Speciály za 19K -Oscar Wilde

193 13 1
                                    



12.3

Citáty za dnešek přidám (snad) během večera :D

Nikdy nenechte rozhodovat mamku,jak vyplníte odpoledne (i když jsem ji rozhodovat nenechala -,- :D Prostě to udělala,tak jdu pomáhat prckům na jednu akci :D )



Oscar Wilde

Datum narození: 16. říjen 1854
Datum úmrtí: 30. listopad 1900  


Budoucí prozaik,básník a dramatik studoval s výbornými výsledky na Oxfordu.Možná by i se svou ženou Constance Lloydovou žil v celku šťastný život,jelikož měl rád oba dva své syny.

Právě to štěstí skončilo ve chvíli,kdy začal mít blízko s lordem Alfredem Douglasem.Jeho žena i se svým otcem a syny (změnila jim příjmení) svého manžela zavrhla.

Z uznávaného muže se tedy stal "odpad".I svým přítelem zůstal téměř zapomenut.Hodně lidí má názor že Wilda pouze využíval kvůli penězům(měl i spoustu jiných milenců),avšak ze strany Oscara to byla opravdová láska.

(jestli vás život Oscara zajímá,musíte si přečíst knihu blbnutí s Oscarem...Je to o partě lidí co přicestuje do Dublinu a jeden kluk se o Oscara začne zajímat,tak je tam o něm dost informací co ani na wiki nejsou :) )


Některé jeho citáty


  „Pro ženu, kterou jednou miloval, udělá snad muž všechno na světě - až na to, aby ji miloval znovu." 


 „Příliš mnoho líčidel a příliš málo oblečení je u ženy vždy příznak zoufalství."


  „Mladí muži by chtěli být věrnými a nejsou. Staří muži by chtěli být nevěrnými a nemohou." 


 „Soucit s přítelovým utrpením cítí každý. Těšit se z úspěchů přítele, to vyžaduje velmi ušlechtilou povahu."


  „Každý úspěch, jehož dosáhneme, nám udělá nepřítele. Chceme-li být oblíbeni, musíme být průměrní." 


 „Tajemství lásky je větší než tajemství smrti."


  „Vždy odpouštějme svým nepřátelům, nic je nedokáže víc rozzuřit." 


 „Člověk je nejméně on sám, když hovoří o sobě. Dej mu masku, a poví pravdu."


  „Vžili-li jsme se již v myšlenku, že jsme někoho ztratili, připadá nám pak jeho neočekávaný návrat zvlášť bolestivý." 


 „Zprvu děti své rodiče milují. Později je začnou odsuzovat. Ale jen málokdy jim odpouštějí."


  „Gentleman je člověk, který nikdy neraní city druhého neúmyslně." 


 „Mezi mužem a ženou neexistuje přátelství - jen vášeň, nepřátelství, láska - ale žádné přátelství."


  „Věrnost je často jen vášnivá touha po majetku. Je mnoho nepříjemných věcí, které bychom nejraději zahodili, kdybychom se nebáli, že je jiní zvednou." 


 „Kdykoli člověk udělá něco dokonale hloupého, udělá to vždycky z nejušlechtilejších pohnutek."


  „Chcete-li se dozvědět, co si žena skutečně myslí - což je mimochodem vždycky nebezpečné - dívejte se na ni, ale neposlouchejte ji!" 


 „Volno, ne práce je cílem člověka."


  „Život je choroba smrtelná a velmi nakažlivá." 


 „Kdo řekne pravdu, bude dříve nebo později určitě přistižen."


  „Mír je pokračováním války jinými prostředky." 


 „Mladým se zdá, že peníze jsou to nejdůležitější v životě. Když zestárnou vědí to jistě."





13.3 

Mise se nezdařila....Včera mi bylo blbě (je uplně normální že nemůžu normálně dejchat :D),tak to přidávám až dnes ;)


Citáty I. Kde žijí příběhy. Začni objevovat