Bab2 Perjumpaan Kelab

1.4K 20 6
                                    

Tengahari itu sungguh sejuk dengan hujan lebatnya. Aku naik ke kelas dengan pantas. Budak perempuan kelas aku berjalan di belakangku. " Hai, Safwa Dayani ye ? Awak tak mau kawan dengan kami ke ? " tegur Wardina. Aku menjawab " Ya, panggil Safwa atau Yani je. Saya memang nak, tapi saya Tengok korang macam tak nak kawan saya. " " Sampai hati awak cakap macamtu. Kami ni friendly lah. Saya Syariza. Ni kawan saya Farisah. Yang tu, Jannah sebelah dia Athirah. Yang bersandar tu Irdina pastu Ain. Yang sebelah Farisah ni Ainul pastu Yasmien. Kitorang friendly lah." Kata Syariza. Memang kena lah dengan jawatan penolong kelas. Peramah, sopan pulam. Ermm. Wardina ni comel. Mereka berjalan seiringan denganku. Aku gembira.

Aku tidak menyedari bahawa kain aku telah basah sedikit kerana terkena percikan air hujan yang lebat itu. Tetapi kelas jauh lagi. Aku berjalan dengan cepat meninggalkan mereka dibelakang. Alamak, aku tergelincir. Aku sempat menutup mata pada masa itu. Apabila aku buka semula, e'eh, aku kena peluk pulak dengan si Imran. Sweetnya. Mereka menoleh ke belakang Dan terus berlari ke arah aku. Imran tersengih. " Daia, nasib Abang Macho ni ada tau, kalau tak nangis tak berlagu kau patah kaki kat sini. Jalan elok ². " Eh dia pulak bagi nasihat. Urghh. Behave yourself.

" Ahh lagi satu jangan lupa pukul 2:00 nanti turun surau. Ada perjumpaan KKQ/ Pendidikan Islam. "

"Eh kau ingat aku ni pelupa sangat ke ? "

" Manalah tahu kan, kau amalkan makan semut seguni. " dia ketawa. Entah kenapa aku rasa happy je time tu.

" Weh Safwa, kau okay tak ? " tanya Wardina. Aku mengangguk. Yeah aku dah ada kawan.

" Ehh abang Imran, thanks lah sebab selamatkan kawan baru saya. " Aik ? Wardina macam rapat dengan dia.

" Ehh Dina, welcome .. Nasihat sikit kawan baru awak tu supaya jalan hati-hati. " Sempat lagi dia usik aku. Aku menarik tangan Waedina Dan menuju ke kelas 1KAA. Aku dengan Wardina memang duduk sebelah-sebelah tapi tak pernah bercakap. So, sekarang, aku dah ade tempat untuk meluahkan perasaan. Jam tepat menunjukkan pukul 2 Petang. Aku menyimpan buku Dan membawa buku nota sahaja untuk pergi ke surau. Aku berjalan seiringan dengan Wardina. Terkadang, aku lihat Ainul bersama Yasmien semacam bahagia saja. Aku pun nak kan yang sebegitu.Ainul22

******************************
" Uhh mana Safwa ni ? " Imran duduk bersandar di dinding surau bahagian lelaki sambil menunggu junior kegemarannya itu. Aku melalui lorong untuk pergi ke surau Dan aku lihat seorang lelaki yang aku kenali berlari ke arah aku. " Hai Yani. Jom masuk. Ustaz dengan Ustazah tak sampai lagi." Ohh Syukri. Aku pun mengangguk dan masuk sekali dengan dia. Di pintu masuk, aku ditegur oleh mamat poyo tu lagi. Wardina smilee je. ' Ehh kau, aku tunggu kau dari tadi, kau masuk dengan Syukri cam tu je ? ' Imran bermonolog sendirian. Dia juga masuk dan mengambil tempat duduk di barisan hadapan sekali.
Sesekali dia memandang aku dan mengenyitkan matanya.

" Maaf dik , ni ada surat untuk adik. Pengirim tu suruh balas kalau dah baca. " tegur seorang kakak senior seraya menghulurkan sampul Surat kepadaku. Aku senyum dan mengucap terima kasih kepadanya. Aku membuka sampul Dan membaca Surat itu.

~Safwa Dayani

Assalamualaikum Safwa,
Safwa, saya nak minta maaf kalau saya selalu menyusahkan dan menyakitkan hati awak. Saya tahu awak benci saya tapi saya tahu ada satu perasaan dalam hati awak kan ? Dari pandangan mata awak terhadap saya, saya dapat rasakan bahawa awak sukakan saya. Saya harap awak maafkan saya. Saya tak suka berdendam.

P/s : Balas Surat ini Dan hantar kepada kakak yang bagi awak Surat ini.

~Peminat Rahsia~

Mak aii. Siapa pula yang hantar surat ini. Siap mintak maaf bagai. Huh sungguh misteri harini. Sabar je lah.

Author: Hello readers, dah baca ? Hmm korang rasa apa yang akan Safwa buat ? Koyak atau balas surat tu ? Dan siapakah peminat rahsia dia? Nak tahu ? Teruskan membaca Aku Isterimu ya.

Aku IsterimuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang