Chp 7

531 42 0
                                    

Bilik persiapan pengantin perempuan-

"Wahh Hwayooonnnnn!!!cantik gila bila kau pakai wedding dress ni!"

Areun melihat sahabatnya Hwayoon yg memakai wedding dress itu dengan matanya bersinar sinar.

"Ah?thanks"

Balas Hwayoon smbil tersenyum pahit

"Yah..Chill la..Ni kan wedding kau..Kenapa aku tengok macam tak happy semacam je kau ni?"

"Sebelum aku kahwin aku akan terfikir macam mna life aku dengan Jimin.Jimin kahwin dengan aku pun ada bersebab"

Hwayoon mengeluh.

"Percayalah..Lama lama akhirnya Jimin akan jatuh cinta jugak dekat kau"

Kata Areun sambil memeluk bahu sahabatnya itu.

"Dah lah takpayah nak fikir hal tu.Sekarang ni just enjoy your wedding!"

"Thnks Areun.kau selalu ada kat sisi aku time susah dan senang"

Hwayoon terus memeluk Areun.Areun membalas pelukan Hwayoon.

::::::::::::::::::::::::;

"Woi bro!asal termenung ni?"

Jin mengejutkan Jimin yg sedang termenung di hadapan cermin bilik persalinan itu.

"Tak de pape lah..Aku okay je..Heheeh"

Jimin hanya tersenyum sengih.

"Jimin..Majlis dah nak bermula ni..kamu dah siap ke?"

Kedengaran suara MrPark dri luar.

"Dah appa!Sekejp lagi Jimin keluar"

"Nae"

"So Jimin.Sepanjang perkahwinan ni kau kena enjoy dan rilex jer.",

Kata Jin sambil menepuk bahu Jimin lembut.

"Nae"

"Okay Goodluck Jimin!"

Jin memberikan kata kata semngat kepada Jimin.Jimin mengangguk

Lalu Jimin dan Jin keluar dri bilik persalinan tersebut.

••••••••••••••••••••••••

Kini majlis perkahwinan Jimin dan Hwayoon berlangsung.Jimin sudah berada di hadapan untuk menunggu ketibaan Hwayoon.Hwayoon pula berada di sebelah MrLee sambil memaut lengan MrLee untuk berjalan di karpet merah mengelilingi tetamu yg hadir di majlis itu.

"Nampak cantik sangat bila Hwayoon pakai dress tu"

Sempat lagi MrsPark berkata kata.MrsLee berada di sebelah MrsPark mengangguk.

"Thts my daughter"

"Good Luck Hwayoon!!"

Jerit Areun yg tidak jauh dari Hwayoon.Hwayoon dengar lantas dia berpaling ke belakang memandang Areun dan Hwayoon mengangguk sambil tersenyum.

"Anak appa dah sedia?"

Kata MrLee berada di sebelah Hwayoon.

"Nae appa Yoon dah sedia"

MrLee mengangguk.Hwayoon dan MrLee terus membuka langkah untuk ke hadapan.Sepanjang perjalanan di atas karpet merah itu.Hwayoon hanya memejamkan matanya sambil dia memaut lengan MrLee.

"Good luck unnie"

Semasa Hwayoon memejamkan matanya sempat dia mendengar kata kata dongsaengnya.

"Unnie buka mata jangan nervous.Ni kan wedding unnie..Unnie jangan risau Umji kat atas ni pun tengah tngok unnie ni"

Hwayoon mengangguk.Lantas dia membuka matanya.Di dalam hati Hwayoon dia ingin menangis .Tetapi akan sokongan dongsaengnya dia tetap tabah.

Sampailah Hwayoon di hadapan Jimin.MrLee melepaskan tangannya daripada memaut tangan anak perempuannya.Diserah kepada bakal menantunya.

•••••••••••••••

"Park Jimin..Adakah kamu berjanji akan melindungi Lee Hwayoon hingga ke akhir hayat?"

"Nae..Saya janji akan melindungi Lee Hwayoon hingga ke akhir hidup saya"

"Lee Hwayoon..adakah kamu mencintai Park Jimin dengan sepenuh hati kamu dan berjanji akan melindungi Park Jimin hingga ke akhir hayat?"

"Saya janji akan menjaga Park Jimin hingga ke akhir hayat dan saya sungguh mencintai Park Jimin dengan sepenuh hati"

Kata kata Jimin membuat kan airmata Hwayoon menitis.Adakah Jimin akan menjaganya hingga ke akhir hayat.Ataupun sebaliknya?

•••••••••••••••••••••

"Congratulations Hwayoon!Kau dah jadi isteri orang.!hikss"

Areun terus mendapatkan Sahabatnya Hwayoon lalu memeluknya.Jimin dan Jin yg berada di sebelah mereka hanya memandang mereka.

"Ya ya..Areun tak payah lah menangis.Aku ni bukannya nak pindah kat luar negara pun sampai kau menangis ni"

Balas Hwayoon sambil mengusap usap belakang Areun.

"Bukanlah..Aku takut kita tak macam dulu lagi.Kita tak boleh hangout sama sama.Shopping sama sama..Kau kan dah jadi isteri orang"

Kata Areun.Jin hanya membuat muka meluat.

"Tak apa Jimin pun bukannya marah pun"

Hwayoon membisik di telinga Areun.Areun ketawa kecil.

"Kau tak gementar ke Jimin nak lafaz ucapan tu?"

Kata Jin.

"Memang gementar lah..Cuba kalau kau yg kahwin mmng gementar jugak"

Kata Jimin seperti smbil dia memandang Areun yg sedang berborak dengan Hwayoon.Jimin seperti ingin memerli Jin.Jimin ketawa terbahak bahak.

"Yg kau pandang Areun tu kenapa?oh Kau nak cakap aku ni satu hari nanti kahwin dengan Areun lah ni?"

Kata jin dengan suara dingin.Dia hanya memandang mata Jimin dengan Tajam.

"Hahahaa..aku main main je tu"

Kata Jimin sambil membuat peace.

•••••••••••

Jimin,Hwayoon bersama keluarga mereka sedang menjamu selera di meja makan.Keluarga Hwayoon dan Keluarga Jimin sedang berborak manakala Jimin dan Hwayoon hanya diam dari tadi.

"Aik?Jimin Hwayoon?kenapa senyap?"

Kata MrPark yg sedar akan mereka berdua dari tadi hanya senyap.

No respon.

"Jimin..Omma dan Appa dah belikan rumah untuk Jimin dan Hwayoon"

Kata MrsPark.

Lantas kedua dua mereka memandang MrsPark.

"BWO?"

"Yelah..Kamu tu dah kahwin tak manis kalau kami kacau hubungan kamu lagi lagi dah kahwin kan Abang"

MrsLee mencuit pinggang MrLee.MrLee mengangguk.

"Ya..betul tu cepat kami dapat cucu..Heheh"

Sempat lagi MrLee berlawak.Bagi Jimin dan Hwayoon itu perkara yg serius.

"Tapi..Kami masih belajar tak secepat tu nak dapat anak "

Kata Jimin.Hwayoon yg berada di sebelahnya mengangguk YA

"Just forget about child.Focus kepada pelajaran dulu.Lepas tamat universiti brulah fikir ya pasal tu"

MrPark menepuk bahu Jimin.

"NAE APPA"

××××××××××

-tbc..mianhae readers author terpublish part 7 haritu..
-enjoy it and don't frgt to vote!
-sorry lah kalau ff ni dah tak brapa best dah

[C]❥ Our True Love : PJMWhere stories live. Discover now