SETAHUN KEMUDIAN.
Jimin,Hwayoon,Jin dan Areun kini sudah tamat belajar.Mereka sekarang membuat kerja mereka masing masing.Tanpa diketahui Jimin dan Hwayoon.Areun dan Jin sudah pun bertunang.Mereka pergi ke sebuah majlis Perjumpaan utk senior senior yg sudah lama habis belajar di kolej itu.
"Hrm..Mana lah oppa ni lama sangat lah dia ni"Hwayoon menilik jam tangannya.Berapa puluh minit sudah dia menunggu Jimin di meja seorang diri.Dia hanya berseorangan kerana Jimin meminta izin pergi ke tandas sekejap.
"Excuse me?Lee Hwayoon right?"Hwayoon mendengar suara seiras perempuan menegurnya.Dia terus mengalihkan pandangannya ke arah perempuan itu.
"Areun!!!KYAAA!Lama tak jumpa kau!!!!!!"Apabila sahaja Hwayoon melihat perempuan itu dia terus berdiri dari kerusinya dan memeluk erat perempuan yg sangat dikenalinya.
"Ya..me too!Aigoo!Macam nampak lain dah kau ni!"Areun melepaskan pelukan mereka.Sejurus itu dia melihat badan Hwayoon atas sehingga ke bawah.
"Apa yg kau buat ni?"Hwayoon memandang pelik kearah Areun yg tengah meng'scan' badannya.
"Like seriously?!Kenapa aku tngok kau makin tembam and berisi?!!"Areun membuat muka terkejutnya di hadapan Hwayoon.Hwayoon hanya menggelengkan kepalanya.
"Kalau nak aku cerita pun duduk lah dulu."Ajak Hwayoon.Areun dan Hwayoon duduk di kerusi meja itu semula.
"Hah?Apa cerita sampai kau berubah macam ni?"Areun mengangkat keningnya.Hwayoon pula menarik nafas yg dalam.
"Aku.."
"Aku apa?"
"Sebenarnya?"
"Sebenarnya apa?"Areun mengetap bibir nya geram dengan perlakuan Hwayoon yg suka melambatkan cerita.
"Sebenarnya aku..Aku dah..p--"
"Jagi!!!"Areun yg tidak sabar dengan cerita Hwayoon itu mula menjadi muram.Ada saja yg nak memotong ceritanya.Suara lelaki memanggil 'Jagi' ke arah Hwayoon itu dipandangnya.
"Eh Areun?!"Tiba sahaja lelaki itu disebelah Hwayoon dan memandang nya dengan muka tidak percaya.
"Ye aku ni.Tak kan Monyet pula"Selamba badak Areun bercakap dalam hatinya geram dengan lelaki itu.
"Eh sempat lagi kau loyar buruk kat aku eh"Gurau lelaki itu.
"Mana tidaknya..Asyik potong cerita orang je macam mana tak marah."Areun memandang geram lelaki yg bernama Jimin itu.
"Dah dah..Jangan bergaduh pulak.Saya dekat sini diam aje tengok kamu berdua"Kata Hwayoon.Areun terus menjeling Jimin
"Kenapa oppa lambat?"Hwayoon menanya soalan ini kepada Jimin.Jimin pula menggaru kepalanya yg tdk gatal itu.
"Entah perut ni buat hal pulak"Jimin tersengih sambil menggosok perutnya.
"Oh ya btw tak ada angin tak da ribut tetiba ada depan kitaorng.Selama ini kau pergi mana ha?Lepas aje kita tamat belajar kau dengan Jin terus hilang macam tu aje.Contact pun tak."Tanya Jimin panjang lebar.Areun dan Hwayoon memandang sesama sendiri.Mereka menggelengkan kepala.
YOU ARE READING
[C]❥ Our True Love : PJM
Romance➸ "Unnie , Janji dengan saeng , Unnie kahwin dengan Jimin sebab saeng nak tengok Unnie dengan dia happy " ➸ " But why unnie kahwin dengan dia ? Dia langsung tak ada perasaan cinta dekat unnie" ➸ "unnie jebalyo, ini permintaan terakhir dari saeng seb...