H12. Ziekenhuis

475 19 0
                                    

Selena POV

"Wat denk je wel dat je aan het doen bent mam? Zomaar een vreemde man meenemen om te neuken?!" Ze keek me met vurige, maar ook dronken, ogen aan. "J-jij moet mij n-n-niet zeggen wat *hik* ik moet doen.." Met een klap viel ze op de grond. "Godverdomme moeder!" Ik rende op haar af en legde haar op de bank. Na veel moeite lag ze een beetje deftig en viel ze in slaap. Hoe moet ik EN voor mezelf zorgen EN voor mijn moeder?! Ik ging maar naar mijn kamer en ging op bed liggen. 21:40. Ik heb nu totaal geen honger meer en ben veel te moe om nog recht te staan. Ik pakte mijn iPhone die nog op mijn bed lag en keek even of ik een berichtje had. 1: van Pascal.

"Hé, zou je morgen na school even kunnen praten? Moet je wat vragen.
Xxx Pascal"

Vreemd, normaal stuurt Pascal nooit kusjes. Ach ja wat boeit het. Hij wilt met me praten morgen, waarschijnlijk over die zoen. Ik deed mijn schoenen uit en ging een beetje beter in bed liggen. Voor ik het wist viel ik in slaap.

*biep, biep, biep, biep*
Oh kut wekker. Ik keek op de klok, 06:00!! Waarom was mijn wekker zo vroeg gegaan. Owja fuck, ik had mijn wekker niet kunnen veranderen gisteren omdat ik in slaap viel. Ach ja dan heb ik nu genoeg tijd om me klaar te maken. Ik nam wat kleren uit mijn kast en een paar ondergoed. Ik liep de badkamer in en zag mam boven de pot hangen. "Mam?! Wtf is er gebeurd?" Het leek wel alsof ze me niet hoorde want ze bleef gewoon boven de pot hangen. Ze verroerde geen vin, het leek wel of ze doof was ofzo. Ik slapte naar haar toe en schudde haar door elkaar. Maar ze bewoog niet. "Mam?!! Mam!!" Nog steeds niets. Ik draaide haar om en zag een gezicht dat vol hing met: kots, schuim, rode plekken en blauw plekken. Ik belde gelijk 112.

Na 5 minuten hoorde ik een ambulance sirene. Ik rende gelijk naar beneden om de deur open te gooien. "Waar is het?" Vroeg een man die uit de ambulance was. "Boven eerste deur links!" Hij rende gelijk naar boven en kwam niet veel later met mijn moeder in zijn armen naar beneden. "Je kan beter gewoon naar school vandaag." "Oh No way dat ik mijn moeder alleen laat! Ik bel wel even naar het secretariaat." De man knikte en nam mijn moeder mee de ambulance in. Ik volgde gelijk, nam mijn iPhone boven en belde naar het secretariaat.

"Hallo?" "Hallo mevrouw met Selena Scott hier van 5MoWe a, ik wouw even laten weten dat ik vandaag niet naar school kan komen aangezien mijn moeder op dit moment naar het ziekenhuis word gebracht." Het bleef even stil aan de overkant. "Oké, ik zal het je vrienden vertellen." *biep biep biep biep* oké dat was raar. Mam begon bij te komen in de ambulance. "Mam?!"

Pascal POV

"Waar blijft ze nu toch? Het is al 08:00! Normaal is ze hier al lang!" Saar was helemaal aan het ijsberen. "Wat nu als er iets gebeurd is! Misschien is ze omgekomen in een ongeval!" Maaike keek Ziggy met een woeste blik aan. "O, sorry Maaike ik......" Ze rende weg. "Maaike?!" Saar rende achter haar aan. "Goed gedaan man!" Ik gaf Ziggy een klap tegen zijn kop. "Godver man ik wist echt niet wat ik zei..." Een vrouw kwam de overdekte binnenlopen en kwam op mij en Ziggy af. "Pascal en Ziggy uit 5MoWe a?" We knikte. "Selena komt vandaag niet naar school. Haar moeder word op dit moment naar het ziekenhuis gebracht." Ik zuchtte diep. "Als het dat maar is.. Ow ja nee niet dat ik het niet erg vind van haar moeder maar.... We dachten dat er iets was gebeurt met haar." De vrouw knikte en ging weg. "Goed gedaan man." Ziggy gaf me een klap tegen mijn schouder. "Alleen maar omdat ik dat net bij jouw deed makker. Anders was je dood!" Hij lachte. "Wat hebben we nu?" Ik dacht even na. Maandag eerste uur.... "Wiskunde en dan economie." We stonden op en gingen richting de rij van wiskunde. Even later kwamen Saar en Maaike ook aanlopen.

Selena POV

"Mam?! Mam!!" Ze moest bijblijven! Ik hoorde het hartslagmachine steeds trager gaan. "Dokter! Ze gaat achteruit! Heeeeeelp!!" Tot de machine een irritant piep geluid maakte, de hartslag was gestopt. Ik val op mijn knieën op de grond. "Nee...nee!.....NEEEEE!!!"

Ik schrik wakker. Holy fuck man! Wat een kut droom! Ik kijk om me heen en zie mam in het bed liggen met allemaal spullen om zich heen. Een dokter kwam de kamer binnen lopen. "En meneer? Haalt ze het???" Hij keek op zijn papieren en begon met spreken. "Ja zeker! Je moeder had wat teveel op en is daardoor benauwd geraakt. Als je wat later was gekomen had ze zichzelf in coma kunnen drinken." Ik was even stil. Ik keek naar mam en zag hoe bleek ze eigenlijk was. "Wanneer mag ze naar huis?" Vroeg ik aan de dokter. "Ow nog lang niet hoor. We hebben haar maag moeten leeg pompen en ze moet veel uitrusten. Ze moet nog zeker 1 maand blijven." Fuck! Ik ga dus echt niet alleen thuis blijven voor 1 maand! "Heb je geen mensen waar je naartoe kan? Je vader, grootouders, tantes of vrienden?" Ik dacht even na "mijn grootouders zijn 5 jaar geleden gestorven, tantes heb ik niet en mijn vader is altijd op zakenreis 'mijn ouders zijn gescheiden' " hij keek me met een medelevend gezicht aan. "En vrienden?" Vroeg hij. "Dat gaat nooit mogen!" De man kwam naar me toe en nam mijn schouders vast. "Als het goede vrienden zijn die echt van je houden, dan mag het wel." Ik moest een beetje lachen. "Bedank dokter." Ik maakte aanstalte om even weg te gaan om een frisse neus te nemen. "Zeg maar Jan." Ik knikte. "Bedankt Jan. Ik ha even naar de tuin om en frisse neus te halen." Hij knikte terug.

Ik liep de gang door en botste tegen iemand aan. Ik was op de hrond gevallen maar hij stond nog recht. "Ow het spijt me vreselijk!" Hij stak zijn hand naar me uit. Ik nam het aan en keek naar zijn gezicht. Hij had een zeer egaal gezicht, licht getinte huid en 'eybrows on fleek'. Ik keek recht in zijn hazelbruine ogen, als ik er in keek voelde het alsof ik in een groot bad nutella zwom.

"Hey Koen!" Ow beschamend... "hey Selena, wat doe jij hier? Moet je niet op school zitten voor nog.... 2 uur?" Ik keek op mijn horloge en zag dat al 14:00 was. Jezus ik heb lang geslapen. "Wel euhm nee...mijn moeder is hier vanochtend binnen gebracht. En wat doe jij hier?" Hij keek naar beneden en beet op zijn lip met een grote lach op zijn gezicht. "Zullen we anders even naar de tuin gaan? Daar zal ik alles uitleggen." Ik knikte en we gingen richting de tuin.

The New GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu