6~plannen

48 6 13
                                    

De groep leerlingen zit al een tijdje op de slaapkamer van Stefan te overleggen over wat ze nu moeten doen.

Madelynn is wat stilletjes. Ze moet de hele tijd denken aan de woorden van haar oma: 'Charlie speelt graag spelletjes.'

Ziet Charlie dit dan als een spelletje? Zou ze zo wreed zijn? Dat zal toch niet? Zo'n jong meisje en dan zulke spelletjes spelen? Dat kan toch niet?

'Waar denk je aan, Mads?' Madelynn schrikt op van Taylor's stem vlak bij haar oor en schiet overeind.

'Nergens aan', zegt ze snel. Misschien een beetje té snel, maar dat boeit haar niet. Nu niet.

'Vertel op, studienerd', dringt Alexander aan. 'What's in your mind? Wat is er belangrijker dan het terugvinden van Caroline?!' Madelynn schrikt van zijn stemverheffing en kruipt achteruit op het bed van Stefan.

'Uhm... Jullie zullen me vast gek vinden, maar ik zag mijn oma vanmorgen in de badkamer.' Alexander, Taylor en Xandra kijken Madelynn fronsend aan.

'Wat is daar erg aan?' vraagt Xandra verward. Stefan kijkt Madelynn bezorgd aan.

'Mijn oma is vorig jaar overleden. Ze waarschuwde me voor Charlie.'

'Wat?! Wat zei ze?! Zei ze iets over Caroline?!' Alexander gaat voor me zitten en kijkt Madelynn doordringend aan. 'Geef antwoord!'

'Doe eens rustig tegen haar!' roept Stefan uit.

'Kop dicht, nerdo!' roept Taylor terug. 'Caroline is onze vriendin! We moeten haar redden!'

'Ze zei dat Charlie graag spelletjes speelt', mompelt Madelynn zacht, nog steeds nadenkend over de woorden van haar oma.

'Dit is geen fucking spelletje!' roept Xandra nu uit. 'Dit gaat wel over mijn beste vriendin hoor!' Madelynn rolt met haar ogen.

'Je beste vriendin, sure. Wanneer is haar verjaardag dan?' Xandra denkt lang na en Madelynn grijnst triomfantelijk. 'Je bent een volgertje, of niet?' Xandra is weer stil.

'Madelynn, kappen', spreekt Taylor haar boos toe. 'Er is nu geen tijd voor flauwekul!'

'Taylor heeft gelijk', beaamt Alexander. 'We moeten een plan verzinnen.'

'Misschien kunnen we contact met haar maken?' stelt Xandra voor.

De groep is stil en denkt na. 'We kunnen het proberen. Wie heeft haar nummer?' vraagt Madelynn.

Alexander steekt zijn hand op en pakt zijn mobiel uit zijn zak. Hij typt wat in en houdt de telefoon aan zijn oor.

'Op hoop van zegen dan maar', mompelt hij.

Surrrry dat gisteren geen update was. Ik had nogal een hele drukke dag...

Love you all xxx wondergirl101

War With GhostsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu