Bab 10 (Random) Dina bersalin.

867 11 0
                                    

Erk , siapa ni ? Tak pernah nampak pon. " Awak tak kenal saya ke ? Saya Adriana Izahra. Takkan tak kenal kot. " Adriana Izahra ? Lupa lah. Kenapa dia jumpa aku kat sini pulak. Aku Tengok Safwa diam je sebelah aku ni. Aip cemburu ke. " Entah , saya tak kenal. Bye. Dah maghrib dah ni. " aku terus menarik tangan Safwa masuk kereta. " Kau sombong sekarang kan . Kau tunggu lah . " Zara terus berlari dan masuk ke dalam keretanya.

***

" Awak tak kenal saya ke ? Saya Adriana Izahra takkan tak kenal kot. " Adriana Izahra ? Kak Ana ke ? Pertemuan tadi macam sengaja. Rasa macam dia dah siasat dulu. Aku rasa cemburu gila. Nasib Imran tak melayan. " Haii diam je isteri abang ni. Cemburu ea ? " dia mencuit pipi ku. Orang tengah cemburu dia main cubit-cubit pula. Jentik kang. " Adriana tu fans abang lah dari SMK. Abang tak perasan ke ? " " Jadi , kenapa pula? Saff nak abang layan dia ke tadi ? " amboi menjawab nampak laki aku ni. Aku bangun dan membuka tv. Yeah cerita best. Mataku sudah tidak boleh berganjak ke tempat lain kerana cerita itu amat menarik minatku. " Amboi , Tengok TV sampai tak layan suami. " iesh gediknye. Apabila Imran Zaim bin Ezwan merajuk. Rasa nak hempuk je. " Shh .. "

***

" Yeay , hai Azfeera. Lama tak jumpa kau ... Pe cite ? " aku melompat setelah nampak kelibat Ainul Zafeera. " Ehh haii Zara. Cite ? Macam tu je laa. " " Ish maksud aku ape cite kau dengan Faee ? " aku merenungnya. Macam sedih je dia ni. " Faee dah kahwin. Dengan .... Dengan .... " air matanya jatuh sekali lagi. Alamak dia nangis. " shh jangan nangis. " " Intan Nafizah yang berjaya mencuri hati dia selepas Safwa. Apa kurangnye aku ni Feera ? " aku memeluk dan memujuknya. Nasib nya sama sepeeti aku. Aku pelik sejak bila Feera bertudung ? Dah insaf ke ?

 Aku pelik sejak bila Feera bertudung ? Dah insaf ke ?

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Pakai tudung masih cun melecun. " Kau nak balas dendam ? " dia menggeleng. " sudahlah aku dah malas nak balas dendam. Kau pun patut stop. Jangan rosakkan rumah tangga orang. " ehh ceramah kita pulak. Dulu dia sedih sume kita juga dia cari. " Heyy Zara and .. Azfeera ? " Aiman membuat muka pelik. Azfeera mengangguk. " Ya , saya Ainul Zafeera. " " Woah , so beautiful. " puji Aiman. Cewah , terpikat ke bang ? Hang pikir Azfeera nak kat hang ? Piirahh. '?" aerk biase je. Zara lagi beautiful. " ni aku tak suka ni. Rendah diri sangat. " Erm Man , Zara. I have to go now. Ada benda penting nak settle kan. Bubbye my love love . " Azfeera berlalu pergi meninggalkan kami. " Wei Zara. Apa dah jadi dengan Azfeera kita ? Berubah banyak pula tu. " Aiman terus bertanya kepadaku soalan tebtabg Azfeera. " Ye, aku pun terkejut. Siap bagi ceramah kat aku lagi tau tadi. " Aiman mengangguk.

***

Dina★ ~ Haii Assalamualaikum Safwaa.

Aku ~ Waalaikumsalam. Knp message ni ?

Dina★ ~ Ish dia ni. Saja je. Aq dkt hospital ni. Nervous kot. Brp jam je lg.

Aku ~ Hang sakit ka ?

Dina★ ~ Aq nk bersalin lh. Sedihnya org tu tk dtg.. Huhu ~~

Aku ~ Ye ye aq dtg skrg. Jgn ngs plk. Sabo.

Dina★ ~ Minta izin suami dulu sebelum keluar.

Aku ~ Suami ? Jgn ckplh. Mesti dia ikut skali. K lah bye. Nk grk ni. Nnt org tu ngs lak.

Dina★ ~ Hihik .. Okeyy .. Aq tgu kau.

Wardina dah nak jadi ibu. Aku bila lagi ? Aku terus pergi ke arah Imran yang sedang memasak. Ceh sedap baunya. Rajin masak rupanya.

" Hai abang. Jom pergi hospital. " Imran terkejut dan memeriksa aku. " Sayang demam ke ? " ish laki aku ni. Aku tak habis cakap lagi dah menyampuk. " Bukan Saff , Dina.. Dina nak bersalin. " Imran terkejut sekali lagi. " Ohh tunggu jap abang bersiap. Tolong matikan API tu. " Imran terus bergegas berlari ke atas untuk menukar baju. Aku Pula mematikan api. Selang beberapa minit , Imran keluar dan terus pergi ke kereta. Aku mengikut dari belakang.

Hospital

Aku terus berjalan ke wad yang diberitahu Wardina. Tingkat dua. Aku membuka pintu dan Wardina punya muka bersinar-sinar sebab nampak coklat yang aku bawa. " Ahh Dinaa.. Do not tengok Tengok my coklat hah. " meletus ketawa kami. Syukri dan Imran hanya tergelak. " Sayang , nanti lepas bersalin abang belanja macam-macam. " kata Syukri. " Haip , orang leps bersalin kena pantanglah bro. " balas Imran. Wah dia tahu.. Comellll..

Aku IsterimuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang