Hoofdstuk 3

22 3 0
                                    

•Hannah•

'Hi pap..' Zeg ik. 'Hey' zegt hij terwijl hij zijn jas uit doet. 'Ik ga zometeen naar Lola, ze geeft me bijles voor wiskunde.. We zijn van plan om tot laat door te gaan, dus ik blijf daar slapen, oke papa?' Ik pak mijn tas van de grond. 'Blijven slapen op een doordeweekse dag?' Vraagt hij verbaasd. 'Ja, we hebben deze week die toets, we hebben echt alle tijd nodig..' Ik kijk hem aan, hij zegt niks. Yes, dat betekent dat hij het oke vindt! Ik geef hem een kus op zijn wang en loop de deur uit, 'dankje pap! Ik maak het niet te laat! Beloofd..' Met een grijns doe ik de deur dicht.

De auto van Dylan staat al voor mijn huis. Ik loop naar hem toe en geef hem een kus. 'Oke, let's go!' Roept hij.

•Dex•

'Jo man, stap in' zegt Wes. Ik had hem nog gevraagd waarom Hannah me sterkte had gewenst, hij zou het me uitleggen als hij me op kwam halen.. 'Oke luister.. Er zijn een aantal strenge regels hier.. We mogen bijvoorbeeld niet drinken op zondag tot en met donderdag. Ook mogen we geen feesten geven op die dagen..' Ik kijk hem verbaasd aan, 'kunnen ze dat ons verbieden?' Hij knikt. 'Sinds wanneer?' Vraag ik niet begrijpend. '2jaar geleden.. Er is toen een ongeluk gebeurd, er reden mensen van het feest naar huis en werden aangereden.. Ze overleden allemaal, waaronder de dochter van de rector..' Verteld hij. 'De zus van Hannah?' Vraag ik. 'Ja.. Stacey.. Sinds dat ongeluk is rector Richards heel streng, dat was hij eerst nooit. Hij heeft ervoor gezorgd dat er zulke regels zijn hier..' Verbaasd staar ik voor me uit.

'Maar eh.. Kun je een beetje dansen?' Vraagt Wes dan. Ik kijk hem lachend aan, 'ja' zeg ik. Hij moest eens weten. Ik dans al vanaf mijn 6e. Geleerd van mijn vader..

We stappen uit en horen de muziek al een beetje. Vervolgens lopen we naar de achterkant van het café. Daar staan een hele hoop auto's en nog meer mensen. Het ziet er echt super gaaf uit. 'Kom' zegt Wes. We lopen dichterbij en op dat moment start de muziek. Wes springt meteen in het midden en danst samen met een groep. Ik kijk wat rond en zie Hannah samen met die vriend van haar op de achterbak van zijn pick-up zitten. Ik lach even naar haar, ze ziet er weer mega sexy uit. Geen wonder dat ze alleen zulke mensen als die oude gasten aantrekt..

Dan wordt er een nieuwe beat ingezet en verlaat Wes met zijn groep het dansgebied. Ik hoor de muziek van het lied waar ik ooit een hele dans op gedanst heb. Ik kan het niet laten en begin in het midden te dansen. Ondertussen zie ik dat Hannah tegen een auto aan staat. Ik dans er naartoe en begin haar uit te dagen. Ik wil wel eens zien of ze kan dansen..

•Hannah•

Ik lach, daagt hij me nou uit? Pfff.. Ik duw hem speels naar achteren en begin te dansen. Op een gegeven moment staat hij achter me, dus begin ik mijn mijn kont rondjes te draaien. Ik moet er om lachen. Hij legt zijn handen op mijn heupen en doet mee. In mijn ooghoeken zie ik Dylan jaloers kijken, waardoor ik een beetje grijns.

Plotseling stopt de muziek en horen we de stem van Rudy, de eigenaar van het café. 'Verstop de drank, de politie komt eraan!' Roept hij. Iedereen begint gehaast de drank in de kelder van Rudy's te zetten. Maar ik en Dex staan nog net zoals net. 'Je kan lekker dansen' zegt hij. Dan draai ik me om. 'Dankje' zeg ik 'jij ook..' Ik kijk hem nog even aan en draai me dan om, terug naar Dylan. Tevreden ga ik tegen de pick-up aan hangen. 'Draai dat kontje alleen tegen mij aan, wil je?' Hoor ik Dylan in mijn oor fluisteren. Ik draai me om en kijk hem aan. 'Niet zo jaloers jij, we dansten alleen maar, oke?' Hij knikt en geeft me een zoen.

•Dex•

Lachend loop ik terug naar Wes en Cameron. 'Oeh, man!' Wes geeft me een handdruk, 'jij kan dansen man! En dan ook nog tegen Hannah aanschuren.. So, jij durft!' Lachend knikt hij naar Hannah en de jongen. 'Dat is Dylan, hij is 24 en echt alleen maar slecht..' Zegt hij. 'Wat doet Hannah met hem dan?' Vraag ik terwijl ik kijk naar Hannah die met Dylan zoent. 'Hannah is sinds 2jaar geleden een beetje de rebel gaan uithangen.. Ik denk om tegen haar vader in te gaan..' Zegt Cameron. Ik lach even kort.

Dan zien we ineens rode en blauwe lichten. Wes slaat me tegen mijn borst, 'let op..' Grijnst hij. De agent komt onze kant op gelopen en Wes stapt naar hem toe. 'Hallo agent Parker, is er een probleem?' Vraagt hij heel netjes. 'Er werd muziek gehoord hier. Is dit een feest?' Hij kijkt rond. 'Nee meneer, dit is een gezellig samenzijn' ik lach. 'Ik ruik alcohol, heb jij gedronken?' Vraagt de agent. 'Nee meneer, test u het maar. We hebben hier niet eens alcohol' zegt Wes. De agent kijkt geïrriteerd om zich heen. Hij zucht, 'dit is wel een waarschuwing voor iedereen! Ik kom nog terug! Pas maar op..' Heel even kijkt hij mij aan, vast omdat hij mij nog niet kent. Dan draait hij zich om, stapt hij in zijn auto en rijdt hij weg. Als hij helemaal uit het zicht is draait Wes zich om, 'oke mensen, dan is het nu weer tijd om te feesten!' Roept hij. Iedereen juicht en haalt de drank weer tevoorschijn. Maar dan horen we de stem van Rudy weer, 'sorry mensen, maar ik vind het te riskant om het feest door te laten gaan.. Geen muziek en geen drank meer, sorry..' Iedereen baalt, maar besluit dan toch maar naar huis te gaan.

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu