Açelya,annesi ve babası koltukta oturuyorlardı. Açelya'nın babaannesi Filiz yemek hazırlıyordu. Açelya'nın annesi "Filiz hanım ne gerek vardı, pizza söylerdik olur biterdi."dedi zoraki bir gülümsemeyle. Filiz hanım ise "Olur mu canım ben kaç yıldır oğlumu görmüyorum ,bir ziyafeti hakettik şimdi. Açelya olanları anlamamıştı onun İstanbul'da bir babaannesi vardı zaten . Kadife babaanne ona sürekli şeker, çikolata, dondurma alırdı. Şimdi sormak ayıp olurdu. Açelya yatarken sormaya karar verdi.
Yemek sofrası harika görünüyordu. Bir tek kuş sütü eksikti. Açelya "Eline sağlık... babanne." dedi. Babasının gözü dolmuştu. Annesi ise hala zoraki gülümsemesiyle duruyordu.
Yemekler çabucak yendi. Herkes çok acıkmıştı. Bir tek annesi sofradan hiç bir şeye dokunmadı. Açelya neden olduğunu anlamış değildi. Annesi hep böyle yapardı bir misafirliğe gittiklerinde , hiç bir şey yemez , hiç bir şey içmezdi. Yalçın "Anneciğim yol yorgunuyuz yemek de yedik artık yatalım biz . " dedi. Açelya'nın annesi "Evet evet hadi yatalım . Gel Açelya " "Odalarınız hazır iyi geceler hepinize."
Açelya babasının elini tuta tuta yukarı çıktı . "Asker Kadiş* benim babaannem değil miydi? " Nasıl oluyorda iki babaannem oluyor?" Yalçın "Babaannenle büyükbaban yıllar önce ayrıldılar?" "Sonra büyükbaban Kadife'yle evlendi . Ben çok küçüktüm , o yüzden Kadiş'e hep anne dedim. Ama sonra bir annem olduğu aklıma geldi. Babaannen seninle ilgili herşeyi biliyor çiçeğim. O bunca yıl bizden kopmadı. Ama şimdi onun yanındayız . O yüzden artık Kadife'nin gerçek babaannen olmadığını bilmende bir sakınca yok. " Açelya çok şaşırmıştı bunca yıl ona yalan söylemişlerdi. Yatağa yattı . Babası onu öptü . Açelya düşündü , düşündü,düşündü ... Sonunda bir karara vardı . Hayat şimdi başlıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hoşgeldin Babaanne
Kısa HikayeAçelya babasının işten çıkarılmasından sonra hayatlarının bir anda değişebileceğini nerden bilebilirdi ki? Babaannesinin aslında babaannesi olmadığını tahmin edebilir miydi ? Şimdi ise bambaşka bir yerdeyi. Hayat ona çok farklı bir kapı açmıştı !