Hoofdstuk 6

25 3 0
                                    

•Hannah•

Om half 1 word ik wakker. Over een half uur moet Dylan racen, daar ga ik samen met Lola heen. Ik neem even snel een douche. Gelukkig heb ik niet zo'n erge kater..

Als ik beneden kom zit alleen mijn moeder aan de keukentafel. 'Waar is papa?' Vraag ik. 'Naar de rechtbank om te bepalen wat ze gaan doen met de jongeren die gisteren zijn opgepakt..' Ze kijkt me doordringend aan. Ik hoop maar dat Dex niet opgepakt is.. 'Schat..' Begint mijn moeder, 'waarom luister je niet gewoon naar je vader en kom je op tijd thuis?' 'Omdat ik het een belachelijke regel vind' zeg ik kortaf. Ze zucht, 'hij doet dit voor je veiligheid.. Hij heeft het beste met je voor..' 'Dat zal wel, maar hier word ik niet gelukkig van' zeg ik. Ik stop een broodje in mijn mond en loop de kamer uit. 'Vanaf morgen heb je huisarrest!' Roept mijn moeder nog. Ik lach even kort en stap in mijn auto.

'Hey Lola' zeg ik. 'Hoi' zegt ze zacht. 'Katertje?' Vraag ik lachend. 'Ja nogal, maar ik heb het met Wes!' Zegt ze blij. 'Ja, dat werd wel tijd hoor..' Zeg ik. 'Maar is je vader niet boos?' Vraagt ze dan. 'Jawel..' Zeg ik, 'vanaf morgen heb ik huisarrest..' 'Oeh..' Zegt ze. Ik haal mijn schouders op.

'Hoe zit het met jou en Dex, zie je hem zitten?' Vraagt ze dan. Ik lach en wil nee zeggen, maar bij de gedachte alleen al krijg ik kriebels in mijn buik. 'Dat is dus een ja' zegt ze. Ik haal mijn schouders op, 'ik heb het leuk met Dex, maar ja.. Ik weet het niet' zeg ik dan maar. Ze knikt en kijkt me aan met een ja-ja-dat-zal-wel-blik. Ik lach, 'oke kijk, we zijn er!' Zeg ik om van onderwerp te veranderen.

Voordat we uitstappen doe ik nog wat lipgloss op en het bovenste knoopje van mijn blousje los. Lola kijkt me aan en trekt een wenkbrauw op. 'Oke, we kunnen' zeg ik dan. Lachend stappen we uit.

•Dex•

'Dus het is nu officieel tussen jou en Lola?' Vraag ik. Hij lacht, 'ik denk het wel ja.. Maar eh, hoe zit het met jou en Hannah. Jullie waren gisteren lang weg met z'n tweeën..' Hij kijkt me vragend aan. Ik lach, 'we hebben gewoon op een bankje wat gekletst..' Hij trekt zijn wenkbrauw op, 'dat was het?' 'Ja' lach ik. 'Maar jij wil haar dus niet, of..?' Weer kijkt hij me vragend aan. Ik haal mijn schouders op, 'ze heeft het met Dylan, daar wil ik niet tussen komen..' Ik denk terug aan gisteravond en zie Hannah voor me. Ik krijg het warm bij die gedachte.. 'Hier links!' Roept Wes. Vlug rem ik en ga links af.

Wes kijkt me lachend aan, 'was je even afgeleidt?' Ik lach ook, 'een beetje..' 'Luister, Dylan is niet goed voor haar. Ze wil hem alleen om te bewijzen tegenover iedereen dat ze het niet eens is met haar vader.. Tuurlijk wil je wel tussen hen in komen man!' Hij geeft me een klap op mijn borst. Ik lach even, 'hier is het toch?' Zeg ik maar om van onderwerp te veranderen. 'Ja, daar staat de auto van Hannah' hij wijst naar de auto. Ik parkeer mijn auto ernaast. 'Eh, nog één dingetje..' Zegt hij, ik kijk hem vragend aan, 'Dylan moet racen..' Ik kijk hem aan met een meen-je-dat-nu-serieus-blik. 'Ja.. Eh, kom' hij stapt uit. Ik zucht en stap ook uit.

'Daar staan ze' zegt Wes. Samen lopen we erheen. Dit zal Hannah niet leuk vinden. 'Hey!' Roept Wes. 'Hi!' Roept Lola vrolijk terug. Ze geeft Wes een kus. 'Wes? Dex? Wat doen jullie hier?' Vraagt Hannah. 'Eh, ja ik had gevraagd of ze wilde komen..' Zegt Lola. 'Oh..' Zegt Hannah. Ik loop door en ga naast Hannah staan. Ze ziet er overdreven sexy uit. Ik kijk achter me en zie allemaal mannen naar haar staren. Ik zucht.

•Hannah•

Ik kijk naar de baan en zie dat Dylan gaat klaarstaan. Waarom komt Dex hierheen? Wil hij dood ofzo? Dylan is echt nog heel boos op hem sinds die wedstrijd.. 'Ik wist niet dat Dylan moest racen..' Zegt hij dan zacht. 'Oh.. Oke..' 'Heb jij eigenlijk geen huisarrest gekregen?' Vraagt hij dan. 'Jawel, vanaf morgen..' Zeg ik. 'Ah, balen.. Maar het was wel gezellig gisteren' hij geeft me een speels duwtje tegen mijn schouder. 'Ja..' Ik kijk hem aan in zijn mooie ogen. Ik wend mijn blik af als ik ineens alle motoren hoor starten. Ik begin te juichen en te klappen.

•Dex•

De race is afgelopen, Dylan heeft gewonnen. Hannah wil naar hem toe rennen maar ik hou haar tegen. 'Geef je telefoon is..' Ze twijfelt even maar geeft hem dan. Ik zet mijn nummer erin. Vervolgens geef ik hem terug. 'Dan kun je me komende week bereiken als je je verveeld thuis, dan kom ik je wel halen..' Ik geef haar een knipoog. Lachend loopt ze samen met Lola naar Dylan toe. Wes en ik kijken nog even toe hoe Hannah Dylan omhelst en zoent. Dylan opent achter de rug van Hannah even zijn ogen en kijkt mij woedend aan. 'Oke, laten we gaan' zegt Wes. Ik knik.

•Hannah•

'Goed gedaan!' Zeg ik. 'Thanks schatje, wat deed die Dex hier?' 'Oh, hij was gewoon met Wes hier komen kijken..' Hij kijkt me twijfelend aan dus geef ik hem even een kus. Hij kijkt me grijnsend aan en begint me te zoenen. Zijn hand glijdt af naar mijn kont. Ik trek me terug, 'niet hier..' Zeg ik. Geïrriteerd wendt hij zijn blik af. 'Dan niet' hij stapt van zijn motor af en doet zijn helm af. 'Hannah, zullen we gaan?' Vraagt Lola dan. Eh.. Ik kijk Dylan aan, ik vind het stom om nu te gaan. Straks wil hij me niet meer.. 'Nee.. Sorry.. Als je rent kun je nog met Dex meerijden..' Zeg ik. Ze zucht en rolt met haar ogen. Snel loopt ze Dex en Wes acherna. 'Tot morgen!' Roep ik nog.

Inmiddels is Dylan naar zijn garage gelopen. Snel ren ik naar hem toe en sluit de garagesdeur. 'Maar hier wel..' Zeg ik dan. Hij kijkt me aan en grijnsd. Ik trek mijn blousje uit en begin hem te zoenen. 'Ho, ho. Wacht even' zegt hij. Ik kijk hem vragend aan, 'dat van net, vind ik dus niet cool. Ik laat me niet afwijzen door zo iemand als jij..' Zo iemand als ik?! Ik zucht, ik wil geen ruzie met hem.. 'Oke, sorry. Kus me nu maar gewoon..' Grijnzend drukt hij zijn lippen op de mijne.

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu