OSCAR E
Han var snygg, den där Oscar. På sig hade han en marinblå, v-ringad tshirt som framhävde det blåa i hans ögon. Och visade hans muskulösa armar. Han tyckte ju att han såg bra ut, men han var inte gay. Han hade ju flickvän, en flickvän som var så vacker att hans knä blev svaga så fort han såg henne.
"Um kan jag röka här?"
"Bara om jag får en."
Hans svar chockade honom själv. Han avskydde röklukten, och hade lovat sina föräldrar dyrt och heligt att aldrig röka. Men nu kändes det som världens mest naturliga sak att säga. Han såg på när Oscar tog upp cigarettpaketet, placerade en mellan läpparna. Tände den. Den här gången skakade hans händer inte, som dem hade gjort förra gången. Han sträckte fram en cigarett, som han tog. Satte in den i munnen. Väntade på att Oscar skulle tända den åt honom. Han tvekade lite, innan han försiktigt tände den ena änden, skakade nu lätt på sina händer. Utan att tänka sig för tog han upp sina egna händer, och la dem utanpå hans.
"Du skakar. Blir svårt att tända då."
Han nickade bara till svar, innan han lyckades tända den. Han började genast hosta, ångrade sitt val att ta ett halsbloss. Oscar skrockade tyst åt honom.
"Första gången?"
"Lovat mamma att aldrig röka."
"Bad boys. Good lips."
Han såg chockat på honom, men sa inget. Hade han just flörtat med honom? Nej, det kunde han inte ha gjort, han inbillade sig bara. Alla visste den meningen, men ingen visste vart den kom ifrån. Han skakade av sig känslan, reste sig upp. Gick ut för att fimpa cigaretten i vasken. Helst hade han velat ta Oscars med, ville inte att han skulle röka mer. Men han sa inget, öppnade istället spritskåpet. Som dem egentligen bara hade som prydnad. Varken han eller Malin drack.
"Dricker du?"
"Alltid."
Han log, hällde upp lite från en flaska i två glas, räckte det till Oscar. Såg han i ögonen när han smuttade på vätskan, kämpade hårt för att inte grimasera.
"Vi kör jag har aldrig, eller bangar du?"
Han såg på Oscar, tänkte på hans våghalsiga förslag. Hans utmanade blick. Han bet sig löst i läppen, nickade.
"Jag har aldrig tänkt på någon annan när jag haft sex."
Han såg på Oscar, hur han drack. Han bet sig i läppen igen, kunde inte relatera.
"Jag har aldrig tänt på en lärare."
Han skrattade lite generat innan han drack, mumlade att matteläraren var snygg. Tänkte länge, såg runt på Malins böcker. Hans blick fastnade på boken "Du borde varit här". Han tvekade lite, innan han ställde påståendet.
"Jag har aldrig försökt ta mitt liv".
Såg på Oscar, när han tömde hela glaset.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hide and seek // Oscar M & Oscar E
Hayran Kurgu"Du vet att jag är straight va?" "Det är jag med." Så lade han händerna på hans höfter, och lät deras läppar mötas.