'Ik heb niet met Taylor gezoend!' gilt Madelynn kwaad. Alexander haalt uit naar het hoofd van Madelynn en dan...
'Stop!' gilt Caroline, terwijl ze de pols van Alexander vastgrijpt en tussen Madelynn en Alexander in gaat staan. Met haar gezicht richting Alexander. 'Ik geloof haar', zegt Caroline zacht tegen Alexander.
Ze weet niet waarom, maar iets zegt haar dat Madelynn niet heeft gezoend met Taylor. Misschien was het de blik in Madelynn's ogen?
'Wat?' vraagt Alexander verward en nog steeds kwaad.
'Ik geloof haar. Ik denk dat ze echt niet met Taylor heeft gezoend', zegt Caroline nog steeds zacht. Ze kent Alexander en weet hoe agressief hij kan zijn als hij echt kwaad is. Dat van net, dat was nog niet eens één klein beetje van zijn totale boosheid.
'Hoe kun je dat weten, hm?! Hoe kun je zo zeker weten dat ze niet een goede actrice is ofzo?! Dat ze liegt en die blik in haar ogen zelf kan maken?!' Alexander's ogen spuwen vuur.
'Ik lieg niet', mompeld Madelynn zachtjes en barst daarna in tranen uit. 'Verdomme, Alexander!' Ze stapt naar hem toe en gaat vlak voor zijn neus staan. 'Zie je niet in dat ik je leuk vindt?! Zie je niet dat ik alles voor je over heb?!'
Ze draait zich om en gaat in een hoekje zitten met haar rug naar Caroline en Alexander. Alexander staart nietszeggend voor zich uit, niet wetend hoe hij hierop moet reageren.
Heeft hij te snel gehandeld?
Charlie begint in haar handen te klappen en Alexander en Caroline draaien zich geschrokken om. Madelynn blijft met haar ogen naar de muur staren.
Charlie grijnst breed en Caroline en Alexander kijken elkaar bang aan. 'Goed gedaan, jongens! Ik ben trots op jullie!' Ze lacht om zichzelf. 'Vooral dat jullie erin trapten! Hilarisch gewoon!' Ze verdwijnt weer en langzaam begint het tot hen door te dringen dat het een grap was.
Nou ja, grap...
Een krankzinnige grap!
'Madelynn?' Alexander loopt voorzichtig naar haar toe. Haar schouders schokken en ze reageerd niet op Alexander. 'Madelynn, sorry', probeert Alexander zachtjes. Hij gaat achter haar staan en gaat door zijn hurken. 'Het spijt me echt zo erg!' Madelynn is nog altijd stilletjes aan het snikken. Alexander pakt een plukje haar en draait het om zijn vinger. 'Alsjeblieft, praat tegen me?!' smeekt hij haar, terwijl de tranen in zijn ogen staan.
'Was je het echt van plan?' vraagt Madelynn met schorre stem.
'Wat van plan?' vraagt Alexander lichtelijk verward.
'Wilde je me net echt gaan slaan?' vraagt ze zacht en draait zich naar Alexander om. Alexander slikt.
Haar ogen staan vol tranen en wat eerst haar witte ooglid was, is nu rood gekleurd door alle tranen. Haar wangen zijn nat en wat rood gekleurd.De emotie in haar ogen: gepijnigd. En een beetje bang.
Bang voor wat hen nog te wachten staat.
JE LEEST
War With Ghosts
Mystery / ThrillerEr schijnt een plek te bestaan, waar alle geesten naartoe gaan als ze het lichaam verlaten. Of dat waar is, willen 6 scholieren ontdekken. Het begint misschien onschuldig en als grap, maar wat als het uiteindelijk heel serieus blijkt te zijn?