Bab 15 Puan Sayang Saya ?

452 10 0
                                    

Nasuha menguis-nguis makanan yang masih berbaki.

" Kenapa dengan Piqah ni ? Cik Dihah masak tak sedap ka ? " tanya Mak Cik Dihah. Mana lah tahu kalau-kalau Nasuha demam ke. Susah nanti.

" Piqah cuma nak ada dengan umi dan ayah je. Kenapa diorang selalu sibuk Mak Cik ? " tanya Nasuha kepada Mak Cik Dihah. Dia cuma ingin tahu mengapa ? Mengapa dia selalu ditinggal.

" Ohh. Umi dengan ayah Piqah kan kerja .. Jadi Piqah kenala bersabaq sikit. Semua tu untuk kebaikan Piqah juga. " jawab Mak Cik Dihah. Harapnya Nasuha faham apa yang dia jelaskan. Nasuha mengangguk. Entah faham Entah tidak si Nasuha ni. Main angguk je.

***

" Abang. Abang. Tengok ni. Comel kan ?? " Safwa menunjukkan gambar Nasuha kepada Imran. Imran melihatnya. Dia tersenyum.

" Haah comel. Nama ? " tanya Imran.

" Nur Syafiqah Nasuha. Cantikkan nama dia ? " pertanyaan Imran dibalas dengan soalan juga.

" Ya. " Pandangan Imran terus melekat di Televisyen. Huh suka sangat Tengok drama tu. HELLO MR. PERFECT. Katanya cerita ini bagai ada kena-mengena dengan dirinya. Cehh.

" Abang nii. Asyik Tengok cerita tu aje. Bak sini remote tu. " Safwa menghulurkan tangan. Imran sengaja menyorokkan remote tersebut. Mentang-mentanglah tangan Safwa ni comel kau nak rosakkan pula. Haii memang tak berubah Imran Zaim si pembuli setia Safwa.

" Okay fine. Bye selamat malam. Saff tidur dulu. Abang tidur luar Saff tidur dalam ya. Bye Assalamualaikum suami yang urghh. " Safwa membuat muka sedih. Comel. Dia terus masuk ke dalam bilik dan duduk di katil. Apa yang dia mahu buat ? Mustahillah dia ingin tidur seorang diri dalam bilik. Safwa mana boleh sorang-,sorang.

" Saff buka pintu ni please. " Kedengaran suara Imran merayu.
Safwa tergelak seorang diri.

" Okay abang. "

Pintu dibuka. Imran tersenyum dan mencubit pipi Safwa. " Alaa abang tau Saff takut. Ada hati nak tidur seorang-seorang. "

***

" Puan , maaf puan. Saya ... " Safwa tergagap-gagap. Dayani sudah mula membuat muka menyampah. Pelik juga Safwa dengan majikannya. Dia hanya terconteng mejanya sahaja. Tak tahu Pula akan teruk dimarahi. Meja staff-staff yang lain lagila teruk. Siap ada yang dah tak rupa meja dah. Tak kena marah pun. Dayani membulatkan matanya.

" Awak ingat saya beli guna daun ? " Dayani marah.

" Puan , saya minta maaf. Tapi meja Aryn dan lain-lain tu tak apa ke ? " tanya Safwa.

Alamak apa aku nak jawab ni ? Dayani cemas namun dia masih boleh berlagak selamba.

" Mereka tu staff lama. Nak melawan Pula awak ni. "

Safwa tunduk. Bukan dia mahu nelawan. Cuma nak tahu saja.

Pintu pejabat dibuka dan

" SURPRISE !!! Safwa and Imran. " Safwa terharu. Semua staf , Akmal , Dayani dan yang penting Imran ingat hari perkahwinan Safwa dan dirinya.

" Saranghae ! " Imran memeluk Safwa. Urgh merah padam muka Safwa.

Aku IsterimuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang