gå fram dit och slå till Fredde. Och dem tankarna skrämde honom. Varför han hade dem kunde han inte förstå.
Det tog inte lång tid förrän Fredde hade fått honom full. Och det syntes på långa vägar.
Han gick fram till dem, fick Fredde att avbryta deras kyss.
"Det är dags att gå hem nu."
Han såg bedjande på Oscar, som såg ut som om han försökte inse vart han var.
"Här, ta mina nycklar, jag kommer hem lite senare."
Panikslaget såg han på Oscar. Kunde knappt tro det han sa. Skulle han verkligen stanna kvar med Fredde?
"Snälla, följ med mig hem. Jag hittar inte."
Det sista var en lögn. Men hans röst hade börjat svika honom och tårarna var nära. Det gjorde så ont att se han i Freddes famn. Han såg på Oscar. Hur jävla full han var.
"Snälla."
Det sista var en desperat viskning. Men den fick Oscar att resa sig upp, suckande. Han lutade sig fram, kysste Fredde hårt en sista gång innan dem skulle gå. Och även den här gången verkade Fredde inte vilja släppa honom. Han såg hela tiden flinande på Oscar när han kysste Molander. Visste hur ont det gjorde i honom.
Efter vad som känt som en evighet, så släppte Oscar tillsist Fredde, och dem letade sig ut från festen. Genast tog han ett djupt andetag. Lättad. Nattluften slog mot hans bara hud, han hade glömt kvar sin jacka på festen. Men det brydde han sig inte om. Han var bara tacksam över att ha fått komma ut från den trånga lokalen.
Försiktigt såg han på Oscar, som surt gick med händerna i fickorna. Drog upp en cigarett. Men hann inte tända den förrän han slog bort den från hans hand.
"Jag vill inte att du skadar dig själv på det sättet."
Han undvek att möta Oscars blick, han visste att Oscar hade velat stanna kvar längre. Och vid det här laget var han säkert förbannad. Men han var ändå inte beredd på att Oscar skulle trycka upp han hårt mot tegelväggen. Han andades snabbt, kunde inte hjälpa att han kände sig rädd. Oscar tryckte sig mot honom, hans ansikte bara några centimeter från hans. Ilskan gick inte att ta miste på.
"Oscar fucking Enestad, du gör mig galen."
Han hann inte reagera, innan Oscar hade pressat sina läppar mot hans. Han slöt ögonen. Blev alldeles knäsvag. Äntligen.

Hide and seek // Oscar M & Oscar EWhere stories live. Discover now