H5. Vroeger bedrog

779 30 4
                                    

Koen... Dat zal hij zijn. Plots kwam er iemand buiten en ik viel op de grond. "Selena!!" Het was Maaike, gelukkig als het Lukas was zat ik ECHT in de problemen.

Selena POV
"Auw!" Ik was net op de grond gevallen of Maaike kwam me al helpen. "Gaat het? Waar was je al die tijd? Waarom kwam je niet terug?!" Zoveel vragen tegelijk kon ik niet aan. "Rustig Maaike ik keg het je allemaal wel uit, straks" even was het stil. Toen kwamen Koen en Lukas buiten. "Zo zo" zei Lukas "Komt ze toch nog opdagen!" Ik had even zin om hem te slaan maar Maaike was me voor. Ze gaf hem een harde bitchslap en nam me mee naar het bureau van de directeur. "Daar ben je Selena! Kom maar hier meisje. Koen Lukas kom al maar terug! We gaan hier nog wel even zitten.."

Ik hoorde verschillende verhalen. Maaike en Koen hadden volgens MIJ gelijk, maar natuurlijk dacht Lukas daar anders over. "Niet waar! Ze liegen! Ik heb niet gedaan mevrouw ik zweer het!" Probeerde hij zich nog te verbeteren. "Laat maar Lukas, tegenstribbelen heeft geen zin. Na alles wat ik hier vandaag heb gehoord lijkt het me overduidelijk dat jij hier degene bent met het probleem!" Besloot mevrouw de directeur te antwoorden. Gelukkig maar want ik dacht even dat ze de verkeerde keuzen ging maken. We hadden zolang gepraat dat het zelf al middagspeeltijd was en onze laatste uren sport waren. 2 uur nog maar, en dan naar huis.

Bij sport speelde we voetbal. Jongens tegen meisjes. "Dat is oneerlijk!" Riep een stem uit het meisjesteam. "Ja meneer dat vind ik ook!" Iedereen ging in opstand, behalve ik Maaike en nog een meisje. Ik vraag me af wie dat is. "Hey, Maaike wie is dat?" Vroeg ik aan haar. Ze keek direct naar het meisje dat ik bedoelde. "Saar" zei ze kort. "I-is dat dat meisje dat.."

"Ja, zij is de ex van Lukas. Degene waardoor hij nu zo stom is. Weet je, hij is niet altijd zo geweest." Ik keek haar vragend aan. Hoe kan iemand als Lukas ooit 'goed' zijn geweest? "Sinds het 'ding' is ze zeer afstandelijk en is haar populariteit gezakt. Zelf haar beste vriendin heeft haar alleen gelaten." Oké dat vind ik nu wel erg! "Heeft iemand bewijs dat ze het met die man heeft gedaan?" Er viel een lange stilte.

Ik voelde gewoon dat er iemand achter me stond, door al het lawaai heen hoorde ik toch iemand ademen in mijn nek. Ik draaide me om en zag het meisje achter me staan. "Uuuuhm.... I-ik wist niet dat.." Met tranen in haar ogen rende ze weg. "Shit!" Riep ik uit. Iedereen was weer stil, alle ogen waren op mij gericht. Weeral. "Zie je wel! Ze KAN niet normaal doen!" Tuurlijk moest Lukas van deze situatie weer misbruik maken. "Godverdomme Lukas hou je bek nou eens!" Probeerde Koen en Maaike me te verdedigen. Maar zonder succes. Ik rende naar de meisjeskleedkamer, pakte mijn spullen en rende uit de sporthal. Ik had er geen zin meer in.

Maaike POV
Daar ging ze dan. Selena kon het niet meer aan. Begrijpelijk, Lukas kan nooit zijn grote mond houden! De leerkracht keek naar Lukas en vroeg een uitleg. Ik zag dat Koen richting Lukas rende en hem een klap verkocht. Zijn vriendin rende op hem af om hem tegen te houden maar dat lukte niet. Voor ik het wist lag ze op de grond. Koen had haar per ongeluk een mep verkocht.

Ze stond op en begin tegen hem te schreeuwen. "WAAROM SLA JE ME!" Koen kon er geen woord tussen krijgen. "WEET JE WAT! Het is UIT!" Is het laatste wat ze tegen hem zij. Koen trok er zich niets van aan en deed gewoon voort met het spel. "Meneer?" Vroeg ik "Ja?" "Zou ik Selena mogen gaan halen?" Toen ik dat zij dacht hij even na. "Oke, maar dan ben ik wel 3 spelers kwijt." "Weet je wat? IEDEREEN MAG AL NAAR HUIS!" Toen hij dat zij was iedereen blij.

Selena POV
Ik rende gelijk naar de WC. Daar gaan meisjes toch altijd heen als ze droevig zijn? Toen ik daar aankwam zag ik Saar huilend aan de wasbak staan. "Hey" Zei ik. "Ga weg!" Antwoorden ze bot. "GA WEG!" Ik was even stil. Wat moet ik toch met haar? "Ik heb gehoord wat er gebeurd is..."

Ze barste in tranen uit. Ik had geen idee wat ik moest doen. Dus ik knuffelde haar maar. Eerst was ze wat geschrokken van mijn actie maar als snel nam ze me wat steviger vast. Na 2 minuten lieten we elkaar los. "Dankje" zei ze verlegen. "Graag gedaan, ik had het zelf ook nodig" even was het weer stil. "Dus, wat is er gebeurd waardoor je niet meer populair bent?" Vroeg ik maar om de stilte te verbreken.

Toen ze op het punt stond om weer te gaan huilen kwam Maaike binnen. "Selena!" Riep ze. "We mogen naar huis!" Ze had niet eens door dat Saar erbij was. "Maaike ik ben bezig." Zei ik snel. "Ow! S-sorry Saar, ik wist niet dat jullie.. Vrienden waren." Zei ze stotterend. "Zijn we ook niet." Antwoorden Saar bot. "Kom Selena, we gaan" zei Maaike "NEE! Ik laat haar niet achter! Snap je het niet! Ze heeft iemand nodig tegen wie ze kan praten! Niemand heeft ooit naar haar kant van het verhaal geluisterd! NIEMAND!!"

Ik was even verbaast van mijn eigen woorden. "Wow, niemand heeft het ooit zo voor mij opgenomen." Zei Saar verbaast. "Geloof me, ik weet hoe het voelt om alleen te zij." Iedereen was stil van wat ik net zei. Alle twee kwamen ze op me af en gaven me een knuffel. "Saar, ik wil wel naar je luisteren. Het spijt me dat ik je de laatste tijd heb genegeerd." Ik snapte niet wat Maaike bedoelde.

"Waarom heb je dat zelf gedaan Maaike! Je hebt me nooit gevraagd of ik het wouw uitleggen! Je bent van de roddels uitgegaan dat ik het met die 30 jarige man had gedaan! Wat dus echt niet waar is! Je hebt me laten vallen, laten stikken, je hebt me in de steek gelaten! ZONDER EEN DEFTIGE REDEN!" Even was het stil. "Saar, ik had een bericht van jouw gekregen dat je geen vriendinnen meer met me wou zijn. Je had andere BETERE vrienden gevonden! Mensen die ECHT om je gaven! Ik was er ALTIJD VOOR JOUW! En wat kreeg ik daarvoor terug? Een vriendin die me dumpte! Omdat ze andere vrienden had die BETER zijn dan mij! En later zie ik je met NIEMAND!"

Wow, Maaike was echt boos. "Ik heb je nooit een SMS gestuurd over dat ik je vriendin niet meer wouw zijn. Jij hebt MIJ een SMS gestuurd dat je alleen nog maar met Ziggy en Pascal wouw omgaan en niet meer met mij in het groepje. Toen heb ik me afgezonderd van alles en iedereen. Ik heb er zelf even aan gedacht zelfmoord te plegen!" Toen had ik het pas door. Maaike was de beste vriendin die Saar ooit in de steek had gelaten. Ze waren opgelicht, iemand is de reden dat hun vriendengroepje uit elkaar ging. Al heeft niemand een idee wie.

------------------
Dit was H5 alweer! Ik hoop dat jullie dit een leuk boek leuk vinden! Laat zeker ideeën achter!

Bye bye
-Eline XxX

The New GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu