Bushh ! Sos cili merah menyala terkena pada tudungku. Ahh, siapa punya kerja ni. Aku mendongak ke atas untuk melihat siapa pelakunya.Halamakk. Imran rupanya. Apahal dia ni? Dia memandangku dengan pandangan singa. “Sorry, saja-saja je. Siapa suruh makan kat sini ? Nama kau apa ? Lupa pulak. ” herdik Imran.
“Safwa Dayani. Panggil aku Yani je. ” aku menundukkan sedikit kepala ku. Imran tergelak lalu dia menuang lagi sos itu kepadaku. Ni orang ke syaitan ? Gila ke. “Awak nak apa sebenarnya ni?! Saya tak pernah kacau awak pun sebelum ni.” Boleh pulak dia buat derk je. Nasib aku sopan kalau tak. Memang lebam muka dia.
Dia menghalang aku daripada melepasi kawasan itu. Ish dahlah tangan besar. Ni bukan sekolah kau pun. “Cik Safwa Dayani. Daripada aku -panggil kau Yani baik Daya je. Kan geng ? Sebab muka kau macam serbuk pencuci baju Daia tu. ” Geng dia ketawa mengiyakan kata+kata Imran. Aku nak menangis kat situ jugak. Tiba-tiba
“ Maafkan saya wahai Imran, Aku tahu kau senior tapi janganlah kacau budak junior. Kesian dia. Tengok tu dah nak menangis. ” sergah Syukri dari belakang. Fuhh Abang Syukri my hero.
“Ups sorry weh. Awek kau eh. Jangan nak busybody ye Syuk. ” kata-kata Imran berbunyi amaran. Abang Syuk, lawan dia. Aku terus menyusup senyap-senyap Dan melarikan diri ke dalam tandas. Fuh selamat. Abang Imran tu kenapa ? Suka hati aku lah nama Dayani ke Dayana ke nak ejek aku Daia apahal. Dah form 2 pun tak tahu mengeja.
Pintu tandas dibuka perlahan. Alamk siapa pula ni ? Dia sedang berjalan dan ohh rupanya Sara. Aku menegurnya “ Hai, Sara buat apa kat sini ? ” tanyaku serupa orang bodoh. Hahaha. Sara berjalan ke arah ku. “Hai Safwa, aku pergi sini nak buat basikal. ” jawabnya. Kami ketawa. Aku pun keluar Dan berjalan mwnuju ke kelas setelah membersihkan tudung. Aku duduk ditempatku. Mesti seronok andainya ada kawan baik. Boleh share apa apa.
Cikgu Shariza masuk ke kelas Dan memulakan pelajaran subjek Bahasa Melayu.“Okay semua, tajuk kita harini Penjodoh Bilangan. Tulis terus dekat indeks. Siapa tak tulis saya rotan. ” aku termenung saja. Malas hendak mendengar. Tiba-tiba aku lihat susuk tubuh yang aku kenali masuk ke dalam kelasku. “Safwa Dayani, Imran nak jumpa. ” kata Cikgu Shariza. Aduii laki ni. Nak apa lagi. Aku bingkas bangun Dan keluar Dari kelas untuk berjumpa dengan si poyo tu.
“ Wei , kau kan setiausaha Kelab KKQ. Aku nak kau buat carta organisasi cantik - cantik. ” katanya tegas. Amboi, ingat kita ni robot ke apa.
“ Ehh, hello ! Suka hati sayalah. Awak tu pengerusi boleh jaga adab tak ? Dahlah tudung saya ni dah merah. Saya nak jawab apa nanti dengan Mak saya hah ?! ” ambik kau. Best kan sesekali kena dengan aku. Dia membetulkan rambutnya yang sedikit senget akibat terkena tiupan angin. Hensem jugak dia buat camtu. Eh dia musuh lahh.
“ Amboi. Ehh Daia. Awak tu junior dengar je cakap saya. And lagi satu please call me Abang Macho. Kalau tak , memang kau nak tudung kau merahlah. ” boleh pulak dia balas macamtu. Dahlah -panggil aku Daia. Abang Macho ? Wey geli wey. Aku mula melangkah untuk masuk ke kelas. Imran memegang lenganku. Ieyy. “ Hey apa main pegang-pegang ni. Lempang kang.” aku marah.
“ Aku tak habis membebel lagi , yang kau nak masuk kelas cepat sangat tu kenapa ? And macamlah berani sangat nak lempang Abang Macho ni. ” dia ni perasan betul. Aku senyum sinis. Fikir aku tak boleh lempang dia ? Aku menyeluk poket baju kurung ku. Aku mengeluarkan isinya. Cuma plastik nugget yang ku beli tadi. Aku menyarungnya ke dalam tangan ku dann Pang !
“ Hey, kau jangan ingat aku tak boleh nak mengamuk eh. Silap-silap kehenseman kau tu hilang . ” alamak apa aku cakap ni. Kehenseman ?
” Sakitlah. Ouh , so betulla aku ni hensem. Eleh orang tanya tak nak mengaku, kan dah terlepas cakap. ” dia mengurut pipinya. Padan muka.
Aku melangkah masuk ke kelas dengan cepat. Fuhh. Nasib baik dia tak tarik lagi. Gembiranyaa. Kalau aku ada kawan, boleh aku luahkan. Hmmmm...
Author : Hello readers. Sorryla random sikit. And sorry kalau tak best. Apa yang akan terjadi selanjutnya ? Baca lah bab ke 2 yea. Petang- Petang layan Ultraman, sudah baca harap komen. Tolong bagi pendapat dekat bab ni ye ?. Tq.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aku Isterimu
RandomMengisahkan tentang Imran Zaim bin Ezwan seorang pembuli yang suka membuli budak junior. Tapi , dia akui ada satu perasaan yang aneh sewaktu dia membuli Safwa. Adakah ini namanya Cinta ? Safwa Dayani atau Lailatul Safwa ? Mengapa perlu ditukar-tukar...