9~police

38 7 6
                                    

Om vier uur staat de groep, zoals afgesproken, bij de poort van de school. 'Let's go!'

Ze pakken hun fietsen, behalve Alexander en Taylor. Die lopen richting hun motor.

'Wat is er?' vraagt Xandra aan Madelynn, die twijfelend bij haar fiets staat.

'Mijn achterband is lek', mompeld Madelynn zacht. Xandra kijkt naar de fiets van Madelynn, terwijl Madelynn een snelle blik werpt op de fiets van Xandra. 'Die van jou is ook lek.'

Xandra kijkt geschrokken naar haar fiets en zucht. 'Nee toch!' Alexander en Taylor komen aangelopen met hun motor en kijken de meisjes vragend aan.

'Wat is er?' vraagt Taylor.

'Onze banden zijn lekgestoken', zucht Madelynn.

'Spring maar achterop', zegt Alexander kortaf. Taylor knikt en haalt een extra helm uit de motor. Alexander doet hetzelfde bij zijn motor en geeft de helm aan Madelynn. Madelynn blijft twijfelend staan. 'Wat is er, Mads? Ben je bang?' plaagt Alexander haar. Madelynn schudt snel haar hoofd en stapt snel achterop.

'Let's go!' zegt Madelynn vol vertrouwen, maar ze vindt het eigenlijk best eng. Ze heeft geen goede ervaring met motors.

'Houd me goed vast', zegt Alexander over zijn schouder. Hij zet zijn helm op en Madelynn doet snel hetzelfde. Ze kijkt kort opzij naar Xandra, die bij Taylor achterop zit.

Xandra lijkt het totaal niet eng te vinden. Alsof dit niet haar eerste keer op een motor is.

Alexander laat de motor starten en een brommend geluid is te horen. Bang klampt Madelynn zich vast aan Alexander.

'Rustig maar. Het komt goed. Er is niks om bang voor te wezen.' Hij haalt de motor van het standaard af en ze schieten weg.

Madelynn houdt zich stevig vast en hoort hem zacht lachen. 'Het is niet grappig', mompelt ze in zijn motorjack.

'We zijn er zo', verteld Alexander. Madelynn knikt langzaam.

Na een paar minuten zijn ze inderdaad aangekomen bij het politiebureau en stapt Madelynn snel van de motor af. Ze duwt de helm in Alexander's handen en doet snel een stap achteruit van het gevaarlijke, brommende vervoersmiddel.

Alexander doet zijn helm ook af en kijkt grijnzend naar Madelynn. 'Nu al genoeg van mijn trouwe horse?' Ze rolt met haar ogen en duwt tegen zijn schouder.

'Houdt je mond', mompelt ze zacht. Alexander begint weer te lachen en legt zijn arm om Madelynn's schouders heen. Meteen duwt ze zijn arm weg en duwt hem ruw opzij.

'We zijn hier niet om te flirten. We zijn hier om jouw vriendin terug te krijgen. Daar ga je maar mee flirten, asshole.'

Madelynn loopt naar binnen en negeert de rest. Na een paar minuten hoort ze de rest achter zich aankomen en leunt ze tegen de balie aan.

'Hallo, hoe kan ik jullie helpen?' vraagt de vrouw achter de balie.

'Wij komen een... vermissing opgeven', verteld Xandra tegen de vrouw. De vrouw typt wat in op de computer en knikt dan.

'Gaan jullie maar even zitten in de wachtkamer. Zometeen komt een agent jullie wel ophalen.' Ze knikken en lopen langzaam naar de wachtkamer.

War With GhostsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu