5~just a dream?

62 6 17
                                    

Die ochtend na de verdwijning van Caroline wordt Madelynn wakker. Ze rekt zich uit en haalt een hand door haar verwarde haren heen.

Ze staat langzaam op en loopt naar haar kledingkast toe. Ze pakt snel een simpel setje en loopt dan naar haar badkamer. Ze gaat eerst even naar de wc en kleedt zich dan uit.

Kort daarna stapt ze onder de douche en begint ze haar haren in te zeepen. Als de shampoo er even in heeft gezeten, spoelt ze het er weer uit en pakt een washandje. Ze houdt het washandje even onder de warme douche en doet er dan zeep op.

Ze begint haar lichaam te wassen en spoelt de zeep dan weer weg. Ze blijft nog even onder de douche staan en besluit er dan maar onderuit te stappen.

De groep heeft afgesproken om vandaag weer bijeen te komen. Het kán gewoon niet dat Caroline weg is of... dood.

Alleen de gedachte al dat Caroline vermoord was door een geest bezorgt Madelynn al rillingen.

Madelynn pakt een handdoek uit de kast naast de wasbak en begint zich af te drogen.

Tijdens het afdrogen kijkt Madelynn in de spiegel en draait zich verschrikt om. Ze kijkt bang en met grote ogen naar het witte gedaante voor haar. Langzaam zakt haar mond naar beneden en brengt ze voorzichtig haar hand naar haar mond.

Haar oma glimlacht naar haar. De glimlach die Madelynn nog zo goed herkent, ook al is het al anderhalf jaar geleden dat ze haar oma voor het laatst had gezien.

In de kerk, in een doodskist. Net voordat de kist dichtging en ze haar oma voorgoed in de grond zag verdwijnen.

'Hallo, Madelynn.' Madelynn schudt haar hoofd vol ongeloof.

'Dit kan niet. Zeg me niet dat ik nu ook al gek begin te worden!' Madelynn stapt verward achteruit en pakt de rand van de wastafel vast.

'Rustig Madelynn. Je wordt niet gek. Dit is normaal.' Madelynn steekt langzaam haar arm uit naar haar oma. Haar arm gaat door het lichaam van haar oma heen en ze trekt hem van schrik terug. 'Ik kom je waarschuwen voor Charlie. Ze is gevaarlijk.'

'Wat is er gebeurd met Caroline?' Haar oma zucht zacht.

'Die heeft Charlie naar een andere plek gebracht. Één of andere donkere plek, waar alleen Charlie vanaf weet.' Madelynn's oma is even stil.

'Charlie speelt graag spelletjes. En ze wint altijd.'

War With GhostsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu