•Hannah•
'Oke dames en heren, pennen neer. Maak even een pakketje van alles wat er ingeleverd moet worden en blijf nog even stil..' Ik zucht en leg mijn pen neer. Dit was gewoon het laatste examen! Wel mijn moeilijkste vak, wiskunde.. Ik kijk even opzij naar Dex. Hij zit 2 rijen naast mij en kijkt me vragend aan terwijl hij zijn duim omhoog steekt. Twijfelend haal ik mijn schouders op.
Hij heeft me de afgelopen dagen veel bijles gegeven voor wiskunde. Echt super lief van hem! Nu hopen dat het genoeg is, want ik sta maar een magere 5 voor wiskunde.. Ik moet minimaal ook een 5 blijven staan, mocht ik willen slagen..
'Oke, dan mogen jullie nu in stilte de ruimte verlaten,' maar het woord 'stilte' heeft natuurlijk niemand gehoord, want de examens zitten erop! Ongelofelijk. Iedereen lacht opgelucht en kletst over hoe moeilijk de toets wel niet was. Pfff, ja en dan dadelijk gewoon een 7 halen. Ik haat dat soort mensen..
Ik pak mijn tas en loop naar Dex die bij een groep jongens staat. 'Hi,' zeg ik blij, 'hoe ging het bij jou?' Hij haalt zijn schouders op, 'wel goed, maar bij jou dus niet zo?' Vraagt hij. 'Ik durf het echt niet te zeggen. Ik wacht gewoon af..' Hij lacht even lief naar me en trekt me naar zich toe om vervolgens een kusje op mijn hoofd te planten.
'Zullen we gaan?' Vraagt hij dan. Maar voor ik antwoord kan geven horen we Lola die op een van de tafels in de aula is gaan staan, 'hey iedereen! Het is natuurlijk super chill dat de examens erop zitten en dat moet gevierd worden vinden wij. Dus als de school geen gala wil organiseren, doen wij het wel!' Iedereen joelt. Typisch voor Lola om zoiets te doen. 'Iedereen is dus uitgenodigd om op de dag voor de uitslag van de examens er zijn, te komen. We hebben alleen nog geen locatie, weet iemand misschien iets?' Iedereen kijkt een beetje afwachtend om zich heen. Dan steekt Dex zijn hand in de lucht, 'mijn oom heeft een loods, ik kan vragen of we die mogen gebruiken.' 'Top! Jullie krijgen allemaal nog te horen waar en wanneer..' Ineens stopt Lola met praten. Ik draai me om en zie mijn vader staan, 'waar en wanneer wat, Lola?' Langzaam en zeer streng loopt hij richting de tafel waarop Lola staat. 'We eh..' Stamelt ze terwijl ze van de tafel af klimt. Mijn vader is inmiddels bij de tafel en kijkt haar vragend aan, 'nou?'
Dan laat Dex mijn hand los en loopt richting de tafel. Als hij daar is kijkt mijn vader verrast naar hem op. 'We organiseren een gala, meneer,' zegt hij terwijl hij mijn vader recht in zijn ogen aankijkt, 'dat hoort erbij, maar we willen graag uw toestemming daarvoor. Één feest, wat kan dat nou kwaad? En u mag er bij zijn! De leraren ook natuurlijk. Er zal niet veel drank aanwezig zijn. We gaan gewoon optijd naar huis, we willen alleen maar één feest, meneer. Denk erover na, alstublieft..' Iedereen kijkt hem hoopvol aan. Mijn vader kijkt even de aula rondt, hij is duidelijk overdonderd door de woorden van Dex. Na een paar seconde knikt hij, 'ik zal erover nadenken..' Vervolgens loopt hij weg.
Ik loop naar Dex toe en geef hem een knuffel. 'Denk je dat je vader het goedkeurd?' Vraagt hij. 'Hm.. Ik zal hem vanavond nog wel even proberen te overtuigen, maar het is al een wonder dat hij erover na wil denken!' Zeg ik blij.
'Eej, man. Kom je?' Vraagt Cameron. 'Ja, ik kom eraan,' zegt Dex. 'Waar ga je heen?' 'Met de jongens wat drinken, maar ik zie je morgen, oke?' Ik knik en kijk naar zijn kontje als hij wegloopt. Maar mijn uitzicht wordt verstoord door Lola die voor komt staan. Ze kijkt me lachend aan. 'Wat nou? Hij heeft gewoon een lekker kontje..' zeg ik zacht tegen haar. 'Daar geef ik je geen ongelijk in..' zegt ze.
Samen lopen we naar de kluisjes om onze jassen te pakken. 'Hoe gaat het eigenlijk tussen jou en Wes?' vraag ik dan. 'Goed hoor. Oja,' zegt ze terwijl ze vol trots haar ring laat zien, 'dit gaf hij me gisteravond, omdat we het al 4 maanden hebben!' zegt ze blij. 'Wauw! Die is echt wel mooi!' Ze knikt en trekt haar jas aan, 'en tussen jou en Dex?' 'Super, maar ik hoop dat mijn vader hem ooit écht kan accepteren..' Lola knikt meelevend. 'Heb je al bij hem geslapen?' zegt ze met een grijns op haar gezicht. Ik lach en geef haar een duwtje. 'Dat is dus een ja, is hij beter dan.. Dylan?' vraagt ze dan. Eerst kijk ik haar vragend aan, maar dan zie ik haar serieuze blik en besluit ik gewoon antwoord te geven. Ik haal mijn schouders op, 'hij is.. liever..' zeg ik met een kleine lach op mijn gezicht. 'En Wes?' Vraag ik dan. 'Heaven, meid. Heaven zeg ik je,' zegt ze. Lachend lopen we naar buiten.
'Kom je anders vanavond een filmpje bij me kijken? Bij de jongens word het waarschijnlijk toch laat,' stelt ze voor. 'Ja, is goed. Ik kom wel naar jou toe vanavond.' 'Leuk! Tot vanavond dan,' ze stapt in haar auto en rijdt weg.
'Hannah,' hoor ik mijn vader zeggen. 'Hi Pap,' zeg ik. 'Je moeder en ik gaan uiteten. Dus je bent alleen thuis, bestel je zelf wat eten?' Ik knik, 'is goed.' Hij lacht even en loopt richting zijn auto. 'Pap,' zeg ik dan snel, hij kijkt me vragend aan, 'ik hoop echt dat je het feest door laat gaan..' Hij zucht even en stapt dan in zijn auto.
Als ik thuis ben bestel ik meteen een pizza, al snel wordt er aangebeld. 'Hier is uw pizza,' zegt de jonge die de pizza aan mij overhandigd, 'dank je w..' Ik kijk recht in de ogen van Dylan, hij kijkt me grijnzend aan, 'hey babe.' 'Noem me niet zo,' zeg ik fel, 'sinds wanneer bezorg jij pizza's?!' Vraag ik verbaasd. 'Sinds ik geld nodig heb.. En ik vind het helemaal niet erg als er alleen maar lekkere chicks open doen zoals jij..' Hij geeft me een knipoog, ik rol met mijn ogen, 'hoeveel krijg je van me?' '12 euro en een kusje,' zegt hij. Ik zucht geërgerd en geef hem het geld. 'Hm, dan kom ik het kusje wel een andere keer ophalen,' grijnst hij. Snel gooi ik de deur dicht, creep.
Een paar uur later...
'Wat?! Iel, wat zei hij nog meer?' Vraagt Lola als ik haar vertel over Dylan. 'Hij komt een keer terug voor een kusje..' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen draai. 'Pfff, mocht hij willen,' lacht ze.
JE LEEST
Rules
ChickLitHannah Richards woont in een klein dorpje in South Carolina. Haar oudere zus is 2jaar geleden overleden door een tragisch ongeluk. Haar vader, Jack Richards, is de rector van de school waarop ze zit, Leaster High, en hij heeft veel te zeggen in het...