Selena POV
Pascal keek me met een verstrooide blik aan. "Wat is er?" Vroeg hij toen hij zijn hand op mijn gezicht legde. Ik keek naar beneden. "Ik ben er nog niet klaar voor." Zei ik licht snikkend. Ik voelde ook Pascals andere hand op mijn gezicht en hij bukte wat door zijn knieën. Hij probeerde ervoor te zorgen dat ik zijn gezicht kon zien. Ik besloot uiteindelijk toch terug naar hem te kijken. Ik zag dat zijn ogen begonnen te stralen toen hij doorhad dat ik naar hem aan het kijken was. "Sorry Selena. I-ik weet niet wat er in me opkwam." Probeerde Pascal zich te verdedigen. "Het geeft niet, laten we vertrekken." Ik sprong van het aanrecht, greep mijn rugzak en liep richting de deur. "En je lunch dan?" Vroeg Pascal terwijl hij achter me aan liep. "Ik ga vanmiddag wel langst Starbucks." Antwoordde ik kort. Het leek hel niet te schelen want hij liep gewoon naar buiten. "Ik ga via de garage." Zei ik voor ik de deur dicht deed.Met mijn rug tegen de deur zakte ik elkaar. Ik trok mijn knieën op en legde mijn hoofd tussen mijn beden met daarrond mijn armen. Ik begon zacht te snikken. Ik dacht dat ik het nu had verpest tussen mij en Pascal. Ik vertrouwde hem wel maar was er gewoon nog niet klaar voor. Ik wist dat hij het begreep maar toch was ik bang dat hij teleurgesteld in me was. Toen bedacht ik me dat hij buiten op me stond te wachten. Ik stond recht, veegde mijn tranen weg en stapte richting de garage. Eenmaal aangekomen in de garage deed ik het licht aan en nam ik mijn fiets. Ik deed de poort van de garage open en zag Pascal praten met een meisje op straat, met Vlinder. Woede borrelde in me op terwijl ik mijn fiets buiten smeet. Letterlijk ik gooide hem buiten. Snel deed ik het licht uit en de poort dicht.
"Wat moet je Vlinder?" Zei ik koel terwijl ik mijn fiets weer opraapte en naar Pascal en Vlinder stapte. "Ik kwam sorry zeggen Selena. Je mag het misschien wel niet geloven maar ik heb spijt van vorige week. Ik heb het tot me door laten dringen dat Pascal niet meer in me zag dan een vriendin en dat hij wel van jouw houd." Wow. Ik kon niet geloven wat Vlinder zei. Ik wouw haar wel geloven maar een gevoel zei me dat ze het niet meende. "En hoezo moet ik dat geloven?" Vroeg ik toen ik naast Pascal stond. "Dat moet jij zelf weten. Of je gelooft me, of je gelooft me niet." Hoe kan Vlinder zo kalm blijven? Misschien meent ze het wel. "Oke, bedankt voor je excuses." Zei ik waarna ik weg fietste. "Wacht Selena!" Riep Pascal achter me. Ik veronderstel dat hij achter me aan fietste.
****op school****
"Wat was dat nou!" Schreeuwde Pascal die me eindelijk had kunnen inhalen. "Ik vertrouw haar niet Pascal. Ze is oets van plan, ik weet het zeker." Zei ik naar mijn kluisje stappend. "Wat is dat voor onzin. Ze kwam sorry zeggen en je haakt haar af! Je hebt werkelijk geen respect." Was het laatste wat hij zei voor hij stopte met me te achtervolgen. Ik kwam aan bij mijn kluisje en deed mijn Frans en geschiedenis erin. De eerste 3 uren had ik wiskunde, economie en Nederlands. Deze middag hadden we geen les. Ik liep naar de rij en zag Saar en Lukas klef doen. Ik vind het leuk voor hun dat ze terug samen zijn maar zoen dan op een afgelegen plek van de school. Ik liep nonchalant naar hun toe en leunde wat tegen de muur. Saar hield haar lippen van Lukas en rende naar me toen. Ze omhelsde me. "Hey Selena! Waar is Pascal?" Vroeg ze nadat ze me had losgelaten. Ik voelde hoe mijn ogen waterig werden en ik bijna mijn moet verloor. Ik had geluk dat bijna heel de school nu al les had. "Ow lieverd toch." Zei Saar terwijl ze me weer vast nam. Toen ik mijn ogen opendeed zag ik dat Lukas naar me aan het kijken had. Toen hij doorhad dat ik hem zag wende hij zijn blik van me af.
"Ik ben het aan het verpesten Saar." Zei ik snikkend in haar armen. "Wat is er gebeurd?" Eerlijk, ik wist het niet. "Ik weet het niet. Vlinder stond voor de deur en toen is alles achteruit gegaan. Ik ben weggefietst, sprak niet tegen hem. Uiteindelijk had hij het opgegeven en is weggelopen." Legde ik haar uit. "Maar schat toch. Jullie komen er wel uit. Je kent hem hé. Hij is nu even kwaad maar straks zijn jullie weer het beste koppel dat ik ken!" Achter me hoorde ik Lukas 'hoesten'. "Nou ja, na ons dan." Zei hij richting mij en Saar lopend. "Hahah. Tuuuurlijk." Lachte ik. "Zie je? Je lacht al." Zei Saar zwak lachend tegen mij. "Saar?" Vroeg ik. "Ja?" Antwoordde ze. "W-wil je met mij een kleed gaan uitzoeken voor de prom volgende week?" Saars ogen werden groot en haar mond viel open. "Tuurlijk! Ik en Maaike moeten er ook nog één hebben dus als je het niet erg vind gaan we met z'n 3e." Ik knikte dat ik het goed vond. "Woensdag na school?" Vroeg ik er nog achter. Ze knikte.
Niet veel later ging de bel, het teken naar de les te gaan. Mr. Van Koolraap kwam het lokaal uitlopen en keek naar de 2 rijen. "Koen!" Riep hij. "Ga deftig in de rij staan!" Schreeuwde hij er nog achter. Ik vroeg me af of de leerkrachten en leerling in het lokaal naast ons zich niet afvroegen wat er aan de hand was. "Ga binnen, ga direct zitten, schrijf jullie agenda in en wees dan stil." Zei hij waarna de eerste rij binnen liep, ik inbegrepen. Ik ging aan de bank op de voorste rij zitten. Vreemd genoeg kwam Ziggy naast me zitten. "Ik moet vooraan zitten van de leerlingenbegeleiding." Legde hij uit. Ik nam mijn agenda uit mijn boekentas waarna ik het lesonderwerp opschreef 'RSZ deel 3'. Serieus? Zo wie zo ging hij weer praten over het fijt dat de helft van de klas telkens vergeet waarvoor de 13,07% staat.
"Goed leerlingen. Vandaag RSZ deel 3 en tegen volgende les leren jullie verschillende soorten inkomen." De helft van de klas zuchtte diep. Ik ben bwa in economie dus ik hoefde dat onderwerp niet te studeren. "Stilte! De volgende die iets zegt schrijft straf." Iedereen was gelijk stil. Achter mij en Ziggy hoorde ik iemand iets zeggen. "Mr. kan er echt niet tegen als we één iets verkeerd zeggen." "Ja Koen! Tegen volgende les 4 PAGINA'S met de zin. 'Waarom luister ik niet naar mijn o zo lieve Mr. Van Koolraap die mij 3 keer vraagt om te zwijgen.' En weet je wat? Die er nog maar een blad bij waar je uitlegt waarom." Schreeuwde meneer naar de persoon die blijkbaar Koen was. "Maar meneer." Probeerde hij nog tegen te spreken. "Nee niets te maar! Volgende les krijg ik die 5 bladeren van je!" Naast me hoorde ik Ziggy gniffelen. Doorzijn lach begon ik ook te gniffelen. Snel stopte ik toen ik doorhad dat meneer naar me aan het kijken was. "Was ik niet duidelijk genoeg Mvr. Scott? Wilt u ook 5 pagina's schrijven?" Vroeg hij op een strenge toon. Ik schudde mijn hoofd. "Goed dan, zwijg en let op." Hij ademde diep in en ging verder met de les. "Meneer dat is oneerlijk! Ik moet straf schrijven en zij niet!" Protesteerde Koen. "Genoeg! 6 pagina's voor jouw Koen! En geef me je agenda maar!" Schreeuwde meneer weer naar Koen.
Kwaad stond hij op en smeet hij zijn agenda naar het bureau van meneer. "Dat was de druppel! 10 pagina's! En maak dat je uit mijn klas bent! Naar het secretariaat!" Iedereen was stil. "Godverdomme." Hoorde ik Koen nog tegen zichzelf schreeuwen voor hij de deur van het lokaal achter zich dichtsloeg. "Ik ben zo terug." Zei Mr. Van Koolraap rustig terwijl hij het lokaal uitliep. "Maar oefening 3 op p. 394." Toen hij het lokaal uitwas begonnen een paar jongens 'o' te zeggen. Met mijn ogen zocht ik naar iemand, Pascal om eerlijk te zijn. Niet veel later vonden onze ogen elkaar en keken we elkaar even aan. Hij hield zijn ogen van de mijne en nam een stuk papier. Met zijn pen begon hij op het papier te schrijven. Hij gaf het briefje aan Maaike waarna hij naar mij wees. Maaike stak haar lange arm uit waarna ik het briefje kon aannemen. Ik vouwde het open.
Hey schat,
Sorry van wat er net is gebeurd. Ik weet dat Vlinder een gevoelig onderwerp voor je is en het was ook totaal niet mijn bedoeling je kwaad ofzo te maken. Ik hoop dat je het mij kan vergeven en we strak gewoon samen naar Starbucks kunnen gaan.
Liefs, je man. Pascal xx--------------------
Bedankt voor het lezen! Ik vond dit hoofdstuk persoonlijk beter dan het vorige.Laat even weten wat jullie ervan vonden door te stemmen of te reageren.
Bye bye
-Eline XxX
JE LEEST
The New Girl
Teen FictionSelena is net verhuis en heeft al haar vrienden/vriendinnen achter moeten laten. Ze is moeten verhuizen omdat haar ouders gingen scheiden. Ze kon kiezen tussen een sletterig moeder of een nette en rijke vader. Raar genoeg koos ze voor haar moeder. E...