-Hoofdstuk 9-

133 9 3
                                    

Lizzie^

-Pov Lara
Lara= schuingedrukt
Lizzie= normaal

'Dus hoe heet jij?' Vroeg ze verlegen.

'Ik heet Lara, leuk om je te ontmoeten Lizzie! Kom binnen.'

'Kay.'

We maken ons gezellig in de sofa.

'Wil je wat te drinken, Liz?'

Ze werd helemaal rood van schaamte.

'Waarom schaam je je zo?'

'Ik heb nooit een bijnaampje gehad...'

'Owh, sorry stoort het je?'

Waarom was ik opeens zo lief?
Ik hou van kleinere kinderen das een feit.
Maar jah...

'Het is de eerste keer dat iemand mij een bijnaampje geeft...'

'Owh.'
Ze had dus niet veel vrienden of wel maar die haar geen bijnaampje gaven.
Ik spring weer zijwaarts op de zetel naast haar en zag dat ze zich nogal tijd ongemakkelijk voelde.

'Hey, gaat het?'

'...'

'Heb je geen vrienden?'

'Ne- nee.'

'Ik ben zeker dat ze zeer dwaas zijn om niet bevriend met jouw te zijn.'

Ze keek met opgetrokken wenkbrauwen en vlug kijkt ze weg ik zag een bloosje op haar gezicht...Wat een schat van een meisje!

'Je hebt wel een vriendin!'

Ze keek verrast.

'Wat? Wie?'

'Ik!'

Ik sprong van de zetel af en maakte een raar dansje.
Ze begon te grinniken en barstdaarna uit in lachen.

"YEey mijn eerste vriendin is ouder dan ik!"

"Cool, toch?" Ik wordt seffens nog een watje.

'Ik kwam eigenlijk vragen of jij en je ouders bij ons wou eten?'

'Owh, ik heb al gegeten en mijn ouders zijn er tot morgen niet.'
Die van binnen brak mijn hart in duizend stukjes mijn ouders hebben nooit echt voor me gezorgt nanny Zerena heeft mij deze helpen deze gruwelijke wereld te laten kennen..

'Ah oké.'

Triiiing....triiing

Ik sta op en doe de deur open.
Deze keer zie ik een mooi dame rond de 40 met golvend blond haar en heldere blauwen ogen.

'Hallo meisje, ik ben Mevr. Mcguire maar noem me Rosa."
'Ik kom om te zien waarom Lizzie er zolang over  doet om jullie uit te nodigen.' Zei de dame of ja Rosa.

'Aangenaam Mevr., mijn ouders zijn er namelijk niet en jah ik heb al gegeten.'

'Owh, kom maar toch met ons mee ik kan me inbeelden dat het niet echt aangenaam is om alleen thuis te blijven.'
Ik knikte.
Lizzie kwam achter me kijken wie ervoor de deur staat.
'Hey Mam.'
'Kom laten we gaan, Lara!' Zei Lizzie enthousiast.
Ze haakt haar arm door de mijne en sleurt me tot aan hun voordeur dan pas laat ze me los.
'Kom binnen, schatje' zei Rosa ze was zeer vriendelijk.
We gingen op de sofa zitten en Rosa zei:
'Lizzie toon jij je kamertje misschien aan Lara ondertussen dat ik praat met je broer we hebben wat te discusiëren.'
Ze knikt en leidt me naar haar mooie helemaal roze kamer, ik ben niet echt een fan van de kleur roze ik hou liever van gewoon zwart.
'Ik ga effen naar de wc.' Zegt  ze met een blozend gezicht.
En ze was weg.
Ik zag een roze boekje met goude randjes openliggen op haar bureau.
Ik werp een oog op de de kaft en er stond niet echt discreet met grote letters 'MIJN DAGBOEKJE' zooow schattig.
Ik kijk op de pagina die open stond er was een hartje getekend met daarin de naam 'Dennis' en daarna zie je daarlangs de klasfoto geplakt met een cirkeltje rond de hoofd van een jongen met zwart haar die in een kuifje was geknipt met groene ogen.
Opeens ging de deur met een klap open en ik zie Lizzie teleurgestelt kijken.
'Hoe dur- durf je?'
Op het moment dat ze wilt vluchten met traantjes in haar ogen pak ik haar arm vast.
'Er is niks slechts in verliefd zijn, niet?'
Ze kijkt me weer met een opgeschrokken gezicht aan.
Ze ging op haar bed zitten en ik ging naast haar zitten ik veeg haar traantjes weg.
'Waarom ben je zo verdrietig?'
'Je w-weet op wie ik verliefd ben.'
'We zijn vriendinnen ik zal dus niks verder vertellen, geloof me.'
'En waarom ben je zo bang dat ik het doorvertel?'
'Ze zouden me uitlachen op school.'
'Waarom?'
'Dennis is heel populair en heeft veel vrienden ondertussen dat ik er maar alleen één heb.'
Ik schrok even van haar woorden.
'En ik word ook vaak gepest, ik zou hem alleen voor schut zetten.'
'Zeg dat nou niet zo! Je bent een heel mooi en lief meisje wie zou niet bevriend met jouw willen zijn ze zijn gewoon ook bang om gepest te worden, de dombos!'
Ze schrikt van mijn boze manier van praten, ik kan er gewoon niet tegen als mensen denken dat ze beter zijn dan anderen.
'NEE IK HEB ER GENOEG VAN MA!'
Ik hoor  gesnik en gehuil gemixt van beneden komen.
' Zo is het elke avond.' Zegt Lizzie met een traan die weg glipt  van haar oog.
'Hoezo?'
' Mijn broer hij doet altijd wat hij wilt wanneer vader niet thuis is en maakt mams altijd verdrietig door meisjes te gebruiken en naar feesten te gaan en laat terug te komen.'
Hard! Deze familie had veel meer problemen dan dat ik verwachtte.
'Hou je gewoon met je eigen zaken bezig!' Zegt een arrogante stem vanuit de salon ik kon het niet maar ik raas de kamer uit om die klootzak op zijn juiste plek te zetten.
'Nee, Lara ga niet naar beneden!'roept  Lizzie nog achter me.
Niemand houd me tegen!
Eenmaal beneden was ik helemaal in SHOOK nu ik geindeficeert had wie deze zogenaamde klootzak was..

Hey kiddos!
Lange hoofdstukje gemaakt omdat ik misschien morgen tot overmorgen niet kan updaten;(
Xxx didi <3

Badbadboy Vs BadGoodgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu