Puolivuotta sitten
Iriksellä asuminen oli jo arkea. Tulemme hyvin toimeen ja kävelemme aina kouluun yhdessä. Tänään meillä alkaisi hiihtoloma ja maa oli aivan umpilumessa. Minä inhoan talvea, koska sormet jäätyvät, on liukasta ja ei voi pyöräillä. Ne ovatkin 3 syytäni miksi inhoan talvea. Melkein kaikki luokkalaiseni lähtevät etelään. Me emme, koska Ninalla ei ole juuri tällä hetkellä varaa.
Päätimme Iriksen kanssa viimeisenä koulumatkalla ennen hiihtolomaa mennä helsinkiin lomalla. Ilman kysymättä Ninan lupaa, koska olemmehan me jo 16 vuotiaita. Iris yrittää saada mopoauton kesäksi, mutta en tiedä miten se menee, koska Iris sanoi inhoavansa mopoautoja ja autoja. Hän hankkisi sellaisen kai vaan kulkuvälineeksi.
Kävelimme metsän kautta, se oli inhottavaa, koska onhan olemassa pieni auto tie vaihtoehtona kun puista tippuu lunta niskaan. Seurasin Iristä kapealla metsäpolulla ja samassa näin Riian takanamme. Me tiesimme, että Riia oli kateellinen kun olimme sukulaisia Iriksen kanssa, mutta ihansama se minulle on. Riia on löytänyt jo uusia kavereita koulusta eikä hän varmaan huolisi minua enää. Ja muutenkin aion olla Iriksen kanssa, koska muuten kukaan ei olisi hänen kanssaan ja ilman minua hänestä tulisi koulukiusattu.
Koulun pihassa olin puhelimella sormet jäässä ja henkäisin Irikselle.
-Miksi ei voisi olla vähän lämpimämpi?
-Tehdäänkö ilmastonmuutos kuluttamalla sähköä? Iris naurahti.
-Juu ei todellakaan. Sanoin vastaan pienellä hymyn kaarteella.
Riia saapui koulun pihaan ja kuuli näköjään huvittavan keskustelumme.
Koulun kellot soi ja juoksimme sisälle haluamatta jälkkää myöhästymisestä, koska meillä molemmilla oli converset jotka ainakin meillä oli hankalasti pois otettavat ehkä, koska ne olivat jo todella pienet, mutta emme halunneet vaivata Ninaa sillä, että tarvitsisimme uudet kengät.
Olimme englannin tunnilla ja joo meillä on vieläkin englantia, en tiedä miksi. Havahduin kun opettaja pyysi minua sanomaan englanninksi milloin olen syntynyt ja vastasin:
-On the five of january. Ja huomasin, että tänään oli syntymä päiväni.
-Happy birthday. Opettaja sanoi.
Minua nolostutti vähän koska opettaja oli niin iloisen näköinen kun sanoin milloin olen syntynyt.
-Iris. When is your birthday?
Iris käänsi päänsä ikkunasta ja vastasi:
-On the five of january.
Käänsin pääni Irikseen päin. Hänellä on sama syntymäpäivä kuin minulla?
YOU ARE READING
My Year
RandomKertoo ruskea tukkaisesta tytöstä jolla ei ole vanhempia ja hän asuu koulun lähellä sijaitsevassa asuntolassa. Yllättäen heidän luokallensa tulee uusi tyttö ja Rosie alkaa olemaan hänen kaverinsa. Tytön äiti on jostain Rosielle tuttu...... Ja yllätt...