Oli aurinkoinen aamu ja heräsin kun joku koputti huoneeni oveen. Huusin sisään ja valkoinen ovi aukesi. Hän oli paras kaverini, Riia joka tuli hakemaan minua kouluun, mutta olin luultavasti nukkunut melkein pommiin. Riia tujotti minua ja aloin heti valmistautumaan, vaatteita ei onneksi tarvinnut vaihtaa, koska olin unohtanut eilen vaihtaa yö vaatteet kun olin mennyt nukkumaan. Laitoin nopeasti vain ripsiväriä ja vihdoin olin valmis. En yleensä syö mitään aamuisin joten nytkään ei tarvinnut. Riia oli mennyt aulaan odottamaan ja katsoi puhelintaan. Laitoin punaiset converset jalkaani ja kävelin ripeästi ulos päin kun Riia jo odottikin ulkona. Hänellä oli myös ruskea tukka kuin minulla ja ohut huppari melkein lämpimän syksyn vuoksi. Olimme lukion 1 ja koulumme ei ollut mitenkään kauhean iso eikä kyllä pienikään. Astuimme koulun mustista porteista sisään ja etsimme kaveri laumamme jotka olivat ihmetelleet missä viivyimme koska kello oli jo 1 vaille 9. Selitin nopeasti, että olin nukkunut melkein pommiin ja siksi tulimme juuri ja juuri ajoissa.
Harpoimme luokkaamme kohti kun olimme jättäneet kenkämme naulakkoihin ja vieneet turhat kirjat pois mitä emme tarvitsisi nyt alkavalla äidinkielen tunnilla. Istuimme aina eteen kavereidemme alishan, rinan ja pepin kanssa. Oli kulunut hetki kunnes opettaja astui luokkaan ja syntyi hiljaisuus. Opettajalla oli tiukalla letillä olevat hiukset (aina). Hän otti yllättäen puhelimensa esiin ja sanoi meille että luokkaamme tulee tänään uusi oppilas. kuka?? Ihmettelin. Tuli kauhea hälinä ja opettaja käski meidän olla hiljaa jotta hän voisi kertoa kuka uusi oppilas olisi.
Samassa luokkamme ovi aukesi ja tuntematon tyttö laittoi kirjansa takana olevalle pulpetille.
-Tässä on Iris. Opettaja sanoi hellästi ja antoi tytön esitellä itsensä tarkemmin.
-Hei minä olen Iris. Punatukkainen tyttö aloitti. Asun ihan tässä lähellä ja isäni on kuollut. Hän sanoi vähän haikeasti ja jatkoi. Omistan 1 koiran. Opettaja keskeytti hänet ja sanoi Irikselle, että hän voi mennä paikallensa.
Koko luokka tiesi että opettaja inhosi koiria ja varsinkin kun Iriksen vaatteet olivat ihan koiran karvoissa.
YOU ARE READING
My Year
RandomKertoo ruskea tukkaisesta tytöstä jolla ei ole vanhempia ja hän asuu koulun lähellä sijaitsevassa asuntolassa. Yllättäen heidän luokallensa tulee uusi tyttö ja Rosie alkaa olemaan hänen kaverinsa. Tytön äiti on jostain Rosielle tuttu...... Ja yllätt...