H4. Op bezoek bij de directeur

834 33 3
                                    

Het voelt wel alsof ik in een soort van boek/film zit. Ik begin spontaan te lachen. Heel hart. Toen sprong het licht aan. "Oké dit is HEEL eng!"

Selena POV
Oké, het licht ging zomaar aan. Raar... "Yes, nu kan ik weg hier!" Ik pak mijn rugzak en zie iets fluffy liggen op de grond. "Wat is dat?" Ik stap op het ding af. Hopend dat het beweegt. Het is dat ding dat ik vast had! Ik raap het op zodat ik het kan verwarmen. Het is een puppy. Welk ras weet ik niet zeker. Ik vermoed dat het een York is. "Hey schatje." fluisterde ik zachtjes in het oortje van het dier.

Een kleine beweging vond plaats. Het leeft! Ik keek even naar de buik om het geslachtsdeel te kunnen achterhalen. Het is een jongetje! "Ja wat moet ik nou met jouw?!" Het beestje keek me heel onschuldig aan. "Aaaaaw!" Ik smolt er helemaal van! Het enige probleem is dat ik nog steeds niet weet hoe ik hieruit moet komen.

Maaike POV
Mvr. Roerlind is terug. EINDELIJK! Ik was al blij dat Saar me had geholpen,maar ik had het zeker niet langer kunnen volhouden! Koen en Lukas zijn ook nog niet terug. Raar... Normaal komen ze altijd samen met de leerkracht terug mee. Zou het echt ZO erg zijn?!

--------------------NA DE LES--------------------

Jeetje wat een saaie les! Nu hebben we een 15 minuten pauze. Ik hoop dat Ziggy en Pascal niet meer boos op me zijn. Ik loop wat over de speelplaats in de hoop ze tegen te komen maar nee... Ik zie wel Saar ergens alleen op een bankje zitten. Ik besluit om naast haar te gaan zitten.

"Hey" Ze antwoord niet, ik vraag ma toch af wat er allemaal is gebeurd. "Hey!" Probeer ik nog een paar keer te zeggen, ze blijft heel stil, waarom wil ze nooit meer praten met mensen. Ze heeft haar hele reputatie kapot laten gaan door een roddel?! Nou ja ik weet niet of het een roddel is maar tja, ik blijf maar Maaike. Ik raak haar schouder aan in de hoop dat ze tegen me zou praten.

In plaats daarvan schrikt ze als ik ik haar aanraak. "Ga weg" zegt ze tegen me. "Wat is er met je gebeurd Saar?" Ik kijk haar heel bezorgd aan, ze verroert nog steeds geen haar. Ik word er een beetje boos van. "Hey Saar? Ik ben nooit je beste vriendin geweest maar weet gewoon dat ik er voor je ben oké?" Het bleef even stil. Ik besloot om dan maar weg te gaan, dit had geen zin.

Ik liep wat verder op de speelplaats toen de bel ging. "Ugh... Niet weer les!" Mompelend ging ik naar de rij voor Frans. Daar kwam Mvr. ZoHaar aan. Alle achternamen van onze leerkrachten zijn zo raar. "Maaike, mevrouw de directeur verwacht je." Ik vroeg me even af wat er aan de hand was maar vertrok toch maar. Ik keek nog snel achter me en zag dat Saar me raar aankeek. Ik snapte wel wat ze bedoelde.

Aangekomen bij het bureau van de directeur klopte ik aan. "Kom binnen!" Hoorde ik haar roepen. Ik kwam binnen en zag Koen en Lukas zitten. Ik wist natuurlijk direct wat ik daar deed.

Koen POV
Ik en Lukas konden maar niet deftig communiceren. Mevrouw de directeur was ons een beetje beu en kon ons niet meer in bedwang houden. "STOP!" Riep ze met volle kracht in onze oren. "Is er niemand getuigen van dit hele verhaal?" "Nee!" Zij Lukas uitbundig. Ik wist natuurlijk iets anders te vertellen.

"Maaike, ze was de voorbije 3 uur bij Selena. Ach ja, 1,5 uur. Bij geschiedenis werd ze meegenomen door een man van het secretariaat. En sinds dien heeft niemand haar nog gezien." Het leek wel alsof het mevrouw niet veel kon schelen. "Goed, Maaike heeft zometeen Frans. Dan komt ze naar hier in de hoop dat ze ons kan helpen." Stelde mevrouw voor.

Ik vond het een super idee wand ik wist natuurlijk direct dat ze mijn verhaal zou bevestigen, maar dat wist Lukas natuurlijk ook. "Oneerlijk!" Riep hij. "Koen en Maaike zijn dan zo wie zo alle twee tegen mij! Ze mogen me niet ziet u." Tuurlijk moest hij daar weer zijn voordeel in trekken! "Niet waar! Maaike en ik kennen elkaar niet eens zo goed! Het enige wat we gemeen hebben is dat we niet gemeen doen tegen Selena!"

Het was weer even stil, tot de bel ging. "Goed jongens, Maaike komt zo hierheen en dan zien we wel wat ZIJ te zeggen heeft" "Fijn!" Zij Lukas "Koen?" Vroeg mevrouw mij. "Prima voor mij, ik weet toch dat Maaike de waarheid zal spreken en mij gelijk zal geven." "Mevrouw!" Lukas moest weer eens de baby uithangen natuurlijk en ik hielp hem daarin. Plots kwam Maaike binnen en kon ons gesprek beginnen.

Selena POV
Ik heb een klein idee hoe ik het best hieruit kan komen. Te beginnen met de deur te zoeken. Geen grap ik zie geen deur! Ten tweede de deur open doen en als dat niet gaat trappen. Misschien is dat wel mijn 'kracht' want ff serieus, die gast heeft echt een vijs verloren. Ondertussen is die pup ook wat rond aan het snuffelen. Waf waf! "Huh?" Ik ging op het beestje af en hij had iets gevonden. De enige plek in de kamer waar een beetje licht vanonder kwam.

"Dat moet de deur zijn!" Ik was zo blij dat ik het beestje oppakte en het bijna doodknuffelde. "Oeps!" Het beestje zat wat geplet tussen mijn armen en had bijna geen adem meer. Snel liet ik het diertje los en ging ik voelen of het een deur was. Ik voelde een knop maar zag niets. Toen wist ik hoe laat het was.

TRAPPEN! Ik ging een beetje achteruit. "Pas op kleintje" zei ik tegen het diertje. Ik ren op de deur af en BAM! De deur ligt daar, op de grond. Eindelijk kan ik hier weg! Ik ren naar buiten en zie op de muur een klok hangen. "Ow, ik zat maar 2 uur vast" Snel ren ik naar mijn kluisje. Ik kijk op mijn lessenrooster en zie dat ik nu Frans heb. Snel wissel ik mijn boeken van geschiedenis en Nederlands in voor Frans en economie.

Ik ren door de gangen wand ik weet niet waar Frans is. Plots kom ik voorbei het bureau van mevrouw de directeur, ik hoor een paar keer mijn naam vallen. "Ze verdiend het niet om bij haar naam genoemd te worden!" "En waarom dan niet! Ze is ook maar een meisje van onze leeftijd! En haar naam is Selena!" Die stemmen...ze komen me bekend voor... "Stop het Lukas! De reden waarom je haar pest is niet normaal! Vanaf het moment dat ik haar zie zal ik haar erover aanspreken. Maar tot dan stop je met zo te doen!"

Het klinkt als een normale volwassen vrouwenstem, het zal de directeur zijn. Ik ga aan de deur staan en luister 'stiekem' mee. "O-oké!" Dat moet Lukas zijn stem wel zijn. Zo zwaar en kwaad, kan hij alleen maar zijn! "Dankjewel! EINDELIJK!" Die stem....ik ken die van ergens....DIE JONGEN! Waarom is hij daar ook? Wat heeft met mij te maken?? "Oké, Lukas Koen en Maaike. Jullie mogen gaan." Hoorde ik de directeur zeggen. Koen... Dat zal hij zijn. Plots kwam er iemand buiten en ik viel op de grond. "Selena!!" Het was Maaike, gelukkig als het Lukas was zat ik ECHT in de problemen.

-------------------
Bye bye
-Eline XxX

The New GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu