Alaska bugün Amerika'nın bir eyalet olup, Kuzey kutbuna yakın ıssız soğuk bir toprak parçasıdır. İlginçtir Amerika ile kara bağlantısı olmadığı halde Amerikan toprakları içerisindedir.
Alaska 17. yüzyıldan itibaren çar Deli Petro Rusya'yı Emperyalist modernleşmesiyle ülkeyi ileri seviye taşımış ve onun emriyle Deniz gücü oldukça arttırılmıştır.
Portekizlilerin İspanyolların keşifleri ve egemenliğini arttırması Rusların da iştahını kabartmış ve 17. yüzyılda Çar tarafından Bering isimli kaşife talimat verilmesiyle Bering, elindeki gemilerle yola çıkmış ve ardından Bering Boğazı adı verilen, Alaska Rusya arasındaki Boğazı geçerek Alaska topraklarına varmıştır. Burada Eskimo adı verilen Alaska yerlileri ile iletişime geçen Ruslar zamanla bölgede hakimiyetlerini arttırmışlardır.
Alaska'ya Japonlarda seferler düzenlemiş ancak Rusların yoğun nüfus göçü ve keşfettikleri Karlı kürk ticareti nedeniyle Alaska'ya iyice yerleşmişler ve Zamanla kendi topraklarından saymaya başlamışlardır.
Rus emperyalizminin en büyük örneği olan Alaska, Ruslar tarafından ilk etapta kürk ticareti anlamıyla oldukça karlı bir toprak parçası olmuştur.
Rusların Eskimo yerlilerine iyi davranması ve ticarette önem vermeleri nedeniyle Amerikalıların kızılderililerle yaşadığı sıkıntılar gibi pek sıkıntı yaşamamışlardır. Ancak Rusların taşıdığı Mikroplar nedeniyle Alaska yerlileri oldukça hastalanmış ve sayıları azalmıştır.
19. yüzyılda ise Rusya'da başgösteren kıtlık ve savaş tehlikeleri nedeniyle çar 2. Aleksandr tarafından uzak ve ucuz toprak parçası olan Alaska yavaş yavaş gözden çıkarılmaya başlanmıştı. Ardından Osmanlı-Rus Savaşı, Kırım Savaşı olarak bilinen savaş patlak vermiş ve Ruslar büyük bir darbeyle ekonomileri çökmüştür. Savaş tehlikeleri ve ekonomik darboğaz sebebiyle Rusların gözden çıkardığı Alaska Amerikalılar tarafından göz dikilmişti.
Tabii o dönem Alaska'nın altındaki petrol rezervinden ve altın kaynaklarından bir haber olan Ruslar, Amerika'nın Alaskayı satın alma teklifini gizli pazarlıklarla kabul etmiştir. Amerika tarafından Alaska, Ruslar'ın elinden 7.2 milyon dolara satın alınmıştır.
Dünyada ilk defa parayla satın alınan toprak olarak tarihe geçen Alaska, Amerikalıların alması Amerika topraklarına katılmasının ardından altına hücum olarak bilinen Alaska altın arama ve Petrol rezervleri sayesinde verdiği parayı misliyle, hala geri çıkartmaktadır. İlk etapta oldukça eleştirilen Alaska alınması, bölgenin yeraltı zenginliklerinin açığa çıkmasının ardından ne kadar karlı bir iş yaptıkları ortaya çıkmıştır. Hatta daha Sonraları Ruslarla oldukça dalga geçen, adeta hazine bulan Amerikalılar Alaska'nın topraklarına katılmasıyla oldukça keyif sürmüşlerdir.
Her ne kadar iki devlet de keyif sürse de oranın gerçek sahipleri olan Eskimolara ve Kızılderililere hiçbir şey sorulmadan kendi Toprak parçaları ve vatanları alınıp Satılmış ve zulüm gördükleri gerçeği tarihin Kara bir yüzüdür.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarihte Gizemler
Non-FictionDünya tarihinde yaşanmış gizemli olayların bir araya geldiği yegane kitap.. Keyifli okumalar.. Tarihimiz de ve dünya tarihinde yaşanmış en gizemli olaylar tüm heyecanıyla devam edecek..