•Dex•
'Hi Dylan' zeg ik. Hij draait zich om en lacht even. 'Dex,' zegt hij terwijl hij naar me toe komt lopen. Hij komt recht tegenover me staan. 'Wat doe jij hier?' Vraagt hij terwijl hij me boos aankijkt. Ik kijk hem nog veel bozer aan, 'ik wil dat je uit de buurt van Hannah blijft.' Hij lacht spottend, 'en waarom zou ik dat doen?'
Ik doe even alsof ik nadenk en haal dan vol uit. Ik raak hem vol op zijn oog en hij valt op de grond. 'Daarom..' Zeg ik. Ik draai me om en loop samen met Wes en Cameron terug naar de auto. Eenmaal bij de auto aangekomen kijk ik naar mijn rode, pijnlijke, knokkels. 'Je raakte hem echt perfect,' lacht Cameron. Ik lach ook en schudt een beetje met mijn hand. Wes legt zij hand op mijn schouder, 'kom we gaan naar huis, het is al laat. Morgen weer school..' Zegt hij teleurgesteld. Ik zucht en start de auto.
'Ik ben weer thuis!' Roep ik naar de woonkamer. Ik wil eigenlijk naar boven lopen maar Peter komt de hal ingelopen. 'Wacht even.. We moeten praten..' Zegt hij. 'O-ke..' 'Luister, Jack Richards is langs geweest.. Hij wil dat je Hannah met rust laat..' Ik kijk hem verbaasd aan, 'zei hij dat echt?' Peter knikt, 'nou, niet met zoveel woorden.. Kijk ik ga je niet verbieden om met haar om te gaan, ik weet dat je niks fout doet, maar pas alsjeblieft gewoon een beetje op, oke?' Ik zucht, 'oke..' Hij geeft me een klap op mijn schouder en loopt de woonkamer in.
•Hannah•
Lola en ik stappen uit de auto en lopen richting de ingang van de school. Onderweg kijk ik naar Dex. Hij staat te kletsen met Wes. 'Dus gezoend, maar meer niet?' Vraagt Lola. Ik knik. 'Dus jullie hebben nu niks?' Ik haal mijn schouders op, 'nee, ik denk het niet..' Ik voel even aan mijn blauwe plek onder mijn oog, gelukkig is het niet echt erg gaan zwellen..
Als de jongens voorbij lopen geeft Wes Lola een kus. 'Hey Dex,' zeg ik. 'Hi' zegt hij. Zonder echt oogcontact te maken lopen we naar binnen.
'Kom even mee..' Fluistert hij dan ineens. Hij pakt me aan mijn arm vast en sleurt me mee een leeg lokaal binnen. 'Wow, wat is er?' Vraag ik verward. 'Je vader.. Hij is naar mijn oom toe gegaan. Hij wil dat ik bij je uit de buurt blijf..' Ik zucht, 'maar dat wil ik niet..' zeg ik. 'Ik ook niet.. Maar misschien is dat wel even beter..' Zegt hij. 'Misschien..' Zeg ik grijnzend terwijl ik mijn armen om zijn nek sla, 'maar mijn vader hoeft niet alles te weten..' Hij lacht en drukt zijn lippen op de mijne. Hij duwt me tegen de deur en tilt me op zodat ik mijn benen om zijn middel sla. Ik voel zijn warme lichaam tegen me aan.
•Dex•
Damn, wat is ze sexy. Ze stopt de zoen even en kijkt me aan, ik trek mijn wenkbrauw op. Ze lacht en drukt vervolgens haar lippen weer op de mijne. We worden helaas alweer snel gestoord door de bel. Teleurgesteld haalt ze haar lippen van de mijne af en zet ze haar voeten op de grond. Ik staar haar aan. 'Kom,' zegt ze, 'we hebben les..' Ze maakt de deur open en gooit even met haar haar. Vervolgens loopt ze heupwiegend weg, ik kijk haar na. Damn.. Ik schud met mijn hoofd en zucht even een paar keer. Dan loop ik snel achter haar aan het lokaal binnen. 'Hannah.. Dex.. Ga snel zitten..' Zegt de leraar. Ik ga achterin naast Wes zitten en Hannah gaat links naast me zitten. Ze grijnst nog even naar me en gaat dan druk in gesprek met Lola.
Ik kijk van Hannah weg en merk dat Wes me aanstaart. 'Wat?' Fluister ik. 'Wat was dat met Hannah? Ik zag dat je haar mee een lokaal in trok..' Hij kijkt me grijnzend aan. 'We hebben gepraat..' Zeg ik terwijl ik mijn lach probeer in te houden. 'Jaja, dat zal wel' lacht Wes. Ik zucht, 'meneer Richards wil dat ik uit de buurt van Hannah blijf.. We hebben afgesproken om dat maar even toe doen..' Zeg ik, 'althans, dat laten we meneer Richards denken..' Grijns ik. Wes lacht en schudt zijn hoofd. Ik kijk nog even naar Hannah en lach naar haar, waardoor zij ook moet lachen. Vervolgens draait ze zich weer richting Lola.
•Hannah•
'Stiekem dus? Oeh.. Spannend hoor..' Grijnst Lola. 'Ja.. Ik weet niet of ik dit wel wil..' Zeg ik. Lola knikt begrijpend. Ik kijk even opzij naar Dex, hij kijkt me aan en lacht, waardoor ik ook moet lachen. 'Wat zei je vader eigenlijk van je blauwe plek?' Vraagt Lola. Ik draai me terug naar haar, 'hij weet het nog niet.. Gisteren ben ik meteen naar boven gegaan toen ik van Dex kwam..' Ze kijkt me moeilijk aan. Ik moet nog even een goede smoes verzinnen..
'Hi pap.. En mam..' Onzeker neem ik plaats aan de eetkamer. 'Hi, hoe was het o..' Mijn vader maakt zijn vraag niet af. Shit, hij heeft het al gezien. Ik kijk hem aan. 'Wat heb je daar?' Vraagt hij bezorgd. Nu ziet ook mijn moeder het. 'Ik ben vandaag tegen een deur aangelopen,' oke, het is geen goede smoes, maar ik hoop dat ze erin trappen.. 'heel stom, hij ging ineens open en..' 'Heeft die Dex dit gedaan?!' Onderbreekt mijn vader me. 'Nee!' Antwoord ik verontwaardigd, 'waarom denk je zo negatief over hem?!' 'Hij heeft sinds hij hier is een hele slechte invloed op je Hannah!' Zegt hij boos. 'Wat?! Dex een sléchte invloed?! Hij is juist goed voor me! En ik vind hem leuk!' Ik schrik een beetje van mijn eigen woorden. Vindt ik Dex écht leuk? Of zeg ik dit alleen maar omdat ik boos ben op mijn vader? Ik weet het niet..
Mijn vader leunt teleurgesteld op de tafel. Mijn moeder zit er een beetje radeloos bij. Is dit het moment om te vertellen over Dylan? Oh.. ik wil het helemaal niet vertellen, ik schaam me er zo voor.. Maar anders blijft mijn vader denken dat Dex "slecht" is..
'Pap..' stamel ik. Hij kijkt me afwachtend aan, 'je moet me geloven, Dex heeft dit niet gedaan..' Mijn vader laat zijn hoofd zakken en zegt geen woord. Teleurgesteld kijk ik mijn moeder aan. Mijn moeder glimlacht even lief maar me en gebaard dat ik naar boven moet gaan. 'Ik kom zo..' Zegt ze zonder geluid. Ik knik en loop naar boven.
Even later wordt er op mijn deur geklopt. Mijn moeder loopt mijn kamer binnen en neemt plaats op mijn bed. 'Ik geloof dat Dex het niet heeft gedaan,' zegt ze. Ik glimlach dankbaar naar haar, 'maar ik geloof niet dat een deur dit heeft gedaan..' Ze knipoogt even naar me, maar kijkt me dan afwachtend aan. Ik zucht, 'oke.. Mam.. Je moet me beloven dat je dit niet tegen papa verteld..' 'Vertel het nou maar gewoon..' Zegt mijn moeder. Nogmaals zucht ik, 'ik heb een tijdje een relatie gehad met.. Dylan.. Shawnfield..' Mijn moeder kijkt me met grote ogen aan, maar zegt niks. 'Sinds Stacey er niet meer is en pap al die stomme regels heeft bedacht ben ik me anders gaan gedragen, mam.. Ik wilde niet meer het brave meisje van de rector zijn..' Mijn moeder veegt een traan van mijn wang weg. 'Dylan was slecht voor me en dat besefte ik steeds meer door Dex.. We hebben gezoend.. Ik en Dex.. Dus toen heb ik het uitgemaakt, maar dat vond Dylan niet zo leuk. Hij heeft dit gedaan, mam..' Zeg ik terwijl ik naar mijn oog wijs. Pfff, zoiets heb ik nog nooit met mijn moeder besproken.. Maar het lucht wel op.. 'Schatje toch..' Zegt ze terwijl ze me omhelst. 'Het spijt me..' Zegt mijn moeder. Dan hoor ik het gekraak van mijn deur. Mijn vader komt binnen met een bezorgd gezicht, 'pap..' Zeg ik als ik besef dat hij waarschijnlijk alles heeft gehoord. Mijn moeder laat me los en staat op van mijn bed. 'Dus eh..' Mompeld mijn vader, 'je vind die Dex knul echt leuk hè?' Ik voel mijn gezicht rood worden. Mijn vader knikt, 'juist ja..' Vervolgens loopt hij naar me toe en neemt plaats op mijn bed waar zojuist mijn moeder nog zat. 'Het eh.. Spijt me.. Maar je moet me beloven dat je oppast.. Ik wil niet dat hij je pijn doet.' Ik knik, 'Dex zal me geen pijn doen, papa..'
Eigenlijk wil ik beginnen over al die stomme regels die hij heeft opgesteld, maar ik bedenk me dan dat dat de goede stemming zal verpesten.. Dat wil ik niet.
Mijn vader drukt een kus op mijn voorhoofd, 'kom je eten?' Ik knik, 'ik kom zo..' Zeg ik. Ik wacht tot mijn ouders mijn kamer hebben verlaten en pak dan mijn telefoon.
Hannah: "Hi Dex, heb gepraat met mijn ouders. Ze weten nu alles. Dus je mag weer bij me in de buurt komen :)"
Al snel krijg ik een berichtje terug, alsof hij hier al de hele dag op heeft gewacht.
Dex: "Fijn ;) zal ik je morgen ochtend ophalen?"
Hannah: "Is goed.. xx"
JE LEEST
Rules
ChickLitHannah Richards woont in een klein dorpje in South Carolina. Haar oudere zus is 2jaar geleden overleden door een tragisch ongeluk. Haar vader, Jack Richards, is de rector van de school waarop ze zit, Leaster High, en hij heeft veel te zeggen in het...