OSCAR E
Han slet upp dörren, så häftigt att den smällde upp i väggen.
"Vart fan har du varit? Vi ska ju åka nu"
Malins irritation gick inte att ta miste på. Han hade helt glömt bort att dem skulle på middag hos hans föräldrar. Han svarade henne inte ens, innan han rusade upp till deras rum och öppnade den gemensamma garderoben. Drog på sig en ny skjorta, av dyrare märke. Fumlade med flugan, såg sig snabbt i spegeln. Fick låta håret vara som det var, trots att hans pappa avskydde när han hade det på det sättet. Stressat sprang han ner, där Malin väntade otåligt. Han drog snabbt på sig finskorna, och dem skyndade ut till bilen. Hon körde, som vanligt. Han sneglade på henne. Hennes bruna hår var uppsatt i en elegant knut, och på sig hade hon en grön klänning som framhävde hennes gröna nyans i ögonen.
"Du är vacker."
"Vart fan var du?"
Komplimanger och kyssar skulle inte hjälpa honom ur detta.
Han suckade tillgjort, såg på henne.
"Jag köpte en present till dig för vår årsdag"
Han blev själv förvånad över hur lätt lögnen kom. Hans dåliga samvete växte när han såg hur stort hennes leende blev, hon tog hans hand. Kramade den hårt. Han log, kysste hennes knogar. Viskade tyst att han älskar henne.
Huset hans föräldrar bodde i, var inte det han hade växt upp i. Under hans uppväxt hade dem bott i massa olika hus, det ena större och bättre än det andra. Deras senaste inköp, var ett gigantisk vitt hus, med både utomhus och inomhuspool. Malin parkerade bilen, bredvid hans pappas Ferrari och dem klev ur. Dörren öppnades, och hans mamma kom ut. I en röd klänning. Han log stort, kramade henne. Han hade alltid stått nära sin mamma.
"Oscar min lilla guldpojke"
Han skrattade lite åt smeknamnet, innan han artigt tog sin pappa i hand. Han märkte att han var irriterad, men han vågade inte fråga. Efter ett par minuters kallprat, så gick dem in till den stora matsalen. Där lax var serverat. Han avskydde lax, men väluppfostrad som han var, så åt han upp varenda bit. Radion stod på, vilket var ovanligt. Nyhetsankaret berättade om att en ung man hade misshandlats på Stureplan av ett par killar i 25årsåldern, för att han hade kysst en annan man.
"Dem får skylla sig själva när dem håller på med sin otukt bland folk".
Hans mamma tillrättavisade försiktigt sin man, men han var ostoppbar.
"Det är helt enkelt fel. Vedervärdigt. Kärnfamiljen är make, hustru och barn. Homosexualitet är en sjukdom. Onaturligt. Fel."
Oscar bet sig hårt i läppen, smällde med porslinet för att överrösta sin pappa.
"Ursäktar ni mig".
Snabbt skyndade han mot badrummet, låste in sig. Sköljde sitt ansikte med lite kallt vatten, tog några djupa andetag. Tog upp sin mobil för att lugna sig, gick in på facebook. Tänkte sig inte för, innan han sökte på "Oscar Molander". Han var det första alternativet. Med en profilbild från i somras, när han stod i ett par svarta badbyxor, flinade mot kameran. Han bet sig i läppen, stirrade på bilden. Mycket längre än vad man skulle göra. Klickade tillsist på knappen, och skickade en vänförfrågan. Hans mobil plingade till bara några sekunder efter det.
Oscar Molander har nu accepterat din vänförfrågan. Klicka här för att visa mer av hans profil.
ESTÁS LEYENDO
Hide and seek // Oscar M & Oscar E
Fanfic"Du vet att jag är straight va?" "Det är jag med." Så lade han händerna på hans höfter, och lät deras läppar mötas.