Hoofdstuk 5

19 3 0
                                    

•Hannah•

Dex draait me een paar keer rond terwijl ik met mijn heupen draai. Hij kijkt me lachend aan.

Dan gaat mijn telefoon. Ik kijk op de display en zie dat het mijn vader is, shit. Zuchtend neem ik op.

'Hannah, het is al laat. Waar ben je?' 'Eh, sorry ik ben helemaal de tijd vergeten.. Ik kom er nu aan' snel hang ik op. 'Je vader?' Vraagt hij. Ik knik en pak mijn tas van de grond. 'Ik breng je wel even naar huis..' Zegt hij lief. Hij wil met mee lopen maar ik houd hem tegen. Met mijn hand op zijn buik duw ik hem langzaam terug. Oh god, zijn buik is echt gespierd. Hij kijkt me vragend aan. 'Dan gaat mijn vader weer allemaal dingen vragen en ik wil niet dat je problemen krijgt..' Leg ik uit. Hij knikt, 'bedankt voor de rondleiding..' Ik lach even naar hem en loop vervolgens naar buiten.

Ik maak de voordeur open en doe snel mijn jas uit. 'Waar was je?' Vraagt mijn vader die me streng aankijkt. 'Nergens' zeg ik zonder hem aan te kijken. Ik loop naar de trap, 'Hannah, we zijn nog niet uit gepraat' zegt mijn vader. 'Jawel' zeg ik. Mijn moeder komt nu ook de gang in lopen en kalmeert mijn vader.

Zuchtend laat ik mezelf op bed vallen. Waarom wilde Dex me nou niet zoenen? Wacht, waarom wil ik dat zo graag? Ik heb het toch met Dylan? Of is dat alleen omdat hij alles doet wat niet mag? Als mijn vader erachter kom dat ik iets met hem heb wordt hij gek, nog gekker dan hij nu al is..

Ik kijk naar mijn nachtkastje en zie een foto van ons vieren, mijn moeder, vader, Stacey en ik. Ik pak het lijstje in mijn hand en wrijf met mijn duim over het gezicht van Stacey. Er loopt een traan over mijn wang die ik snel weer wegveeg. Zuchtend zet ik de foto terug.

•Dex•

Het is weer zaterdag avond. Wes komt samen met Lola en Hannah mij ophalen. Volgens mij word het wel wat tussen Wes en Lola. Ik hoop dat die Dylan vanavond niet komt, ik heb geen zin in gezeik..

'Ik ga' zeg ik tegen Peter als ik Wes hoor toeteren. 'Oke, maar ben alsjeblieft niet te laat thuis. Ik wil geen problemen met Jack..' Ik knik begrijpend en geef Tina, Daisy en Lilly een kus. 'Doei Dex!' Zeggen ze lief. Ik zwaai nog even door het raam en loop dan naar de auto. 'Ah, zijn dat je nichtjes?' Vraagt Lola. Ik lach, 'ja'. Ik stap achterin de auto naast Hannah. Ik kijk haar even aan, zij mij ook. Ze trekt haar wenkbrauw op, 'hey' zeg ik dan. Ze lacht, 'hi' vervolgens kijkt ze weer naar buiten.

Een paar uur later staan Wes en Lola te zoenen, eindelijk. Hannah en ik staan al de hele avond op de dansvloer. We hebben al best veel gedronken en staan steeds slechter te dansen. Dylan is er gelukkig niet..

'Zullen we even daar gaan zitten? Ik ben kapot' zegt ze als er een slownummer op komt. Ik knik. Ze slaat haar armen om mijn nek en ik sla de mijne om haar middel. Zo lopen we langzaam tussen de mensen door naar het bankje. Lachend nemen we plaats. Vervolgens staart ze even voor zich uit. Ik leg mijn arm op de rugleuning achter haar rug. 'Waar denk je aan?' Vraag ik. 'Mijn zus zat hier ook altijd.. Ook de avond waarop ze overleed..' Ik merk dat ze het moeilijk heeft. 'Wil je er over praten?' Vraag ik terwijl ik iets dichter naar haar toe schuif. 'Het was een vrijdag avond, net vakantie.. Er was een groot feest hier. Rond 3uur ging ze met haar vrienden naar huis.. Roy, haar vriendje had niks gedronken, maar de man in de auto waar ze tegenaan botste wel..' Ik zie dat ze snel een traan wegveegd. 'Gaat het wel?' Vraag ik. Ze knikt.

•Hannah•

'Wat is jou verhaal eigenlijk?' Vraag ik na een korte stilte. Hij kijkt me aan en trekt zijn wenkbrauw op. 'Mijn verhaal?' Ik knik, 'waarom ben je hier eigenlijk? En waarom woon je bij Peter en Suzie?' Hij zucht, 'Ik ben enigskind, en mijn moeder is overleden toen ik 5 jaar was door een auto ongeluk.. En mijn vader..' Hij moet even slikken, 'mijn vader werd 3 jaar geleden ziek, ik heb hem verzorgd tot hij 2 maanden geleden overleedt..' 'Wauw.. Wat erg..' Is het enige wat ik kan zeggen. 'Peter is de broer van mijn vader, vandaar dat ik daar nu woon..' zegt hij. Er valt weer een stilte, een fijne stilte. Maar het duurt niet lang voor we het over vanalles en nog wat hebben.

'Ik haal wel even wat drankjes..' Zegt hij met een grijns nadat we een tijdje hebben gepraat. 'Is goed' lach ik.

Ineens komt er een auto aan rijden. Ik kijk op mijn telefoon hoe laat het is, 3uur. Ik zie ook dat ik een paar gemiste oproepen heb van pap. Shit.. 'Hannah!' Roept de man die uit de auto stapt. Ik kijk even goed, 'pap?' Vraag ik. Ik sta op, wat eigenlijk niet meer zo goed gaat. Ik zie dat hij de politie er al bij heeft gehaald. 'Hannah, kom mee naar huis. Nu!' Roept hij boos. Ik kijk achterom en zie dat Dex aan komt lopen met twee drankjes. 'Ja..' Zeg ik. Mijn vader stapt in, snel draai ik me om en gebaar richting Dex dat hij weg moet wezen, vervolgens wijs ik naar de politie. Vervolgens kijk ik hem verontschuldigend aan en loop naar de auto.

•Dex•

Ze stapt in de auto bij haar vader. Ik moet Wes en Lola vinden. Snel drink ik een drankje op en geef de andere aan een random persoon. Al loopend kijk ik om me heen. Gelukkig zie ik Wes al snel staan, fijn dat hij zo lang is. Blijkbaar was hij mij ook al aan het zoeken. 'We moeten gaan' zeg ik, 'de politie is er..' 'Ja, ik weet het' zegt hij. 'Waar is Hannah?' Vraagt Lola. 'Haar vader kwam haar ophalen..' Zeg ik. Ze kijkt me geschrokken aan, 'oh, die zit echt in de problemen..' Zegt ze.

•Hannah•

Snel loop ik naar binnen en doe ik mijn schoenen uit. 'Hannah, hier moeten we over praten' zegt mijn vader. Ik kijk hem aan. 'Je mag niet tot zo laat weg blijven, dat weet je. Dadelijk was er iets gebeurt..' Zegt hij. Ik rol met mijn ogen en loop de trap op. 'Hannah, ik meen het. Komende week heb je huisarrest!' Roept hij dan. Ongelofelijk! Met een klap gooi ik mijn deur dicht.

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu