Rond half 12 stapt Madelynn op de fiets. Haar tas vol kaarsen liggen in haar fietstas.
De regendruppeltjes tikken zacht op haar gezicht en handen. De wind zorgt ervoor dat Madelynn begint te bibberen van de kou.
Waarom heeft ze in hemelsnaam ingestemd met dit belachelijke idee?!
'Omdat je per se wilde bewijzen dat geesten niet bestaan', zegt het irritante stemmetje in haar achterhoofd.
Madelynn zucht diep en geeft zichzelf een facepalm. Waarom kon ze nou nooit haar grote mond dichthouden?
'Hee, Mads!'
Fijn, daar heb je Stefan, denkt Madelynn terwijl ze zucht. Stefan komt naast haar fietsen en Madelynn rolt met haar ogen.
'Ben je zenuwachtig?' vraagt Stefan aan haar. Madelynn schudt haar hoofd.
'Geesten bestaan niet, weet je nog? Ik kom alleen om het die domme blondjes en die arrogante klootzakken te bewijzen.' Madelynn kijkt stug voor zich uit, terwijl ze moeite doet om door de hevige windstoten heen te fietsen.
'Maar wat als...', begint Stefan, maar hij wordt ruw onderbroken door Madelynn.
'Geesten. bestaan. niet', zegt ze langzaam en duidelijk articulerend, zodat het goed overkomt bij Stefan.
Hij mag dan wel slim zijn, maar Madelynn is slimmer. Én verstandiger. Als Stefan niet stoer wilde doen bij Alexander en Taylor zat Madelynn nu niet op haar fiets in de stromende regen, maar lekker warm thuis te kijken naar een documentaire.
'Gaat het wel? Je ziet nogal wit... en je wangen zijn rood', merkt Stefan op. Madelynn rolt met haar ogen en kijkt Stefan aan.
'Het regent en het waait hard, vind je het raar dat ik er zo uit zie?' Stefan haalt zijn schouders op en kijkt voor zich uit.
'Sorry hoor! Ik wist niet dat je kwaad werd.' Madelynn zucht en kijkt ook voor zich uit.
'Ik ben niet kwaad. Ik ben alleen... geïrriteerd. Je kunt maar een bepaalde hoeveelheid Taylor en Alexander hebben in één week en wij gaan daar overheen', grapt Madelynn. Stefan grinnikt zachtjes.
In de verte zien ze de zuidkant van het bos al naderen. De rest van de omgeving zijn weilanden.
'Zullen we een weddenschap doen?' vraagt Stefan na een tijdje. Madelynn kijkt hem vragend aan.
'Wat voor weddenschap?' Stefan haalt zijn schouders op.
'Wie het hoogste cijfer heeft voor wiskunde?'
Madelynn denkt kort na. Waarschijnlijk heeft ze, net als altijd, een hoger cijfer dan Stefan op wiskunde.
'Is goed. Waar wedden we om?' Stefan denkt na.
'Als ik win, moet je... me trakteren op een ijsje bij de duurste ijswinkel van het dorp. Voor drie bolletjes.' Ik knik.
'En als ik win, moet je... tien grote Milka Oreo's voor me kopen.'
'Vijf', probeert Stefan. Madelynn schudt haar hoofd en Stefan zucht diep. 'Goed dan, tien.' Madelynn klapt blij in haar handen.
'Jeah! Dat is een deal!' Ze stoppen bij het bos en schudden elkaar de hand.
'Deal!' zeggen ze tegelijk.
'Zijn jullie daar eindelijk? Het moest eens tijd worden.' Madelynn kijkt in de richting van het geluid en ziet Alexander verveeld op zijn kauwgom kauwen. 'Laten we beginnen.'
Het groepje scholieren loopt met hun fietsen richting de open vlakte, waar ze zometeen de kaarsen neerzetten en in een kring gaan zitten op de grond.
Stiekem vindt Madelynn dit toch een beetje spannend. Het bos ziet er angstaanjagend uit in het donker. Gelukkig bestaan al die domme mythe's over weerwolven en vampiers niet.
Taylor wordt gespeeld door: me_loves_reading.
Update because xmcclb en lynny01 zo graag een update wilden.
Love you all xxx wondergirl101
Twitter: @Ilona_Ox
Instagram: i_ottens_x
JE LEEST
War With Ghosts
Gizem / GerilimEr schijnt een plek te bestaan, waar alle geesten naartoe gaan als ze het lichaam verlaten. Of dat waar is, willen 6 scholieren ontdekken. Het begint misschien onschuldig en als grap, maar wat als het uiteindelijk heel serieus blijkt te zijn?