Yavuz Sultan Selim ve Şah İsmail

250 3 0
                                    


  Atalarımız o kadar akıllı o kadar zekilermiş ki yaptıklarını duyunca insan hayrete düşüyor adeta.. Yavuz Sultan Selim ki hepiniz bilirsiniz o kadar zeki bir adammış ki bakın ne yapmış zamanında..

"Yavuz Sultan Selim babasının zamanında Trabzon valisi iken bir derviş kıyafetine girip İran'a gider. Niyeti o memleketin durumunu kendi gözüyle görmektedir. Tebriz şehrinde misafir olduğu handa satranç oynayıp herkesi yenmeye başlayınca satranç meraklısı Şah İsmail'e haber verilir, o da dervişi huzuruna davet eder. Sultan Selim ilk oyunda hatır sayarak yenilir. Fakat ikinci oyunda Şah'ı mat eder. Şah kızar ve elinin tersiyle dervişin çıplak göğsüne vurarak: "Bre derbeder Aşık! Hiç şah olanlar mat edilir mi? Edebin yok imiş!" der ve Şehzade'ye bin altın hediye verir.

Derviş huzurundan çıkıp atına bineceği sırada o bin altını kesesiyle beraber, kimseye göstermeden bir taşın altına saklar. Ertesi gece Tebriz'den kaçıp Trabzon yolunu tutar. Aradan yıllar geçer Yavuz Selim padişah olur. Şah İsmail'i Çaldıran'da mağlup ederek Tebriz şehrine girdikten sonra Şah'ın sarayına gider ve Sekbanbaşı Balyemez Osman Ağa'ya: "Osman Ağa! Şu kapı eşiğinde Şah'ın ata bindiği taşın altında kendi elimle koyduğum bin altın vardır, helal maldır, sana hediye ettim!" der. Herkes hayretle bakışır. Osman Ağa taşı kaldırır, kesesi çürümüş, bin altın bir kor yığını halinde dururmuş...  

Tarihte GizemlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin