Hoofdstuk 13

92 6 1
                                    

  Het is nu een maand geleden. Er zijn in deze maand nog 3 leerlingen overleden, of nou ja... Vermoord. In totaal 5 leerlingen. Allemaal uit de afdeling Huffelpuf. Niemand weet hoe ze zijn overleden, de professors en de vampiers zijn wel achter dat de Cullens hier niks mee te maken hebben maar dat het komt door Voldemort en zijn 'hulpje'. Ze willen eerst dat iedereen weer veilig is. Voldemort gaat van afdeling naar afdeling. Hij is begonnen bij Huffelpuf en eindigt bij Gryffindor. Alle leerlingen willen weten wat er is gebeurd, maar wat moet Perkamentus zeggen? Dat Voldemort terug is en klaar is om ons allemaal te vermoorden? Eerst ons en dan als iedereen afgemaakt is gaat hij op Harry af zodat niemand hem meer kan beschermen. 'Ik weet niet of we Harry nog kunnen beschermen professor,' Professor Anderling gaat op de grote rode stoel zitten. 'We kunnen toch niet alle leerlingen dood laten gaan voor Harry? Ik wil niet zeggen dat Harry dood moet maar 1000e kinderen dood laten gaan...' Perkamentus kijkt zijn collega aan. 'Ik weet wat je bedoeld, maar ik kan het niet over me hart krijgen om de jongen aan Voldemort te geven. En we hebben toch bescherming van de Cullens?' Perkamentus schenkt wijn in voor hem en Anderling. 'Is dat genoeg denk je?' Anderling neemt een slok. 'Ik hoop het...' Diep van binnen weet hij dat het niet genoeg is. 

Harry zit in de leerlingenkamer met Ginny, Ron en Hermelien. Hij wilt zo veel mogelijk samen zijn met zijn vrienden, hij weet dat hij niks kan doen en hij weet ook dat alle leerlingen vermoord zijn door Voldemort. Hij gaat door, tot hij hem heeft. 'Ik moet jullie wat vertellen,' zegt hij zacht. Zijn vrienden gaan bij hem zitten. 'Ik wil mezelf overgeven, aan Voldemort,' Harry kijkt zijn vrienden aan, ze zijn hier niet mee eens maar hij moet voordat er nog meer dode vallen. 'Nee, Harry! Je weet wat Perkamentus heeft gezegd. Voldemort stopt...' Ginny kan haar zin niet afmaken. 'Stopt pas als hij mij heeft, dus hij krijgt me,' Harry pakt Ginny's hand. 'Het spijt me, maar ik kan niet anders,' Ginny trekt haar hand weg en rent de kamer uit. 'Je moet dit niet doen Harry, dit lost toch niks op?' Hermelien veegt haar tranen weg. 'Het is beter, dan stopt het met moorden. Huffelpuf is nu aan de beurt en wij zijn de laatste en dat betekend dat heel Zweinstein is uitgemoord voor en door mij!' Ron staat op. 'Harry, we beschermen je! Iedereen beschermd je!' Schreeuwt hij uit. Zijn beste vriend maar ook zijn broer. Ze hebben zoveel meegemaakt en dit mag niet zo eindigen. 'Jullie beschermen mij maar de andere kunnen niet beschermd worden daardoor, ik ben er klaar voor,' Harry gaat ook staan en legt zijn hand op Ron zijn schouder. 'Ron, ik weet dat jullie veel voor me doen. Teveel. Om mij te beschermen wordt het jullie eigen dood,' Hij draait zich om naar Hermelien. 'Ik moet dit doen, ik ga naar Perkamentus en ik vertel hem dat ik klaar ben om te sterven...'

Met volle moed loopt Harry naar het kantoortje van Perkamentus, als hij de deur opendoet ziet hij bijna alle professors staan. 'Professor Perkamentus, ik...' Begint Harry voorzichtig. 'Nu even niet Harry,' roept Perkamentus en hij draait zich weer om naar zijn collega's. 'Professor, ik wil...' Begint Harry weer. 'Ik zei nu even niet!' Schreeuwt Perkamentus weer. 'Weten jullie zeker dat hij het is?' Gaat hij rustig verder. 'We weten het zeker Albus...' Professor Anderling kijkt erg bezorgd. 'Wat is er aan de hand?' Harry komt dichterbij. Iedereen draait zich naar hem toe. 'Voldemort heeft weer toegeslagen,' zegt Anderling voorzichtig. 'Is er weer iemand dood?' Harry moet er niet aan denken. 'Nee...Hagrid...' Harry's ogen worden groter en groter. 'Wat is er met Hagrid?!' Hij loopt dichter naar de groep toe. 'Hij is ontvoerd... Door Voldemort...' Harry's ogen worden zwaar, en alles wordt zwart... 



A Magic World.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu