Bir çok yerde de sözü geçti. Bu konuya tam bir açıklık getirmek istiyorum. Atatürk'ü yerden yere vurmak isteyenlerin sürekli propaganda konusu ettiği bir meseledir ve açıklık getirmek istiyorum. Evet 1933 yılında Albert Einstein Yahudi nüfusu birliği şeref başkanı sıfatıyla Exelansları başlığı ile bir mektup yazmıştır. Kendisi ve 40 Yahudi bilim adamı için artan Nazi baskısına istinaden yazılan bir mektuptur. Fakat Atatürk o mektubu çok sonraları görmüştür. Bu mektup önce İsmet İnönü önüne gelmiş ondan da Eğitim Bakanlığı'na gönderilmiş ve teklif uygun değildir diyerek reddedilmiş.
Yani reddi yapan Atatürk değil İsmet İnönü'dür. Ayrıca o dönemde Atatürk'ün yönetimden ne denli uzaklaştırıldığını anlamışsınızdır. Atatürk ömrünün son yıllarında özellikle Çankaya'ya çıkarılmış ve özellikle yönetimden uzak tutulması sağlanmıştır. Hatta belki yok artık diyeceğiniz bir şey söyleyeceğim kendi kafasına göre açılışlara davetlere dahi katılamıyordu. Mason localarının artan baskısı sayesinde Atatürk adeta onursal başkan statüsüne büründürüldü ve tasfiye edildi. Nitekim 1938 yılında resmi raporda siroz hastalığından öldü denildi. Akıllıca düşünene bu bile manidar gelecektir. Biliyorsunuz ki son zamanlarda Atatürk'ün alkolik olduğunu o yüzden öldüğünü söylerler.
İnternet elinizin altında. Ben siz evimiz de davetlerde ne kadar içki tüketirsek kendisi de o kadar tüketirdi. Bunu nereden biliyorum biliyor musunuz ? Yaverlerinin yazmış olduklarından. Ayrıca siroz hastalığından ölmesi alkol tükettiği için öldüğü anlamı taşımaz. Alkol sadece sirozu tetikler. Yani etkenlerden sadece biridir. Ama asla %100 etken değildir.
Son olarak Atatürk bu mektuptan haberdar olunca bir çok Yahudi bilim adamı İstanbul'da bir çok üniversite de ders vermeye başlamışlardır. Lütfen tarihi tahlil ederken kulaktan dolma değil kanıtlarıyla belgeleriyle araştıralım..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarihte Gizemler
NonfiksiDünya tarihinde yaşanmış gizemli olayların bir araya geldiği yegane kitap.. Keyifli okumalar.. Tarihimiz de ve dünya tarihinde yaşanmış en gizemli olaylar tüm heyecanıyla devam edecek..