Hoofdstuk 7

15 3 0
                                    

•Hannah•

Het is woensdagmiddag, 5uur. De afgelopen twee dagen ben ik braaf thuis gebleven dus vertrouwd papa me nu iets meer dus mag ik vanmiddag na school naar Lola. Ik mocht zelfs blijven eten. Ik moet wel om acht uur thuis zijn. Maar ik ga natuurlijk niet naar Lola.. Ik kijk rond en zie de auto van Dylan helemaal achter op de parkeerplaats staan.

'Hey' zeg ik als ik instap. Ik kijk nog even uit het raam en zie Dex naar me staren. Ik steek mijn tong uit en lach. Hij schudt lachend zijn hoofd en stapt in zijn auto.

'Wat gaan we doen?' Vraag ik aan hem als we stoppen op een verlaten parkeerplaats. Hij kijkt me aan. 'Ik dacht aan een potje vrijen hier op de achterbank..' Grijnzend komt hij naar me toe en begint kusjes geven in mijn nek. 'Eh Dylan, ik dacht dat we ergens gingen eten ofzo..' Voorzichtig duw ik hem van me af. 'Dat doen we erna wel..' Een hand zakt af naar mijn borst waarin hij begint te knijpen. 'Dylan. Nee' zeg ik, 'ik heb echt even geen zin..' 'Jawel' zegt hij. Hij begint me weer te zoenen. 'Dylan stop!' Ik duw hem van me af en maak mijn gordel los. 'Jezus man! Wat doe jij moeilijk!' 'Ik doe niet moeilijk, ik wil gewoon even niet!' Boos staart hij voor zich uit. 'Laten we gaan eten dan' zegt hij terwijl hij de motor start. 'Graag..' Zeg ik terwijl ik mijn gordol om doe.

•Dex•

Het is bijna half 6 als ik thuis kom. Ik pak mijn telefoon en stuur een appje naar Hannah.

Dex: "Ik dacht dat jij huisarrest had..?"

Om iets voor 8 krijg ik eindelijk een appje terug.

Hannah: "Klopt, maar ik mocht tot acht uur bij Lola blijven.."

Dex: "Ik wist niet dat Lola korte blonde haren en een pick-up had?"

Hannah: "..."

Dex: "Ben je nu thuis?'"

Hannah: "Ja, ik loop nu de oprit op.."

Ik leg mijn telefoon weg en wil weer gaan leren voor het proefwerk van wiskunde maar dan krijg ik nog een appje.

Hannah: "Shit, pap weet dat ik met een jongen was, hij heeft Lola's ouders gebeld. Wat moet ik doen?!"

Dex: "Ik kan komen en zeggen dat je met mij was..?"

Hannah: ":)"

•Hannah•

'Sorry papa.. Ik was inderdaad met een jongen, Dex..' 'Dex? Die nieuwe? Wat moet je met hem?' Vraagt hij boos. Ik haal mijn schouders op. Dan gaat de bel, yes Dex.. Mijn vader loopt boos naar de voordeur en maakt hem open. 'Dag meneer Richards' zegt Dex. Hij loopt naar binnen. 'Hannah en ik zijn inderdaad afgelopen paar uur samen geweest. We hebben namelijk gedanst..' 'Ja.. En ik wist dat je het niet goed zou vinden als dat samen met een jongen was..' Hij kijkt ons bedenkelijk aan. 'In die kleren en op die hakken? Dat gaat toch niet?' Zegt mijn vader.

Ik zie er inderdaad niet echt uit alsof ik heb gedanst. Hoge hakken, strak kort blousje en strakke broek.. Ik wilde er leuk uitzien voor Dylan dus heb ik me op school vlug omgekleed..

Dex bekijkt me van top tot teen, 'nee klopt, het was voor mij ook niet makkelijk..' Zegt hij grijnzend. Ik frons even mijn wenkbrauwen en doe mijn blousje wat dicht. 'Oke, dan is het nu weer tijd om te gaan jonge man. En als jullie voortaan willen dansen, zeg dat dan gewoon..' Dex knikt en loopt de deur uit. Als mijn vader de deur dicht heeft gedaan zie ik Dex' hoofd door de raam, hij geeft me een knipoog. Ik lach even, vervolgens loopt hij weg. 'Hannah, ik wil niet meer dat je tegen mij en je moeder liegt over waar je bent, oke?' Zegt mijn vader. Ik knik, 'sorry pap' vervolgens loop ik naar boven, ik moet nog leren voor het wiskunde proefwerk van vrijdag waar ik dus niks van snap. Maar eerst stuur ik Dex nog een appje..

Hannah: "Dankje.. Maar de volgende keer niet meer zo naar me kijken waar mijn vader bij is.."

Dex: "Haha, dat valt niet mee.."

Lachend leg ik mijn telefoon weg en begin ik met het oplossen van logaritme's, pfff..

•Dex•

'Lola, kan je me echt niet even helpen met wiskunde?' Hoor ik Hannah vragen. 'Nee, sorry.. Wes en ik gaan naar de bios..' Zegt Lola, 'je zult toch echt even zo'n nerdje moeten vragen..' Lacht ze. 'Ik kan die nerd wel zijn' zeg ik. 'Nou kijk, probleem opgelost. Ik zie je morgen, doei!' Snel loopt Lola naar Wes. 'Ben jij goed in wiskunde dan?' Vraagt Hannah licht verbaasd. 'Best wel..' Zeg ik. 'Oke.. Laten we naar mijn huis gaan dan.'

•Hannah•

'Ooh, en dan moet ik nu die "x" naar links halen?' Vraag ik. 'Ja!' Zegt Dex. 'Yes, ik snap het denk ik!' Zeg ik blij. 'Ja dat mag ook wel na twee en een half uur,' zegt Dex lachend. 'Nou..' Ik geef hem een speels duwtje tegen zijn schouder. 'Grapje.. Maar dat word dus een tien morgen!' Zegt hij. 'Nou, een tien denk ik niet, maar wel hoger dan jou..' 'Dat denk ik toch van niet,' zegt hij. 'Hmm.. Laten we een weddenschap sluiten..' Stel ik voor. 'Ik luister..' Zegt hij. 'Als jij een hoger punt hebt dan mij, dan moet ik jou ergens mee naar toe nemen, en als ik een hoger punt heb moet jij mij ergens mee naar toe nemen..' Zeg ik. 'Dat klinkt als een win-win situatie, is goed..' Grijnzend steekt hij zijn hand voor zich uit. Lachend schudt ik zijn hand.

Ineens gaat mijn slaapkamer deur open. 'Pap! Kan je niet kloppen?!' Vraag ik boos. 'Wat doe jij hier?' Vraagt mijn vader zonder te reageren op mijn vraag. 'Uw dochter helpen met wiskunde meneer,' hij kijkt bedenkelijk naar mijn bureau. 'Oh, lukt het een beetje?' Vraagt hij. 'Ja, ze snapt het helema..' 'Bijna helemaal' onderbreek ik hem, 'bijna..' Ik kijk even kort naar Dex, 'oja, we moeten nog een deel van dit hoofdstuk, dan is ze klaar voor het proefwerk,' zegt hij. 'Oke succes dan, maar maak het niet te laat..' Zegt mijn vader, vervolgens sluit hij de deur achter zich.

'Wat snap je nog niet?' Vraagt Dex grijnzend. 'Jou,' zegt ze. Hij lacht, 'hoezo?' Ik sta op en ga op mijn bed zitten. 'Waarom wil je me niet zoenen?' Vraag ik. 'Ik zeg niet dat ik je niet wil zoenen, ooit misschien nog wel..' Zegt hij terwijl hij opstaat en naast me komt zitten. 'Waarom is ooit dan niet nu?' Vraag ik.

Langzaam komen onze hoofden dichter bij elkaar. 'Omdat nu nog niet het moment is..' Zegt hij als onze lippen elkaar bijna raken. Hij haalt zijn hoofd terug en staat op. 'Snap je het nu?' Vraagt hij met een grijns. 'Het zal wel moeten..' Zeg ik, 'bedankt..' Ik sta op en loop naar hem toe. 'Graag gedaan,' hij geeft me een kus op mijn wang, 'tot morgen!' 'Tot morgen..' Vervolgens loopt hij mijn kamer uit. Zuchtend laat ik mezelf vallen op mijn bed.

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu