Speciál za 16K -John Lennon

259 18 5
                                    



Drazí fanoušci Lennona,až tu o něm písnu nějakou kravinu,zanadávejte mi v komentu (slušně ať nemáte problémy) a já to opravím :) ;)

John Lennon 

Datum narození:  9. říjen 1940
Datum úmrtí:  8. prosinec 1980


Když se řekne Beatles, spousty lidem se vybaví právě on. Znají ho právě díky rozpadlé kapele, jeho solové dráze, malířství a politice.

I ten největší neznalec hudby si vzpomene na vysílání po jeho smrti způsobenou atentátem. V televizi běžely převážně písně od něj, Beatles avšak filmy o něm a kapele nezůstávaly pozadu.

Přesto, že byl drogově závislý, nevěrný své první manželce Cynthii Powell (dokonce ji předal list se všemi jeho milenkami) patří mezi nejoblíbenější Brity (8 ze 100) a má svou hvězdu na Hollywoodském chodníku slávy.



Některé jeho citáty


  „Miluji život, protože mi dal tebe. Miluji tebe, protože ty jsi můj život." 


  „Až ti bude v životě nejhůř, otoč se ke slunci a všechny stíny padnou za tebe."


  „Jsem něžný, jsem krutý, ale jsem život. Pláčeš? I v slzách je síla. Tak jdi a žij." 


 „Netrhejte motýlům křídla, vždyť oni pak pláčou. Nešlapte po kytkách, vždyť kytky tak krásně voní. Nezabíjejte lásku, vždyť láska je křehká jako ty kytky, a hlavně nezabíjejte lidi, vždyť lidi se milují."


  „Jediný prostředek, jak život snést - považovat ho za krásný." 


 „Největším vítězstvím je nepotřebovat žádné vítězství..."


  „Kdo není ve dvaceti letech komunistou ten nemá srdce, kdo je komunistou ve třiceti ten nemá rozum." 


  „Protože je nebe modré, mám slzy v očích."


  „Když jsem byl malý, ptal jsem se mamky, co je v životě nejdůležitější. Ona mi odpověděla: "Štěstí"
Když jsme pak ve škole psali, co chceme v životě být, já napsal: "Šťastný"
Řekli mi, že jsem nepochopil zadání.
Já jim odpověděl, že oni nepochopily život."


  „Až jednou půjdeš přes most života,
který tě vede z dětství do dospělosti - nespěchej.
Podívej se na řeku života,
která pod tebou tvoří víry.
Postůj a podívej se.
Touto cestou půjdeš naposled,
nemůžeš se už vrátit.
Jen bláznům je dopřáno vracet se."  


  „Vždycky jsem byl rebel... ale na druhou stranu jsem taky chtěl, aby mě lidi brali a měli mě rádi... nechtěl jsem pořád bejt jenom tlučhuba, blázínek, básník, muzikant. Jenže nemůžu bejt něco, co nejsem."


  „Všechny zdi, o které se rozbíjím, jsou v mé hlavě." 


  „Čas, jehož marnění sis užil, není ztracený. 


 „Já už ani přesně nevím, kolik mám peněz, další nepotřebuju. Každou vteřinu někde hrajou moje písničky, nebo se prodává naše muzika." 

 (ze vzpomínky Karla Gotta na jeho rozhovor s Lennonem) 


  „Lidi jako já si svojí takzvanou genialitu uvědomí kolem desátého roku. Jako kluk jsem se vždycky divil: jak to, že mě ještě nikdo neobjevil?" 


 „Nevěř nikomu, komu je nad třicet."


  „Říkáš: miluji déšť, když však prší, jdeš se schovat, abys nezmokl. Říkáš: miluji slunce, když však svítí, jdeš se schovat do stínu. Mám strach, že mi jednoho dne řekneš: miluji tě." 


 „Láska je nejkrásnější trápení, které tkví v ponížení lidské hrdosti..."


  „Hledali jsme štěstí a našli jsme sebe." 


 „Hledáš-li pravdu, nedívej se dál než k svému srdci."




Citáty I. Kde žijí příběhy. Začni objevovat