Kuuntelin kuinka Riia avasi oven ja Iris tervehti häntä.
-Moi. Totaa... Onks Rosie täällä?
-Ei oo. Miten niin? Riia kysyi ja yritti vääntää naamallensa kummastuneen ilmeen.
-Se vaan sano et se on jollain sen kaverilla 700 metrin päässä niin aattelin tulla vaa tarkistaan..... Iris vakuutti.
-Okei moikka. Riia huusi ja paiskasi oven kiinni.
-Moikka??? Iris ihmetteli vielä hetken oven takana, mutta kääntyi onneksi pois.
Riia käveli yläkertaan ja kysyi.
-Minulla alkaa olemaan nälkä, Tilataanko pitsaa?
-Okei, vaikka kotonakin on kohta ruoka mutta any way. Sanoin nopeasti sillä oikeasti minunkin vatsa murisi.
Riia otti puhelimensa esiin ja soitti johkin pitseriaan.
-Hei! Kaksi kinkku-ananas pitsaa kotiin. Riia alotti.
Hän tiesi jo lempipitsani joten tilasi sitä molemmille. Riia pälpätti kaikki osotteet ja muut ja sanoi sen jälkeen.
-Ne tulevat 10 minuutin päästä.
-Oukkeiii. Vastasin jo kuvitellen miten hyvää se pitsa olisi.
Menimme alakertaan katsomaan telkkaria olohuoneeseen ja lähetin viestin Irikselle etten tulisi syömään sittenkään, koska tuskin minun mahaani mahtuu enää mitään yhden ison pitsan jälkeen. Samassa ovikello soi ja minä menin avaamaan. Sielä oli pitsa "lähetti" ja maksoin hänelle kaksi kymppiä. Otin pitsat syliini ja ne tuoksuivat taivaalliselle. Laitoin ne pöydälle ja avasin laatikot. Ne olivat juuri sopivan lämpimiä kuin kuvittelinkin. Vein sohvalla istuvalle Riialle hänen pitsansa ja hän otti heti yhden pitsan palan käteensä ja haukkasi siitä noin 1/4 osaa. Minä otin myös ja haukkasin 2/4. Mutta sylkäsin vahingossa puolet pois. Nauroimme Riian kanssa täyttä kurkkua ja meinasimme tukehtua pitsaan.
Hetken päästä jo me molemmat olimme syöneet pitsamme joo, kokonaan. Ja tajusin, että kello oli jo 19.00 joten minun pitäisi kohta lähteä. Katsoin Iphoneani ja siihen oli tullut Ninalta huolestuvainen viesti.
-Milloin tulet kotiin?
En jaksanut vastata koska olin juuri nyt jo lähtemässä.
-Mun pitää mennä. Sanoin Riialle joka oli melkein puoliunessa sohvalla, koska sanoi eilen valvovansa aamu 6 eli hän ehti nukkua vain 1 tunnin ennen kouluun lähtemistä.
Menin eteiseen ja laitoin kenkäni jalkaani, mutta en takkiani tai kaulahuiviani, koska tästä oli niin lyhyt matka kotiin. Aukaisin ulko oven ja juoksin tietäpitkin kohti taloani kunnes joku huusi takanani.
-Rosie!!!!
BẠN ĐANG ĐỌC
My Year
Ngẫu nhiênKertoo ruskea tukkaisesta tytöstä jolla ei ole vanhempia ja hän asuu koulun lähellä sijaitsevassa asuntolassa. Yllättäen heidän luokallensa tulee uusi tyttö ja Rosie alkaa olemaan hänen kaverinsa. Tytön äiti on jostain Rosielle tuttu...... Ja yllätt...