Bab 13 Love Story

545 13 0
                                    

Aku membuka aplikasi WhatsApp ku. Banyak nya mesej masuk. Haduii.

Aslm , syg jom pegi mkn. Abg ambk syg kt office syg k ?

Waalaikumsalam , ok. Tk menyusahkan abg ke ?

Menyusahkan ? Lwk. Abg grk dh. Byee.

Ok , take care.

Yeah pergi makan dengan husband. Ohh lupa nak cakap , harini first day aku kerja dekat sini. Syarikat Dieyaaniyy Holdings. Aku ingatkan Puan Dayani tu garang. Rupanya baik jee. Comel lak tu.. dieyaaniyy

" Hai Safwa eh ? Nama aku Daryn. Daryn Dalila. Panggil je Aryn. " Daryn senyum kepada Safwa.

" Yea , I'm safwa. Panggil aku Saff je. Urm , Aryn .. Nanti kalau Puan cari I , cakap dekat dia I pergi lunch tau . " Hehe pesan awal-awal bagus kan ? Sediakan payung sebelum hujan.

" Hehe. Orait Saff. " Daryn kembali duduk di tempatnya.

" Ehh Laila. Buat apa dekat sini?"
Tanya Akmal. Macam mana boleh terserempak dengan dia dekat sini ?

" Err saya kerja dekat sini. "

" Dieyaaniyy Holdings ? "

Aku mengangguk.

" Laila , Puan Dayani tu kan sebenarnya. "

Aku menunggu ..

"Sebenarnya .... "

Wush lambatnyaa. Aku dah tak ade masa ni.

" Erm Mal. Sambung nanti eh. Aku nak jumpa dia sekarang. Byee. Assalamualaikum. " aku terus menuju ke bilik Puan Dayani.

" Safwa .. " tiada jawapan.

" Lailatul Safwa. " masih tiada jawapan.

" Sayang ! " aku terkejut. Hah ? Imran rupanya. Jap dia jerit apa tadi ? Sayang ? Eh ni pejabat laaa Cik suami ooii.

" ni office okay , "

" Dah , jom. Abang dah lapar ni. " imran terus menarik tanganku. Aku mengikut sahaja.

***

" Husband !!! Sini kejap. " jerit Dayani. Akmal terus menuju ke arah Dayani. " Ya , wife nak apa ? " tanya Akmal sebaik sahaja dia sampai.

" Jom gi lunch. Wife lapar laa. Nak makan. " Dayani memujuk Akmal. Haish Dayani ni Bab memujuk nombor satu. Siapa yang Tengok confirm cair terutama suami dia laaa.

" Jom. "

***

"Abang , sedap ke makanan ni ? " yelaa aku tanya sebab tak pernah makan nasi goreng pataya ni. Aku mana pernah makan telur. Tak sedap. Uwek. " Sayang , kalau tak sedap abang tak order. Cubalah rasa dulu. Ni tak , asyik nak membebel je. " nilaa masalahnya. Aku tanya sepatah dia jawab sepuluh patah.

Aku merasa nasi bercampur telur itu. Boleh tahan juga rasanya. Erk , sedihhnyaa.

Flashback.

" Laila , makanlah saya buat sendiri tau. " kata Kafaee sambil menghulurkan nasi goreng pataya.

" Err tapi Faee ...LAILA tak suka telur ni. " balasku.

" Cuba laa rasaaa.. " pujuk Kafaee.

End of flashback.

"Sayang ? Kenapa muka monyok je ni ? " tanya Imran. Muka aku monyok ke ? Erk.

" Manade. "

" Eehh Safwaa. Haii. Tak sangka jumpa dekat sini. " kata Dayani. Aku senyum sahaja. Aku terlihat Akmal berdiri di sebelahnya. Berpegangan tangan lagi.

" Husband , janganlah duduk dekat situ. Wife tak reti nak order laaa. " kata Dayani. Haish memujuk lagi. Hahah.. Nasib hanglaa Akmal dapat isteri macam Dayani Zamia ni.

" Alaa wife ni. Fine. Wife pergi jaga tempat. " Akmal bangun dan pergi ke kaunter. Dayani pula menjaga tempat seperti yang disuruh oleh Akmal.

Aku IsterimuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang