Aku mengeluh berat. Menyampah betul aku nak kena ikut cakap si Imran tu. Ops Abang Zaim. Fikir aku ni hamba dia ke ?
" Safwa ! Saya berdiri di depan ni kamu masih dengan dunia kamu ya ? ! " Cikgu Jannah bersuara.
Alamak macam mana aku boleh tak perasan ni. Aku bingkas bangun . malunyaa.
" Baiklah , kamu semua. Kita akan terima seorang murid baru. Okay , perkenalkan diri. " pelawa Cikgu Jannah.
Aku sedang sibuk melukis. Malas pula nak layan. Tak minat Pula nak tahu.
" Erm , okay guys. Nama saya Ahmad Kafaee bin Hairil. Kamu semua boleh panggil saya Faee. "
Apa ?? Aku macam dengar dia cakap Kafaee. Aku segera memandang ke hadapan. Eh aku mimpi ke. Kafaee lh. Dia mengenyitkan matanya kepadaku. Apahal ?
Dah lah satu kelas. Geram pulak kita. Nasib baik ini kelas agama. Ish aku korek juga mata dia tu. Asyik nak pandang aku je.
Cikgu Jannah pun memulakan sesi pembelajaran. Mengantuknya. Haii Saff , kau jangan tidur kau tak boleh tidur.
" Safwa , Time rehat nanti Abang Fakrul nak jumpa kau. " Waedina memberitahuku. Ish mamat ni pulak kenapa ? Aku tak ada mood nak jumpa orang lahh.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Haii Safwa Dayani. Muka ketat je kenapa ? " tanya Fakrul. Dia mula merenungku." Err.. Malas sebenarnya. Tak ada mood. Ha, kenapa Abang nak jumpa saya ni ? "
" Please jadi girlfriend abang. "
Dia mula menarik tangan ku. Geli lah. Please tolong aku." Hoi Fakrul. Suka hati kau je nak suruh girlfriend aku jadi girlfriend kau. Pernah makan kasut tak ? Baik kau bla sebelum kerusi ni yang kenyangkan kau. Cari nasalah je. " kata seseorang sambil tersenyum sinis.
Oh terharunya aku. Dia lahh.
" Wei Im, suka hati aku lah. Sejak bila pula dia girlfriend kau ? Pi lahhh. Safwa aku punya. "
Apa ni ? Nak menangis aku. Cepatlah habis aku nak balik kelas. Dina , tolong akuuu. Sekelip mata , Wardina sudah menarik tanganku untuk masuk ke kelas. Kenapa dia marah.
Dalam perjalanan aku lihat Wardina masam.
" Dina , kenapa kau marah ? "
Aku bertanya dengan berhati-hati." Tak , aku geram je. Si Fakrul tu tak senonoh betul. Nasib baik Abang Im ada. Tak guna ! "
Ohh sebab tu. Hey Dina Dina. Caring jugak kau kan. Hmm. Betulke Imran suka aku atau dia nak selamatkan aku je. Tapi kenapa dia bagi Surat kat aku ? Ahh peninggg.
Kami melangkah masuk ke kelas. Semua sedang membuat kerja sendiri. Tapi Kafaee tu buat apa ? Ahh tak payah fikir pasal dia.
" Ehh Safwa , free tak petang ni ? " tanya Zowie selaku ketua kelas.
" Tak tahu lagi lah Zowie. Kenapa ? " Hey comel je si Zowie ni.
" Semua dijemput hadir Petang ni kerumah aku. Birthday party aku. Datang eh kalau boleh. Dekat je. Kau boleh drive kan ? "
Aku mengangguk dan dia mula berjalan menyoal yang lain. Birthday party ? Wahh best. Zowie nak hadiah apa eh ?
Aku lihat Wardina sedang menulis sesuatu. Aku mengintip senyap ². Hehehhe.
Aku ternampak perkataan Cinta. Baca lagi lah. Hehehhe ..Cinta , bukan hanya harapan.
Cinta , tapi kepastian.
Cinta , bukan menyakiti hati.
Dear diary ,
Aku rindu gila dekat Fariz. Kenapa dia pergi terlalu cepat ? Kenapa dia ? Fariz , semoga kau bahagia di sana. Aku akan sentiasa doakan kau Fariz. Fariz , aku masih lagi terkejut dengan pemergian kau. Kau selalu nyanyi kat aku lagu Cinta kat aku. Aku rindu wehh. Aku nak dengar lagiii. -Fariz Azhari- dalam kenangan.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aku Isterimu
DiversosMengisahkan tentang Imran Zaim bin Ezwan seorang pembuli yang suka membuli budak junior. Tapi , dia akui ada satu perasaan yang aneh sewaktu dia membuli Safwa. Adakah ini namanya Cinta ? Safwa Dayani atau Lailatul Safwa ? Mengapa perlu ditukar-tukar...