Aku bingkas bangun dari katil dan membersihkan diri. Selepas itu, aku menunaikan solat Subuh. Suasana pagi ini sangat sejuk. Aku mencapai IPhone ku dan membuka aplikasi WhatsApp. Aku dapati ada dua message dari Wardina dan seorang lagi aku tidak kenal. Misterinya hidup aku sejak kebelakangan ini. Semalam surat, harini message. Mana dia tahu nombor aku ?
Wardina~ Assalamualaikum. Weh, jom pergi jogging. Dah lama aku tak pergi kat taman tu.
Aku~ Waalaikumsalam, aku okay je. Pukul berapa ??
Wardina is typing...
Wardina~ Pukul 8 tauu. Bawak phone sekali. Boleh selfiee.
Aku~ Selfie aje kau tau. Weii kat taman tu ada aiskrim tak ? Belanja aku weh. Hihiks.
Wardina~ Boleh , jangan Magnum sudahhhh. K , bye. Nantj aku dtg sana.
Aku~ Bye.
------------------------------------------------------
DK(don't know)~ Assalamualaikum, hello awak dah dapat surat saya kan ??? Saya nak awak balas secepat mungkin.Aku~ Sorry but siapa di sana ?
Dia yang hantar Surat kat aku ? Dahlah tak letak profile picture. Menyusahkan betul. Alamak, heh jogging pulak nanti. Nasib baik homework dah siap. Aku baring di atas katil sambil memikirkan hal surat itu.
" candy jelly love " telefonku berdering. Aku lantas menjawab panggilan itu. Aku tidak kenal Si Pemanggil nya
" Assalamualaikum, Safwa Dayani ? Kenal saya "
Hish mamat ni. Boleh pulak tanya, kalau aku kenal aku dah sound dah." Tak kenal pon. Btw, siapa awak ? "
" Ups sorry my name is Fakrul Irham. Saya sama kelas dengan Imran. Saya nak tanya ni. Awak dengan Imran pasangan kekasih ke? "
Bwekk nak muntah aku dengar. Pasangan kekasih ? Gila ke apa ?!
" E'eh ohh Abang Fakrul. Bukanlah. Kami kawan je. " Harap harap dia tak tanya lagi.
" Ouhh, haritu dia adà bagi awak Surat kan. Mustahil lah korang kawan je . "
Dia ke yang bagi Surat kat aku ?
Aku menutup panggilan dan meneliti setiap perkataan yang ditulis. Dia minat aku ? Mustahil.Hati : Kau sebenarnya suka dia kan.
Aku : Tak, aku benci diaaa.
Hati: Mengaku je lah.Aku lantas turun ke bawah untuk bersarapan. Hanya ada Abang Long, Kakngah dan ibu. Aku duduk di kerusi yang dikhaskan untuk ku. " Ehh Saff , kenapa muka ketat je ? Bendera Jepun ke ? Takut Abanglong tengok. "
" Mana ada. Ish abanglong ni. Kakngah, Tengok abanglong gelakkan Saff. "
" Saff, nak tau tak abang long kan tengah nak tackle sorang gadis ni kat U. Haha lawak plan dia. "
Aku tergelak mendengar apa yang dikatakan oleh kakngah. Gurau punya gurau jam dah nak dekat pukul 8. Aku naik ke bilik dan mengenakan seluar track dan baju kemeja T POLO serta diserikan lagi dengan tudung bawal crepe warna hitam. Aku turun dan terus memandu ke rumah Wardina. Wardina sudah ada di depan pintu pagar. Gembira saja dia.
" Weh cepatlah masuk dalam kereta. "
" Kita nak pergi jogging je kot. Yang kau drive ni apahal? "
" Just masuk je. "
Wardina melangkah masuk ke dalam kereta Myvi berwarna merah jambuku dan akj terus memandu ke satu tempat. Wardina pelik. Aku berhentikan kereta dihadapan Shopping Mall dan aku memandang Wardina.
" Dina , kalau aku bagitahu kau satu rahsia ni kau boleh simpan tak ? Dan please jangan terlepas cakap. "
Wardina mengangguk.
" Sebenarnye... Sebenarnyaa.. "
Wardina menunggu sambunganku tiba-tiba telefon milik Wardina berdering minta dijawab.
" Hello, ha ? Okay . Sekarang ek ? Okayyy. "
Waedina menyuruhku bertukar tempat dduk dengannya. Kata nya mahu bawak aku pergi sesuatu tempat. Setelah beberapa minit memandu kami tiba di destinasi. Wrdina memberhentikan kereta di luar tasik dan menarik tanganku dan kami dduk di bangku di tasik. Aku pelik jugak. Kenapa dia bawak pergi sini. Tiba-tiba
" Assalamualaikum guys. Sorry I'm late. " aku memandang ke belakang dan " Kau ?!"
Author : Hehe. Kau ?! Siapa dia ? Sampai terkejut betul Safwa. Haha nak tahu baca bab seterusnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Aku Isterimu
RandomMengisahkan tentang Imran Zaim bin Ezwan seorang pembuli yang suka membuli budak junior. Tapi , dia akui ada satu perasaan yang aneh sewaktu dia membuli Safwa. Adakah ini namanya Cinta ? Safwa Dayani atau Lailatul Safwa ? Mengapa perlu ditukar-tukar...