BAB 15

1.1K 66 1
                                    

"Kau.. Kau.. bunuh Nad? Disebabkan aku?", aku mula menangis dengan kuat.


"Ssyyuuuhh.. Saayang.. Aku tak sangka aku perlu menempuhi keadaan macam ni dua kali.", kata Rafiq cuba mendiamkan aku.


"Cinta kau palsu!!"


"Tak! Cinta aku benar terhadap kau Lisa."


"Rafiq.. Kau tak perlu bunuh Aizat sebab kau dah miliki hati aku. Aku dah cintakan kau sejak dekat kem tu lagi. You don't have to kill him."


"You do?"


"Yes, I am. But..."


"But???", Rafiq mendekatiku.


"You don't deserve it! I hate you! You kill my bestfriend!", teriakku.


"No! You can't hate me! I love you Lisa. I don't want to kill you. Aku nak kahwin dengan kau!"


"Aku tak ingin kahwin dengan kau! Aku benci kau! Aku lebih rela mati daripada aku hidup dengan kau!"


"Aku tak nak bunuh kau Lisa", suara Rafiq mulai merendah.


"I hate you!", aku mula berasa benci melihat wajah Rafiq.


"Walau macam mana sekalipun!!!! Kau tetap kena kahwin dengan aku!", bentak Rafiq.


"Aku tak akan kahwin dengan kau pembunuh!!!"


"Kau kena kahwin dengan aku juga."


Rafiq bertindak mencekik leher aku. Aku meronta-ronta meminta untuk dilepaskan. Aku mula berasa semput dan tidak cukup nafas. Aku melihat ada seketul batu yang sederhana besar, aku cuba mencapai batu tersebut. Apabila sudah mencapai, aku menghentakkan batu tersebut dekat kepala Rafiq. Rafiq mengaduh kesakitan dan terundur ke belakang. Malangnya, tubuh aku tidak boleh bergerak. Aku mula mengensot ke tepi. Kudratku semakin mengendur dan menyebabkan aku tertiarap di atas tanah.


Rafiq menarik kakiku dan membelit leherku dengan tali pinggangnya. Aku menarik kuat tali pinggang Rafiq yang melekat di leher aku bagi mendapatkan sedikit ruang udara. Di saat ini kudratku sudah tiada untuk bergelut dengannya. Aku kian lemah. Aku melepaskan tangan dari tali pinggang dan cuba untuk menghirup udara tetapi sukar.


Di saat aku sudah putus harapan. Pang!!! Aku terdengar bunyi tembakan pistol. Tubuhku jatuh ke tanah. Badan Rafiq rebah di sebelah aku, matanya terbuka luas menahan kesakitan yang dirasanya. Rafiq mengalirkan air mata dan cuba mencapai tanganku, malah aku juga turut berbuat demikian. Apabila tangan kami bertaut, aku dapat lihat dengan jelas bibirnya mengatakan I love you. Tanpa dipinta, air mataku mengalir dengan deras apabila melihat Rafiq menghembuskan nafasnya yang terakhir. Aku terdengar suara memanggil namaku. "Lisa!!!!!". Aku dapat rasakan sentuhan yang memegang tubuhku. Tetapi, mataku kian kelam. Akhirnya, aku terpejam.


AMNESIAWhere stories live. Discover now