Hoofdstuk 16

23 4 1
                                    

•Dex•

'Ze is niet bij de WC's..' Zeg ik als ik snel de WC's heb gecheckt. Lola kijkt Wes even bezorgd aan, 'oke, kom we gaan wel even buiten kijken,' zegt ze dan. Ik knik en loop samen met Wes en Lola naar buiten. Onderweg komen we Cameron en Isabelle tegen, ze besluiten met ons mee te gaan.

Vluchtig kijk ik om me heen, het is donker, er staan maar enkele lantaarnpalen.. 'Daar rechts zie ik een paar man staan..' Zegt Wes wazig. Langzaam maar steeds sneller lopen we er naartoe. 'Ja, daar is ze!' Zegt Lola als we wat dichterbij komen, 'twee gasten houden haar vast en.. Dylan staat tegenover haar!' Nu rent ze, zo hard als ze kan op haar hakken, naar Hannah toe. Wes, Cameron en ik sprinten haar al snel voorbij, hoe dichterbij we komen, hoe duidelijker het word. 'Hij zoent haar!' Roept Wes dan. De klootzak! Zo hard als ik kan storm ik op Dylan af.

•Hannah•

Zijn vieze tong draait rondjes om de mijne. Al probeer ik het hem moeilijk te maken, ik kan er niks tegen doen.

Dan hoor ik ineens voetstappen snel dichterbij komen. Dylan hoort het ook en stopt gelukkig. Hij rent naar zijn truck en haalt er een grote hamer uit. De twee vrienden laten me los, snel draai ik me om en zie Dex op me af rennen. 'Pas op!' Zeg ik terwijl ik naar Dylan wijs die van zijn auto op Dex af komt lopen.

'Hannah!' Hoor ik Lola roepen, snel loop ik naar haar en Isabelle toe. 'Gaat het een beetje?' Vraagt ze bezorgd, ik knik en kijk bezorgd naar Dex die op de vuist gaat met Dylan. Wes en Cameron nemen de andere twee jongens voor hun rekening.

•Dex•

'Pas op!' Roept Hannah terwijl ze naar Dylan wijst die met een hamer in zijn hand op me af komt stormen. 'Leg dat ding weg!' Roep ik naar hem. Lachend komt hij op me af. Dan haalt hij uit met de hamer. Ik buk nog net op tijd en sla hem vol met mijn vuist op zijn kaak. Helaas niet hard genoeg om hem op de grond te krijgen. Wild zwaait hij met zijn hamer om zich heen. Dan zie ik mijn kans en pak ik de hamer vast en ruk hem uit zijn handen. Ik gooi de hamer weg en geef Dylan een duw. Meteen zet hij een stap naar voren en stompt me in mijn maag. Vervolgens geeft hij me een knietje in mijn gezicht waardoor ik op de grond val.

'Laat hem met rust!' Hoor ik Hannah dan ineens roepen. Ik zie haar op zijn rug springen. Lola staat vervolgens klaar om hem op zijn gevoelige plek vol te trappen. 'Aaaah!' Gilt Dylan uit van de pijn.

Wes en Cameron tillen me op van de grond, terwijl Dylan ligt te verkrampen van de pijn.

•Hannah•

Lachend geef ik Lola een high-five. Dat was echt een voltreffer. Wes en Cameron tillen Dex op van de grond. Zijn neus en lip bloed. Snel loop ik naar hem toe om hem te ondersteunen. 'Gaat het wel?' Vraag ik. 'Ja.. Prima..' Zegt hij, maar ik zie dat hij pijn heeft.

'Hannah, alles goed?' Hoor ik dan ineens mijn vader zeggen. Ik knik. Samen met de politie komt hij aanlopen, 'er werd gezegd dat er hier gevochten werd dus heb ik meteen de politie gebeld, een ambulance is onderweg.. Maar wat is er gebeurt?' Ik kijk vragend naar de rest. Cameron heeft een blauwe oogkas en Wes heeft veel pijn aan zijn hand.

Mijn vader kijkt van hen naar Dylan die nog steeds op de grond ligt. Zijn twee vrienden zijn weggerend. 'Eh.. Dylan viel me lastig en toen kwamen ze me helpen..' Mijn vader kijkt Dex aan, en knikt. Op dat moment arriveerd er een ambulance.

Mijn vader slaat Dex' arm over hem heen, zodat Dex kan steunen op hem. Samen lopen ze naar de ambulance.

'Aah..' Kreunt Dylan dan nogmaals. Iedereen kijkt lachend naar hem. 'Hij kan geen kinderen meer krijgen denk ik,' zegt Wes. 'Dat is maar beter ook,' zegt Lola, vervolgens geeft ze Wes een kus.

•Dex•

Leunend op meneer Richards loop ik naar de ambulance. Hij plaatst me op een stoel, 'bedankt meneer Richards,' zeg ik. 'Nee jij bedankt, Dex. Zonder jou zou er weet ik wat allemaal gebeurt zijn met mijn dochter,' zegt hij. Ik lach even naar hem en knik. 'En trouwens, zeg maar Jack,' zegt hij. Hij geeft me een klop op mijn schouder en loopt dan weg.

2 dagen later...

'Dames en heren, welkom op de diploma uitreiking. We zijn allemaal super trots op het feit dat julle je diploma hebben gehaald..' Zegt meneer Richards. Trots kijk ik naar Hannah die twee rijen schuin voor me zit. Ze kijkt naar me om en lacht even lief.

Als mijn naam word genoemd loop ik het podium op en neem ik mijn diploma in ontvangst. Vervolgens loop ik trots terug naar mijn zitplek. Even kijk ik achter me en zie ik mijn oom en tante trots naar me kijken. Mijn nichtjes zwaaien blij naar me.

•Hannah•

Ik ben echt zo blij met mijn diploma, eindelijk kan ik gaan studeren. Eindelijk is mijn vader niet meer de conrector. Helaas zal ik mijn vrienden minder gaan zien, aangzien bijna iedereen in een andere stad gaat studeren, alleen Wes en Dex gaan naar dezelfde stad. Ik kijk even om naar Dex en lach even naar hem. Ik zal hem echt missen..

Een tijdje nadat Dex zijn diploma heeft ontvangen wordt ik eindelijk omgeroepen. Ik ontvang mijn diploma van mijn mentor en zoek mijn zitplaats weer op.

'Zullen we gaan?' Vraag Dex na de diploma-uitreiking.

Zijn lip is nog een beetje blauw van het gevecht met Dylan. Die nu trouwens achter de trallies zit en word aangeklaagd wegens aanranding, bezit van drugs en een wapen. Mijn vader zegt dat hij minimaal anderhalf jaar tot maximaal 5 jaar kan krijgen. Daar ben ik dus voorlopig vanaf.

'Ja, laten we gaan,' zeg ik dan. Hij geeft me een knipoog en pakt mijn hand vast. Samen lopen we richting de uitgang. 'Hannah, Dex, gaan jullie al?' Vraagt mijn vader als we hem voorbij lopen. 'Ja, eh, hij slaapt trouwens vanavond bij mij..' Ik kijk mijn vader vragend aan. Hij kijkt van mij naar Dex, 'is goed,' zegt hij dan. Hij geeft Dex een klop op zijn schouder en fluistert snel wat in zijn oor. Vreemd... 'Tot vanavond,' zegt mijn vader, vervolgens loopt hij weg.

Eenmaal in de auto kijk ik Dex vragend aan. 'Wat?' Vraagt hij als hij het door heeft. 'Wat zei mijn vader net tegen je?' Hij lacht even, maar zegt niks. 'Nou?' Vraag ik nu licht geïrriteerd. Weer lacht hij, 'wacht nou maar af..' Grrr, hier ben ik echt veel te nieuwsgierig voor..

Dan gaan we plots links in plaats van rechtdoor naar mijn huis. 'Je rijd verkeerd he,' merk ik op. 'Nee, we gaan precies goed..' Grijnst hij. Zenuwachtig zit ik de rit van bijna een uur uit. We stoppen voor een appartementen complex, 'kom maar mee..' Zegt hij. Samen lopen we naar binnen en bij de 3e etage stappen we uit. We staan meteen in een groot en luxe appartement.

'Wat doen we hier Dex?' Vraag ik. 'Dit is vanaf nu ons appartement, nu hoef je me de komende jaren niet te missen,' zegt hij dan. Wat? Dit kan hij niet menen, hoe kunnen we dit ooit betalen? 'Meen je dit?' Hij knikt blij, 'maar dit kan ik me echt niet veroorloven..' Zeg ik dan. 'Jou ouders en mijn oom en tante betalen de huur, wij hoeven alleen gas en licht te betalen. De eerste maand is al betaald, we kunnen er zo intrekken,' zegt hij trots. Mijn mond valt ervan open. Wauw. Hij slaat mijn armen om me heen. 'Het is vanaf hier maar een half uurtje rijden voor ons allebei,'

Ik geef hem een kus, 'het is perfect,' zeg ik. Hij lacht en kust me terug. 'Ik hou van je,' zegt hij. 'Ik ook van jou,' vervolgens druk ik mijn lippen weer op de zijne.

Bedankt voor het lezen, hopelijk vonden jullie het een leuk boek om te lezen.

~JustLisax~

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu