1896 Atina,1900 Paris ve 1904 Saint Louis'te yapılan olimpiyatlara Osmanlı Devleti'nden sporcu katılmamıştır. 1906'da Yunanistan tarafından düzenlenen ara olimpiyat oyunlarına İstanbul,
İzmir ve Selanik'ten 1 Ermeni, 10 İngiliz, 18 Rum, 1 Musevi olmak üzere toplam 30 sporcu Osmanlı
Devleti'ni temsilen katılmıştır. 1908 Londra Olimpiyatlarına jimnastikçi Alekao Mulos (Aleko Mulos)
katılarak olimpiyatlara katılan ilk resmî sporcumuz olmuştur.1912 Stockholm (Stokholm) olimpiyatlarına iki sporcumuz katılarak olimpiyat tarihinde ilk kez resmî belgelerle ülkemiz temsil edilmiştir. 1916 Olimpiyatları I. Dünya Savaşı nedeni ile yapılamamıştır. 1920 Anvers Olimpiyatları'na Almanya, Avusturya ve Türkiye I. Dünya Savaşı'na neden olan ülkeler olarak görüldükleri gerekçesiyle çağrılmamıştır.
Bu arada şunu belirteyim 1912 yılında yapılan olimpiyatlara katılan 2 sporcumuz Ermeni asıllı Vahram Papazyan ile Mıgırdiç Mıgıryan.
Vahram Papazyan atletizm, Mıgırdiç Mıgıryan gülle atma, iki elle gülle atma, disk atma, pentatlon ve dekatlon dallarında yarıştılar. Her ikisi de resmen Osmanlı İmparatorluğu'nu temsil etmelerine rağmen, katılımları devlet tarafından finanse edilmedi. İsveç'e seyahat ve konaklama masraflarını Ermeni cemaati, bazıları İstanbul dışından olmak üzere bağışlarla ve bir tiyatro temsilinden elde edilen gelirle kendisi karşıladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarihte Gizemler
Non-FictionDünya tarihinde yaşanmış gizemli olayların bir araya geldiği yegane kitap.. Keyifli okumalar.. Tarihimiz de ve dünya tarihinde yaşanmış en gizemli olaylar tüm heyecanıyla devam edecek..