Havanin cok güzel olduğu bir gün alpaslan mahallenin ortasinda herzamanki yerinde öylesine yanliz başina dururken , gözü birden özlemin oturduğu balkona takilmişti.Özlemin camaşir serdini gördu.Bi an dalip gitmişti .bi anda kendine gelip kendi kendine :"Noluyo oğlum şaka maka derken yoksa aşik mi oluyorum bu kiza"diyip,"sacmaliyorum galiba diye düşünürken ,kendi balkonlarinda kardeşi Selcuğu gördü.Beş kat yukarisinda özlem gilin balkonlarinda da leylanin selcuğun kafasina tükürmeye calişdini gördü.hemen islik calip selcuğa isaretiye" yukariya bak" dedi.O anda leyla hemen saklanmişti.
Leyla:"uff yaa herşeyide görüyor alpaslan abi !"
Leyla birine takilip kizdirmaya cok seven biriydi.leyla odalarina girdiğinde özlemin perdenin arkasindan yine alpaslani izledigini gördü. "Yine mi onu düşünüyorsun!"
Özlem:"Hic aklimdan cikmiyorki, onun sesi ,yürüyüşü şu mahallede olmasi bana can veryio leyla."
Leyla:" kendini bukadar üzme hic bir insan başka bir insana bukadar üzülürmü?"
Özlem:"Eğer bir gün aşik olursan anlarsin beni!!".
Okulda
Her sabah olduğu gibi sabah altida özlemin annesi :"kalkin kiz ne yatiyonuz gec kaliyonuz" söylenmesiyle , herkez yattaktan apar topar kalkip banyo kavgasi başlar ve bir süre sonra hazir olup evden cikarlar.
Her sabah olduğuğu gibi özlem asansörden mahalleden otobusdurağina kadar onu arardi her yerde belli etmeden. O büyük acidan bir tek leylanin haberi vardi.Birtek o anlardi onun acisini.Alpaslan herzamanki gibi okula tenefüs zamaninda gelirdi ancak.Uykucu oldugu icin. Herkezin tenefüse cikdiğinda alpaslan bügün kararliğidi özleme sorucakti . Ve özlemi yanina carmisti.
Özlem:" ne oldu alpaslan ne istiyorsun?"
Alpaslan:"Nasil desem bilmiyorum tepkinden korkuyorum .
Özlem titrediğini fark ettirmeden soğuk tavri ile :"neden korkuyorsun ki ne dicen yine hangi kizla başin belaya girdi onu mu diğcen?
Alpaslan:" yok yaa...Onlarin hepsi bi hevesti hic biri senin gibi yakmadi beni" .
Osmana karşi kazanma hirsindan dolayi gercek anlamda nasil tekliv edileceğini bilmuyordu bile.Özlemi diğer kizlarla ayni görüyordu.Oysaki o anda sadece alpaslanin derdi iddayi kazanmakti.
Özlem hicbirşey diyemedem ordan uzaklasmisti.Özlem sirtini dönüp gittdiğinde gözyaşlarini tutamamişti yine.O durumu gören osman özlemin üzülmesine dayanamayip ona
gittip :"alpaslanin dediğine inanma bütün suc benim o sadece iddayi kazanmak derdinde .
Özlem ağliyarak:" Osman ne idda sindan bahsediyorsun?.
Osman:" Ben cesaretsiz bir insanim sana olan hisslerimi seninle paylaşmaktan seni kirmaktan korktum.Alpaslan korkak oldumu söyleyince kolaysa kendin sor diye böyle bir sacma iddaya girdik."
Osmana kirilmasina rağmen alpaslanin iddiya kayip etmesi icin o gün osmanla özlem beraber rheina gitmişti.
Alpaslan o gün ilk defa hic dişariya cikmamişti tüm gün odasinda gecirmişti.Ve düşüncesiyle kafasi karişmişti.Kendini kötü hissediyordu.Özlem bunu hakketmezdi 'diye kendisini anliyamiyordu.Sonucta özlemi ayni diğer kizlar gibi görürdü.Akşam leyla özleme :" özlem sen neler yapiyorsun? Alpaslani dikkatini cekmek icin osman abiyi yakicaksin?"
Özlem:" Onlarda benin yakiyo .
Leyla:"Sen doğru olani yapmalisin".
Özlem agliyarak": ne yapicakmişim ?
Leyla:"Osman abiye boş yere umut verme , onu sevmediğini biliyorum.
Özlem:"Uff leyla tamam kafami şişirme " diyerek sabaha kadar yorgan altinda hem ağladi hem düşünmüştü. Leyla hakliydi o gün osmanla hemen ilişkiyi bittiricekti.
O gün ilk defa alpaslan da erken otobüsündeydi ikiside tüm gece uyumamişlardi.Alpaslan kendisine neler olduğunu anliyamamişti sadece özlemi görmesini gerektiğini ve onu görmedi an mutsuz olduğunu anlamişti, ama bu ben değilim diyerekden ben sevdalanamam diyerek kendisini kandirmaya calişiyordu. Özlem ilk defa alpaslani okadar durgun görmüştü .Ama onla hic konuşmamişti. Hala kizgindi.Ilk tenefüste osmana onu üzmek istemediğini ve sevmedğini söylemişti. Osmanda anlayişla ve sabirla beklerim seni diyerek arkadaş olarak kalmayi kabul etmişti.
Sinifda cok durgun bir gündü . Ikiside suskundu ve dalip bir yere bakip düşünüyorlardi.Öğretmen bile soruyordu alpaslana.Akşam yemeğinde özlemin babasi annesi cay yapin diye özlem ve leylayi seslenmişlerdi.bi anda dişardan bir gürültü gelmişti hemen balkona koşan babasi :aha bi bunlar eksikdi mahallede.
"Hayirdir bey "diyen anneside balkona cikmişti." Aman su maraşlinin oğullari şu kirşehirili oğulari diye bi anda türk gencleri ile övunuyordu." Bak bey yinede mahalleyi korur bu cocuklar" . O anda özlem ne oluyor anne bu gürltü ney ? Diyordu. Baba:" bu seferde naziler dadanmiş !!baksana ellerinde sopalarla kovaladilar bizim gencler onlari mahalleden en azindan da iyi olan italyanlarla beraber oldular.bundan sonra hic değilse onlarla kavga ettmezler. O gece bazi gencler sabaha kadar mahallenin giriş cikislarini beklediler .Nazilerin türk genclerden bir kacini hastanelik ettikleri icin cok öffkelilerdi. Bazıları yaralanmıştı.Cok tehlikeli yabanci düşmanlariydi bunlar.artik mahalleyi daha büyük bir tehlike bekliyordu.Alpaslandaki değişiklik ne?
Naziler mahallede kimin canini yakacak?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝙰𝙻𝙿𝙰𝚂𝙻𝙰𝙽 & 𝙾̈𝚉𝙻𝙴𝙼
RomanceGercek Yaşanmis bir Karasevda.Delikanli Alpaslan ve güzel Özlemin hikayesi.Idda ile başlayan aci bir son.