Polis ülkemizde güvenlik adına görev yapan ve ülkenin bütünlüğünü koruyan üniformalı ve üniformasız devlet gücüdür. Bilindiği üzere daha çok Amerikan filmlerinden karşılaştığımız, polise genelde halk dilinde ve suçlular tarafından aynasız lakabı takılmakta ve aynasız geldi aynasız gitti şeklinde replikler geçmektedir.
Ülkemizde de yerleşen bu sözcük bazen kullanılmakta olup nedeni nedir diye düşünenler için biraz açıklama yapalım.
Aslında polise neden aynasız denir ile ilgili net bir tabir veya açıklama yoktur. Ama bu konu ile ilgili pek çok Varyasyon mevcuttur.
Aynasız sözcüğü Amerikalılara özgü bir sıfat olarak karşımıza çıkmaktadır. Gettoda ve fakir mahallelerde yaşayan zenci halkın, beyazlar için ve polisler için kullandığı bir sözcük olduğu rivayet edilmektedir. Buna göre çok kibirli olan ve arkasını görmeyen polisler ve beyazlar, siyahiler tarafından aynasız olarak lanse edilmektedir.
Bir başka rivayette Amerika'daki polislerin üniformalarında ve şapkaların da bulunan parlak Metal rozetin ayna gibi yansımaktadır. Üniformalar değiştiğinde bu rozetin parlaklığını gitmesi nedeniyle Eskiden aynalıydı şimdi aynasız şeklinde bir tabir oluştuğu söylenmektedir.
Bir başka olasılık ise 1950 lerde zenci çetelerin ve polis düşmanı siyahların polislere mesaj vermek için park halindeki polis araçlarının Aynalarını Kırdığı Ve bu sebepten aynasız olarak isim takıldığı iddia edilmektedir.
Ülkemizde ise pek çok Varyasyon mevcuttur. Yok eski araçların dikiz aynası yokmuş, yok bıyık ve sakal dan dolayı kirli görünüyorlarmış gibi pek çok akla hayale gelmeyen İddiaa olsa da bu söylemin asıl sebebinin Amerika'dan kaynaklandığı düşünülmektedir.
Çok basit bir şekilde ele alınırsa Amerikan filmlerinin kötü bir dublaj hatası olduğu düşünülmektedir. Yani Amerika'da kullanılan cop sözcüğünün filmler Türkçe dublajlanır iken aynasız şeklinde mideden atılma gibi bir söylem nedeniyle bu sözcük söyleniyor olabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarihte Gizemler
Non-FictionDünya tarihinde yaşanmış gizemli olayların bir araya geldiği yegane kitap.. Keyifli okumalar.. Tarihimiz de ve dünya tarihinde yaşanmış en gizemli olaylar tüm heyecanıyla devam edecek..