Kapitel 1

194 5 1
                                    

Emilias perspektiv

Jag skyndade mig till mitt skåp för att hämta mina saker jag ska ha. Idag var jag sen på grund av min dumma väckarklocka som inte ringde i tid. Jag tog snabbt ut mina saker efter jag hade låst upp skåpet. Jag kollade runt för det kändes som någon kollade på mig. Min blick fastnade på en kille som stod lutad mot en vägg med blicken fest på mig längre bort i korridoren. Han hade svart och blont hår,mörka ögon och såg ut att vara några år äldre än mig. Jag blev lite smått irriterad, vad glor han på? Här finns det inget att se. Jag struntade i det och gick mot klassrummet istället. När jag öppnade dörren kollade alla på mig. Min lärare såg lite små sur ut. Men det är ju inte mitt fel att jag är sen.
- Varför är du sen Emilia? Frågade hon
- Jag försov mig. Sa ja
Jag gick och satte mig på den lediga platsen bredvid Alice.

*

Tiden bara flög iväg. Skolan var nu slut och Jag skulle hem. Jag gick till busshållplatsen och såg att den där killen var där. Jag behövde inte vänta länge tills bussen kom. Jag gick på och det gjorde den där killen tydligen också. Jag satte mig i typ mitten och han satte sig bakom mig. Efter några stationer gick jag av och det gjorde han också. Det var lite konstigt att han gick av efter mig på samma ställe men han kanske bodde i närheten tänkte jag. Jag gick till mitt hus och låste upp dörren.
- Hallå! Ropade jag när jag kom hem men ingen var hemma.
- Fan. Jag gick till köket och på bordet låg det en lapp. "Hej gumman jag och pappa jobbar så du får vara hemma själv. Sorry vi vet att du inte tycker om det men vi måste jobba// puss mamma " stod det på lappen. Jag tog ett äpple och gick upp på mitt rum. Men när jag gick förbi fönsterna såg jag det där kille stå på andra sidan gatan och kolla på mitt hus så jag gick och låste sen gick jag upp på mitt rum och ringde Alice. ~samtalet~
- Hej det är Alice. Sa hon.
- Hej Alice det är Emilia. Sa jag.
- Hej. Sa hon.
- Hur har din dag varit hittills? Frågade hon.
- Den har väll varit bra förutom att det är någon kille som typ har förföljt mig men det vill jag inte riktigt prata om.själv då? Sa jag.
- Aha okej min dag har rätt så bra förutom skolan då. Sa Alice. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Sen sa vi hejdå och la på. Jag gick ner till
Vardags rummet och såg att han var precis utan för huset. vad är det för någon jävla creepy snubbe.

Förföljd O.RWhere stories live. Discover now