" Err Kenapa dengan husband ni ? Macam tak suka aje makan dekat sini. " yalah Dari tadi Dayani Tengok dia sekejap makan , sekejap kuis-kuis makanan tu. Kenapa dengan Akmal ni ?
" Takdela. Cuma tak sedap hati je. Rasa macam ada benda yang akan berlaku. "
" Kepada ? "
" Tu ha Saff tu. " jawab Akmal.Dayani mengerutkan dahi. Pelik juga dia dengan suaminya. Nampak macam dah kenal sangat dengan Safwa tu.
" Husband kenal dia ke ? "
" Tak mungkin tak kenal. Best friend husband duluu. Dulu suami dia suka buli dia sampai menangis. " meletus ketawa mereka. Hahaha.
" Err husband , kita kena cepat ni. Harini turn kita bersama kena jemput Nasuha. " Dayani mengingatkan suaminya. Akmal hanya mengangguk dan menghabiskan makanan nya yang masih bebaki.
***
"Nasuhaa , sini dekat umi. " -panggil Dayani. Nasuha terus bsrlari mendapatkan Dayani. " Rindu umii.. " kata Nasuha sambil mencium pipi Dayani. Dayani juga turut mencium pipi Nasuha. " Aik ? Dekat umi je ke ? Ayah ?? " tanya Akmal. " Yelaa dekat ayah sekali.. Dahlaaa Nasuha lapar laa.. Nak maknn. " rengek Nasuha. Ohh lupa nak kenalkan. Nama anak Dayani dan Akmal adalah Nur Syafiqah Nasuha binti Akmal. Umur nya dah mencecah 11 tahun tetapi masih lagi manja. Maklumlah anak tunggal. " Yelaa Piqah nak makan apa ?? " tanya Dayani. " Piqah nak makan nasi lemak. " jawab Nasuha. Haish , asyik nasi lemak je.. Okaylaa. Disebabkan sayang , mereka mencari nasi lemak yang diinginkan oleh Nasuhaa ni.
" Umi , harini Piqah duduk dengan Mak Cik Dihah lagi ke ? Umi dengan ayah tak balik ? " tanya Nasuha. Hmm kesian juga pada Nasuha. Seperti diabaikan. Namun , apakan daya. Kerja juga penting. Selalunya dia akan duduk bersama Mak Cik Dihah di rumah. Mak Cik Dihah ni muda lagii. Saja je Nasuha -panggil Mak Cik sebab merupakan jirannya.
" Yaa. Sorry Piqah sayang. Umi busy. " Itulah jawpaan yang selalu Nasuha dengar apabila ditanya. Sudah hafal benar dia dengan alasan-alasan yang akan dilontarkan.
" Takpela. Cuma Piqah nak coklat tauuu. Nanti beli ehh. " pesan Nasuha.
" Erm Kinder Bueno? " tanya Akmal. Akmal ni laju sahja apabila pwrkataan coklat didengarnya. " Yee. Kinder Bueno. Alaa Piqah tahu ayah suka coklat tu kann.. " teka nasuha. " Mana Piqah tahu ni? "
" Sebab ayah selalu makan coklat tu bila marah , bila bosan and walaupun duit ayah dah sikit ayah tetap nak beli coklat tu. Piqah nampak okayh. " terang Nasuha. Akmal mengangguk sambil tergelak. Tidak sangka anaknya begitu peka terhadap dirinya sedangkan dia , makanan kegemaran anaknya dia tidak tahu. Malu benar dia dengan Nasuha.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aku Isterimu
RandomMengisahkan tentang Imran Zaim bin Ezwan seorang pembuli yang suka membuli budak junior. Tapi , dia akui ada satu perasaan yang aneh sewaktu dia membuli Safwa. Adakah ini namanya Cinta ? Safwa Dayani atau Lailatul Safwa ? Mengapa perlu ditukar-tukar...