Na een lange tijd laat de groep elkaar los en kijken ze naar Charlie, die er nog steeds staat. Of nou ja, zweeft. Stefan stapt naar voren.
'Laten we iets afspreken. Wij laten jullie met rust en jullie laten ons met rust. Deal?' Charlie denkt diep na.
'Goed dan. Maar als jullie ons ooit weer lastig vallen, zijn jullie nog lang niet van ons af.' De groep knikt wild. 'Doei.'
De groep kijkt toe hoe Charlie langzaam verdwijnt en iedereen slaakt een opgeluchte zucht. 'Dat was me het avontuurtje wel zeg', zucht Alexander opgelucht.
'Ik ben blij dat alles nu achter de rug is', zegt Xandra, terwijl ze neerploft op één van de boomstammen die om het vuur heen liggen. Taylor gaat naast haar zitten en slaat een arm om haar schouders heen. Xandra bloost lichtjes en legt dan haar hoofd op zijn schouder.
'Hoe graag ik ook zeg dat ik blij ben dat dit avontuur voorbij is, wil ik ook even zeggen dat we door dit avontuur toch dichterbij elkaar zijn gekomen', zegt Madelynn nu. Iedereen kijkt haar nieuwsgierig aan. 'Ik bedoel, door dit avontuur zijn Alexander en ik een soort van samen. En jij en Taylor hebben elkaar ook van een andere kant leren kennen. En we zijn met zijn allen beter bevriend geraakt. Ik bedoel, voor dit avontuur had ik nooit iets te maken willen hebben met Alexander of Caroline. Maar nu zijn we vrienden.' Ook Madelynn ploft neer op een boomstam.
'Ze heeft wel gelijk', geeft Caroline toe, die naast Madelynn op de boomstam gaat zitten. 'Ik hoop dat we wel contact blijven houden, nu dit gedoe voorbij is.'
Iedereen knikt instemmend. 'Natuurlijk gaan we nu niet meteen uit elkaar!' zegt Stefan vol vertrouwen. 'Er zijn vriendschappen ontstaan, die laten we echt niet zomaar vallen!' Hij gaat op een andere boomstam zitten en Alexander gaat naast Stefan zitten.
'Weet je?' begint Alexander. 'Voor dit alles had ik nooit kunnen denken dat ik ooit om zou gaan met zulke nerds als jullie.' Hij kijkt Stefan en Madelynn aan en glimlacht liefdevol naar Madelynn als zijn blik op haar valt. 'Maar na dit alles, denk ik dat ik de ware heb gevonden.'
Madelynn begint flink te blozen en legt haar handen op haar inmiddels vuurrode wangen. De groep lacht.
'Ik ben blij dat je eindelijk de ware hebt gevonden, Alex', zegt Caroline trots en ze legt een hand op zijn schouder. 'Het mocht eens tijd worden dat je ging stoppen met het misbruiken van al die onschuldige meisjes.'
Alexander knikt instemmend. 'Dat ben ik met je eens.' Hij staart nar het vuur.
Xandra begint te gapen en rekt zich dan uit. 'Zullen we maar gaan? Ik snak naar eindelijk weer een goede nachtrust!'
Iedereen stemt in en ze lopen naar hun fietsen. Alexander neemt de fiets van Xandra en Madelynn gaat achterop zitten. Caroline stapt bij Stefan achterop en Taylor neemt Xandra mee achterop zijn fiets.
Einde!
Maar wacht nog even met het verwijderen! Het dankwoord moet er nog op :)
JE LEEST
War With Ghosts
Mystery / ThrillerEr schijnt een plek te bestaan, waar alle geesten naartoe gaan als ze het lichaam verlaten. Of dat waar is, willen 6 scholieren ontdekken. Het begint misschien onschuldig en als grap, maar wat als het uiteindelijk heel serieus blijkt te zijn?