•Dex•
'Hey, goedemorgen man' zegt Wes, hij geeft me een handdruk. 'Het was leuk gisteren' zegt Cameron die mij ook een handdruk geeft. 'Ja.. Tot het afgeblazen werd..' Zegt Wes. Ik haal mijn schouder op. Ik kijk om me heen en zie dan Hannah naar me staren. Ik kijk haar grijnzend aan. Ze trekt haar wenkbrauw op en gooit haar haar naar achteren. Vervolgens loopt ze samen met Lola naar binnen.
Ik neem weer plaats achter haar. 'Hi' fluister ik. Ze draait zich half om, 'ik wist niet dat jij kon dansen' zegt ze. 'Tja, je weet nog wel meer dingen niet van mij..' Zeg ik. 'Dylan wil je spreken' zegt ze dan. 'Waarom komt Dylan dat niet zelf zeggen?' Vraag ik grijnzend. 'Omdat ik dat wilde doen..' Zegt ze. Ik kijk op en zie mevrouw Sue even boos naar ons kijken. Hannah draait zich weer terug en ik kijk mevrouw Sue verontschuldigend aan. Vervolgens gaat ze weer verder met de les.
Die middag lopen Wes, Cameron en ik naar de crossbaan waar Dylan en zijn vrienden staan te wachten. Hannah komt aangelopen met een biertje en neemt een slok.
•Hannah•
Dylan geeft zijn joint door aan Matt en staat op. 'Hi Dex' zegt hij overdreven vriendelijk. Dex kijkt hem aan. 'Dat was een leuk optreden gister avond..' Hij kijkt even kort naar mij en vervolgens weer naar Dex. Dex kan een klein lachje niet onderdrukken, 'zeker'. 'Jij vindt jezelf heel goed hè?' Vraagt Dylan. Dex reageert niet. 'Luister jongen, ik zou maar oppassen als ik jou was..' Hij loopt op Dex af en duwt hem een beetje naar achteren. 'Laten we racen, eens kijken wie hier nou goed is..' Zegt Dylan lachend.
Vervolgens loopt Dylan naar de crossmotoren op de racebaan. We lopen hem achterna. Dylan pakt twee helmen en gooit er een hard naar Dex, die hij makkelijk opvangt. '5 rondes, ik zie je wel als ik over de finish ben..' Zegt Dylan, hij zet zijn helm op en stapt op zijn motor.
Dylan raced al vanaf zijn 12e en doet vaak mee aan wedstrijden, hij is echt heel goed.
'Gaat het wel?' Vraag ik aan Dylan. 'Ja, ja' zegt hij terwijl hij zijn helm vastmaakt. 'Weet je het zeker, je hebt nogal veel gedronken en geblowed..' Zeg ik. Hij reageert niet en start zijn motor. Ik zucht en loop weg.
'Hier!' Zegt Matt die mij een groene doek toewerpt. Vlug knoop ik mijn shirt op tot boven mijn navel. Ook Dex start nu zijn motor. Oh.. Dit gaat hij echt zo verliezen.. Ik ga op de weg staan, '3.. 2.. 1..' Vervolgens zwaai ik met de groene doek.
•Dex•
Shit, ik wist niet dat Dylan zo goed was.. Het is nog één ronde en hij rijdt al de hele tijd voorop... Snel geef ik wat gas bij en ga vol risico door de bocht, terwijl hij wat afremt en rustig de bocht neemt. Ik rij nu vlak achter hem. Hij kijkt verrast om. Op het rechte stuk geef ik vol gas, nu rij ik naast hem. Dylan kijkt me uitdagend aan. Ik grijns en geef nog wat meer gas, zodat ik nu een beetje voor hem rij. Hij blijft me aan kijken en geeft nog meer gas bij, nu rijdt hij weer wat voor me. Opnieuw geef ik wat meer gas en rij ik weer voor hem. 'Dit ga je niet winnen, Dex!' Schreeuwt hij. Ik kijk voor me en zie een bocht aan komen, langzaam laat ik het gas los. Ineens geeft hij enorm veel gas, waarschijnlijk zit er een turbo op zijn motor. Hij kijkt achterom en steekt zijn middelvinger op. Hij draait zich weer om en ziet nu de bocht waarvoor hij veel te hard rijdt. Hij probeert nog te remmen en de bocht te nemen, maar hij valt. De motor vliegt door de lucht en Dylan glijdt nog 5 meter verder over de grond. Auch, dat moet pijn doen. Ik neem de bocht en rij rustig over de finish. Cameron en Wes komen naar me toe en geven me een handdruk. Hannah en de vrienden van Dylan rennen naar Dylan, die inmiddels langzaam opstaat.
Ik loop naar Dylan toe, maar hij loopt woest weg. Hannah kijkt me onder de indruk aan. 'Proficiat' ze slaat haar armen over elkaar heen. 'Dank je..' Zeg ik met een lach. 'Zal ik je vrijdag na school het dorp laten zien?' Vraagt ze. Ik doe alsof ik nadenk, 'waarom zou je dat doen?' Ze haalt haar schouders op, 'omdat ik daar zin in heb?' Ze kijkt me aan met een grijns. 'Oke dan..' Zeg ik. Vervolgens loopt ze snel naar Dylan toe. Ik lach en loop terug naar de jongens.
•Hannah•
We lopen naar de loods aan de rand van het dorp. Binnen staan er wat banken en stoelen. Ook is er een koelkast waar altijd wel wat drank in staat. 'Wauw' Dex kijkt verwonderd om zich heen, 'en dit is dus een soort hangplek?' Ik haal mijn schouders op, 'soort van..' Hij knikt terwijl hij om zich heen kijkt, 'iedereen drinkt en kletst..' ik lach, '..of vrijen wat' hij kijkt me fronsend aan. We staren elkaar even aan, 'ga je me nog zoenen?' Vraag ik. Hij haalt zijn schouders op, 'misschien ooit een keer..' Ik kijk hem verbaasd aan, 'nu niet?' Hij schudt zijn hoofd, ik kijk hem niet-begrijpend aan. 'Wat? Wil je nu gaan vrijen dan? Hier op de tafel?' Even is het stil, ik had niet verwacht dat hij zoiets zou zeggen. 'Denk je dat ik een slet ben?' Vraag ik dan. Hij kijkt me strak aan en haalt zijn schouders op. Oh mijn god. Ik loop naar de koelkast en pak twee biertjes eruit, 'ik ben geen slet' 'ik zeg ook niet dat je dat bent' zegt hij, 'je gedraagt je er alleen soms naar..' Ik zucht en neem een paar slokken. 'Waarom is dat?' Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. Hij lacht even kort en drinkt dan ook wat.
•Dex•
Als Hannah haar bier op heeft staat ze op en loopt ze naar een muziek installatie. Ze draait wat aan de knoppen. Vervolgens komt er heerlijke muziek uit de boxen. Ze begint wat met haar heupen rond te draaien en kijkt me uitdagend aan. Ik drink mijn flesje leeg en sta lachend op. Dansend loop ik naar haar toe. Ze slaat haar armen om mijn nek. Ik sla mijn handen om haar middel. Lachend dansen we.
JE LEEST
Rules
ChickLitHannah Richards woont in een klein dorpje in South Carolina. Haar oudere zus is 2jaar geleden overleden door een tragisch ongeluk. Haar vader, Jack Richards, is de rector van de school waarop ze zit, Leaster High, en hij heeft veel te zeggen in het...