Hoofdstuk 12

14 2 0
                                    

•Dex•

'Dex! Dehèx!' Langzaam open ik mijn ogen en kijk recht in de ogen van Tina. 'Hij is wakker!' Roept Daisy die aan het uiteinde van het bed staat. 'Wie is dat?' Vraagt Lilly terwijl ze Hannah raar aankijkt. Hannah lacht en trekt het dekbed wat omhoog om haar borsten te bedekken.

'Hoe heet jij?' Vraagt Tina dan. 'Hannah,' zegt Hannah. 'Ik heet Tina. En dat is Daisy,' zegt ze terwijl ze naar Daisy wijst, 'en dit is Lilly.' 'Oke meiden, en nu weg gaan alsjeblieft.' Zeg ik dan. 'Waarom?' Vraagt Daisy die op bed gaat zitten. Op dat moment komt Suzie binnen. 'Oh, hi Hannah,' zegt ze met een glimlach. 'Hi..' Zegt Hannah een beetje ongemakkelijk. 'Meiden, kom. Laat die twee even wakker worden, dan gaan wij de tafel dekken.' Een voor een lopen ze de kamer uit.

'Eh, komen jullie ook zo ontbijten?' Ik knik. Vervolgens loopt Suzie de kamer uit en sluit de deur achter haar. Hannah draait zich naar mij toe en legt haar hand op mijn wang, 'je hebt lieve nichtjes,' lacht ze, 'hoe oud zijn ze?' 'Tina is 8 jaar en Lilly en Daisy zijn allebei 6 jaar,' antwoord ik. 'Ze zijn echt lief, net als je oom en tante trouwens..' Ik knik.

Hannah streelt met haar duim over mijn wang en kijkt me aan met haar diep bruine ogen. 'Ik vind je echt leuk, Dex..' Zegt ze dan zacht. Ik glimlach even kort en geef haar dan een kus. 'Ik jou ook,' fluister ik. Vervolgens druk ik mijn lippen weer op die van haar. Ik plaats mijn handen langs haar hoofd en til mezelf op zodat ik boven haar hang. Af en toe raken onze lichamen elkaar waardoor ik een tinteling krijg door mijn hele lichaam.

•Hannah•

Terwijl hij boven me hangt en me zoent, wrijf ik met mijn handen over zijn gespierde rug. Af en toe raken onze lichamen elkaar waardoor er vervolgens een rilling door me heen gaat. 'Hm..' Mompel ik tussen de zoen door, 'moeten..we..niet..ontbijten..?' Dex doet alsof hij het niet gehoord heeft en gaat rustig verder. Ik lach en ga er even in mee.

Dan stopt hij even voor een adempauze. Snel ga ik onder hem vandaan en stap uit bed. Met een ondeugende lach kijk ik in zijn teleurgestelde ogen. 'We moeten echt naar beneden..' Zeg ik. Hij zucht en vangt het shirt wat ik naar hem toe gooi.

10 minuten later nemen Dex en ik plaats aan de eettafel. We praten wat over het feest van gisteravond en over de examens die na de vakantie beginnen, als plots de bel gaat. Peter staat verbaasd op en loopt naar de voordeur. Even later hoor ik de stem van mijn vader achter me, 'ik wist niet dat Lola hier woonde.' Ik zucht en knijp mijn ogen dicht. Ik draai me om en zie hem in zijn golvers-outfit staan. Nogmaals zucht ik, Mike. Mijn vader golft elke zaterdag ochtend met hem, waarom heb ik daar niet aan gedacht?

'Meekomen, nu.' Zegt hij terwijl hij al aanstalte maakt om naar buiten te lopen. Dan staat Dex op en zet een stap richting mijn vader, 'sorry dat ze heeft gelogen over waar ze was, maar ze moest wel omdat het anders toch niet van u mocht. Laat haar even rustig haar spullen pakken, dan breng ik haar over een half uur thuis,' mijn vader draait zich om en kijkt Dex verbaasd aan, '..meneer,' maakt Dex zijn zin af. Mijn vader weet niet wat hij moet zeggen en kijkt een paar keer van mij naar Dex. 'Best, een half uur en geen minuut later!' Snel loopt hij het huis uit.

Dex neemt weer plaats en neemt een hap van zijn broodje. Ik kijk hem glimlachend aan. Wauw.. Zoiets is nog nooit iemand gelukt. Mijn vader heeft altijd zijn woordje klaar en laat zich door niemand tegen spreken. Dex kijkt even opzij en kijkt me aan, 'schiet maar op, we hebben maar een half uur..' Lachend neem ik ook een hap van mijn broodje.

•Dex•

Ik klop twee keer op de deur van de badkamer, 'Hannah? Mag ik binnen komen?' 'Ja hoor,' hoor ik haar zeggen. Ze staat met een handdoek om haar lichaam heen geslagen en is haar haren aan het kammen. Mijn ogen glijden over haar mooie lichaam. 'Hé!' Zegt zegt ze terwijl ze me een duwtje geeft, 'niet zo staren jij, ga liever snel douchen. We hebben nog maar 10minuten en als we niet op tijd zijn is de kans groot dat mijn vader je vermoord,' zegt ze met een klein lachje op haar gezicht. 'Ik ga al!' Vervolgens geef ik haar een kus en stap onder de douche.

•Heidi (moeder Hannah)•

Ik hoor Jack wat geïrriteerd mompelen en loop de woonkamer in. Daar zie ik hem voor het raam naar buiten staren. Af en toe kijkt hij op zijn horloge en zucht vervolgens. 'Jack..' Zucht ik terwijl ik achter hem ga staan. Met mijn handen masseer ik zijn nek even. 'Ben je niet veel te streng voor haar..' 'Een half uur is een half uur. Ze hebben nog maar 1 minuut en 22 seconde dus ze moeten vlug zijn.' Zegt hij streng.

Bah, ik haat het dat hij dit doet, maar wat kan ik doen? Hij luistert toch niet.

'Jack..' 'Nee, Heidi.' Hij draait zich snel om, 'we moeten duidelijke regels opstellen, anders gaat het mis.. Net zoals bij.. Stacey..' Ik schudt mij hoofd, 'nee! Zo raken we Hannah ook kwijt! Ze zal zich alleen nog, maar meer gaan verzetten en dan hebben we geen dochters meer. Is dat wat je wilt?' Ik kijk hem recht in zijn ogen aan. Ik zie iemand die ik niet meer ken. Sinds het ongeluk is hij totaal iemand anders geworden, waarom ziet hij dat niet?

Als we een auto horen draait hij zich terug naar het raam. Hij gromt even geïrriteerd en loopt naar de voordeur. Ik veeg een traan die over mijn wang rolt weg en loop snel achter hem aan.

•Hannah•

'Kom! Snel!' Lach ik. Dex pakt vervolgens mijn hand vast en samen rennen we naar de voordeur waar mijn vader al staat te wachten. 'Alstublieft meneer..' Zegt Dex die mijn hand loslaat en een stap naar achteren doet. Mijn vader knikt enkel en laat mij naar binnen lopen. 'Hi..' Zegt Dex een beetje vertwijfeld. Ik had echt verwacht dat mijn vader boos zou worden om de een of andere reden, maar iets houdt hem tegen. Dan zie ik mij moeder achter hem staan. Het lijkt alsof ze gehuild heeft. Ik kijk mijn moeder vragend aan, waarop ze even lief lacht en haar ogen sluit.

De rest van de dag is mijn vader stil geweest, geen woord kwam uit hem. Mijn moeder is ook niet echt heel spraakzaam geweest, dus heb ik maar wat geleerd voor mijn examens. Dat moet ook gebeuren.. Ik ben net klaar als ik een appje krijg van Dex. Alleen al door zijn naam op mijn schermpje te zien krijg ik al een glimlach op mijn gezicht.

Dex: "Hey, wat doe je? X"

Hannah: "Heb net geleerd voor examens, nu vervelen. Kom je langs? X"

Dex: "Heb je een geheime ingang dan ;)"

Hannah: "Hm.. Mijn raam staat altijd open.."

Ik wacht op een reactie van hem, zoiets als: 'haha, ja doei.' Maar ik krijg niks terug.. Ik besluit het maar op te geven en mijn tanden te gaan poetsen. Als ik terug kom op mijn kamer trek ik niets vermoedend mijn shirt uit. 'Oh, nou ik dacht zelf aan een filmpje kijken op netflix, maar dat kan natuurlijk ook..' Ik schrik me kapot en kijk naar een grijnsende Dex die op mijn bed ligt. 'Ben je serieus door mijn raam naar binnen gekomen?' Vraag ik lachend. Hij knikt trots, 'dus.. Wat wordt het? Filmpje of eh...?' Grijnst hij. Ik gooi mijn shirt naar hem en pak de afstandbediening, 'we mogen niet te veel herrie maken hè..' Lachend geef ik de afstandsbediening aan hem. Vervolgens trek ik een hemd en een joggingbroek aan.

•Heidi•

Ik klop één keer op de slaapkamerdeur van Hannah, maar krijg geen reactie. Ze slaapt waarschijnlijk. Langzaam doe ik de deur open, ik wil haar niet wakker maken. Ik loop richting haar bed en zie haar liggen, met haar hoofd op de borst van Dex. De TV staat nog aan. Ik loop naar het bed en trek de dekens wat verder over ze heen. 'Heidi?' Hoor ik Jack roepen op de gang. Snel loop ik de slaapkamer uit waar ik bijna tegen hem oploop. 'Slaapt Hannah nog?' 'Ja.. Maar eh, schat. Luister even. Dex ligt bij haar, ze zijn gisteravond tijdens het kijken van een film in slaap gevallen denk ik..' 'Wat?! Hoe is hij in godsnaam binnen gekomen?' 'Via het raam gok ik..' Hij wil Hannah's kamer binnen stormen maar ik leg mij hand op zijn borst. 'Je gaat nu niet naar binnen,' zeg ik. Hij kijkt me aan met wéér die geïrriteerde blik. 'Stop nou eens een keer, je kunt niet alles in haar leven bepalen. Ja, bij Stacey ging het mis, maar het was een ongeluk. Die stomme regels hadden niks kunnen voorkomen!' Na die woorden hijg ik even uit. Jack staart naar de grond en lijkt te kalmeren.

Dan gaat de deur open en staat Hannah in de deuropening. 'Mam, pap? Wat is er?' Vraagt ze slaperig. Het is even stil. 'Niks, lieverd..' Zegt Jack dan tegen al mijn verwachtingen in. Verbaasd en opgelucht tegelijkertijd kijk ik van Jack naar Hannah. Dan loopt Jack de trap af. 'Vraag je of Dex zometeen mee ontbijt?' Vraag ik met een knipoog. Even kijkt ze betrapt, maar knikt dan van ja.

RulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu