Bab 4 Ahmad Kafaee

961 13 0
                                    

Aku memandang ke belakang dan ku lihat susuk tubuh yang sangat aku kenali.
" Kau ? " aku pelik. Kenapa dia di sini ?

" Ouh , Safwa pun ada. Dina , good girl. " dia memuji Wardina dan menunjukkan thumbs up. What ? So diorang punya plan ke ? But why ?

" Haii Lailatul Safwa. Masih ingat saya ? " tanya nya.

Aku mengangguk. Kenapa dia muncul kembali ? Kenapa ?

" Urmm , Ahmad Kafaee ? " aku menunjukkan riak wajah bersahaja.

Dia mengangguk. Aku happy sangat dia kembali tapi kenapa sekarang dia nak jumpa aku. Aku memang dah maafkan dia tapi luka masih berbekas.

Flashback

Aku duduk di halaman rumah sambil menyanyi-nyanyi. Tiba-tiba hand phone ku berbunyi. Aku membuka aplikasi Instagram dan bermulalah hati aku terluka.

Zafierah_Sweetie

gambar Zafierah dan Kafaee
Caption : Hello guys , seronok harini dapat luangkn masa dengan kesayangan. Always love you Ahmad Kafaee.

Aku menangis teresak-esak. Terasa hendak menikam Zafierah pula. Sudahlah gedik. Faee , kenapa kau sanggup permainkan perasaan aku. Kenapa ??

Sejak hari itu aku mula menjauhkan diri Dari dia.

~end of flashback~

" Laila , kau maafkan aku please. Aku boleh jelaskan. Aku betul-betul tak tahu yang Zafierah akan upload gambar tu. Time tu kitorang tengah training. Please lah. Dan aku dah tukar sekolah. Sekarang aku sama sekolah dengan kau. "
What ? Fikir aku akan cair dengan kata² dia.

" Ohh sorry ye Ahmad Kafaee bin Hairil. Luka di hati masih berbekas. Urm Dina kau ajak aku pergi sini sebab nak jumpa dia ni ke , ? Now hantar aku balik. " aku menarik tangan Wardina menuju ke kereta.

★★★★★★★★★★★★★★★★

Aku menghempaskan badanku di katil milikku. Aku menangis semahuku. Kenapa ? Kenapa dia perlu kembali ?Hanya untuk buat ku sakit , lebih baik dia pupus. Beep beep.

1 new message from private number.

Haii , awak nak balas tak surat tu ? Saya syak awak tengah sedih dan nangis sekarang. Memang perit jika orang yang kita sayang tapi dia khianati kita datang kembali kan ? Saya faham perasaan awak. Saya pernah alami. Saya nak awak kuat. Saya tahu sebab saya ternampak tadi. Hehe. Jangan marah yoo.

Siapa ni ? Aku tengah sedih dia nak message lak. Lempang kang.

Sorry saya tak kenal awak. Please stop ganggu saya. Kalau nak terus berhubung dengan saya, tolong kenalkan diri.

Typing...

Okay baiklah. Nama saya Zaim. Imran Zaim. Haiii.. Dah puas ?

Ohh Kau rupanya Cik Pembuli. Gedik nya nak bagi Surat kat aku. Kau intip aku ehh tadi ? By the way , kau kenal ke budak tadi tu.

Typing...

Ehh awakkkk. Hello -panggil saya Abang Zaim. Saya dah insaf. Mestilahh kenalll. Ahmad Kafaee bin Hairil kan ? Dia tu rapat dengan aku. Kami jiran.

Hmm tiba tiba selesa pulak dengan si Imran ni. Jiran ? Halamakkkk.. Macamm mana ni ? Pintu bilikku dikuak perlahan. Ohh kakngah. Kakngah duduk di sebelah ku. " Saff , dah pergi tukar baju. Nanti masuk waktu Solat Maghrib pulakk. Ni kenapa ni macam ada masalah je. Ceritalahh. " aku diam. Aku senyum sahaja dan dia pun keluar.

Kenapa Imran baik pulak ? Salah makan ke ? Aku turun ke bawah dan aku duduk di sofa. Bosannya. Perut aku dah mainkan lagu Kpop dah ni. Ibu tak masak ke ? Aku bangun menuju ke bilik ibu. Aku terdengar seperti orang menangis. Aku intai. Ibu menangis sambil menatap gamba ayah.

" Abang , semoga ditempatkan dikalangan orang beriman . "

Kesian ibu. Ayah pergi dengan cepat. Aku masuk ke dalam bilik dan ibu mengelap air matanya supaya aku tidak nampak dia menangis. Aku memeluknya.

" Saff , kenapa ni ? "

Aku memandangnya.

" Saff lapar lah bu. Ibu tak masak ke ? " haha orang tengah sedih aku ingat makan. Ibu mengucup dahiku dan dia turun ke dapur untuk masak sesuatu. Aku pula menolongnya. Maka , siaplah lauk untuk makan malam.

******************************
Ting tong. Siapa pulak yang datang ni ? Nak makan pun tak senang. Ibu menyuruhku keluar melihat. Aku terys ke pintu tanpa membasuh tangan. Hehehe. Aku melihat seorang lelaki membawa coklat. Lelaki itu berpaling. What ? Kafaee ?!

" Hai , Laila. " Dia menyapaku. Hanya dia yang tahu nama sebenarku.

" Er... hai Faee. "

" Laila , aku suka kau. Pasal Zafierah tu sorryyy. "

" Faee , ikutkan hati aku pun suka kau tapi aku tak nak digelar PERAMPAS.

Aku IsterimuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang